Jump to content
Sign in to follow this  
tendmex

Het algemene One2xs v3 mankementen topic.

Recommended Posts

Hallo,

Ik irriteer me aan een aantal dingen aan v3 van One2xs. Maar ik ben vast niet de enige dus ik dacht laten we dat keurig samen zetten in dit topic. 

Die van mij:

1. Ik mis de orginele smileys

2. One2xs is volledig niet meer oranje.

3. Als ik naar forum ga moet ik eerst een stuk scrollen omdat die chat er staat. Kan die op een aparte pagina?

4. Kan de melding dat oude one2xs accounts het wachtwoord moeten resetten weg zodra je ingelogd bent? 

- paginanummers ontbreken in topics waarin na het overzetten niet is gereageerd

- postcounts zijn weg

- JOE is niet te benaderen

Het forumboard is overgezet naar het IP.Board pakket. De datamigratie is gelukt en er zijn nog enkele zaken die nog niet goed werken / verbeterd worden in de komende dagen/weken. Onderstaand heb ik een lijstje wat nog niet goed werkt/deels overgezet is. Als ik nog iets mis dan hoor ik dat graag zodat we dit nog kunnen verbeteren. Voornamelijk de berekeningen van berichten / topics gaat nog niet helemaal goed. Ik zal dit topic gebruiken als checklist en om af te strepen.

• Oude privé berichten bevatten BB-code en alle tekst is achter elkaar komen te staan
  • Topic aantal reacties klopt niet (fixed!)
  • Gebruikersprofiel aantal berichten kloppen niet (fixed!)
  • Tijd stempels vallen hier en daar weg
  • Quotes worden niet goed weergegeven
  • Orginele smileys
  • Mogelijkheid om je naam te wijzigen
  • Jongeren onder elkaar is niet te benaderen

Oude quotes worden volgens mij niet helemaal correct weergeven. Er komt namelijk geen grijs blok omheen te staan. Dit gebeurt wel bij nieuwe quotes.

Posted (edited)

Daarnaast had ik een vraag gesteld in https://www.one2xs.com/forums/forum/3-vragen/ over mijn saldo. Deze is ook weg.

Ook is de feature weg dat een one2xs-link automatisch omgezet wordt in een leesbaar geheel.

Sommige titels zijn weg op de homepage. Zie attachment.

Screenshot from 2018-05-27 16-12-34.png

Edited by wouterr

Het subforum "Adverteergedeelte" is weer zichtbaar, terwijl deze weg was.

Voeg ook even een edit functie toe, die niet na 5 minuten verdwijnt. Anders krijg je dubbelposts zoals Wouter hier.

Misschien iets heel stoms en geen idee of het ook mogelijk is, maar ik mis onze onderschriften van het oude forum?!

12 uren geleden, tessa zei:

Misschien iets heel stoms en geen idee of het ook mogelijk is, maar ik mis onze onderschriften van het oude forum?!

Ja dat neem ik mee.

15 uren geleden, tendmex zei:

Voeg ook even een edit functie toe, die niet na 5 minuten verdwijnt. Anders krijg je dubbelposts zoals Wouter hier.

Dat is aangepast! Wellicht straks nog auto-merge maar daar zie ik voor nu geen opties voor.

18 uren geleden, wouterr zei:

Het subforum "Adverteergedeelte" is weer zichtbaar, terwijl deze weg was.

Fixed.

18 uren geleden, wouterr zei:

Daarnaast had ik een vraag gesteld in https://www.one2xs.com/forums/forum/3-vragen/ over mijn saldo. Deze is ook weg.

Ook is de feature weg dat een one2xs-link automatisch omgezet wordt in een leesbaar geheel.

Sommige titels zijn weg op de homepage. Zie attachment.

Ik ga even achter je topic aan. De Topic titels komen weer terug maar pas wanneer er gereageerd is. Ik zie voor nu geen mogelijkheid om dit automatisch te herstellen. De links zal ik even naar kijken

Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de smileys geladen zijn? 

Ik mis in het club gedeelte de mogelijkheid tot het wijzigen van de openbaarheid van een club, en voor ons als moderators om de club indien nodig ook te kunnen verwijderen.
Verder zou (wederom voor de moderators) een berichtgeschiedenis kunnen inzien ook wel tof zijn.

Verder ziet het er tot nu toe goed uit. Er zijn niet echt elementen die ik mis en ik zie dat je je best doet om goed te luisteren naar de community :)

Rechts boven bij mijn berichten zie je - als je net een reactie hebt, dat de tijd niet helemaal goed weergegeven wordt (`%d min`).

Screenshot from 2018-05-28 10-38-37.png

De topics van de clubs kloppen trouwens ook niet helemaal (of zijn verkeerd gelinked?), zie bijvoorbeeld mijn profiel:

image.png.cc2a564973800079a21db00647690595.png

14 minuten geleden, Rik zei:

De topics van de clubs kloppen trouwens ook niet helemaal (of zijn verkeerd gelinked?), zie bijvoorbeeld mijn profiel:

image.png.cc2a564973800079a21db00647690595.png

Kan dat niet komen doordat de eerste topics op het nieuwe forum nadien zijn verwijderd? 

10 minuten geleden, Lennard zei:

Kan dat niet komen doordat de eerste topics op het nieuwe forum nadien zijn verwijderd? 

Ja, maar dan zouden die posts verwijderd moeten worden in plaats van dat ze doorlinken naar een topic waar ze niet bestaan toch?

24 minuten geleden, Rik zei:

Ja, maar dan zouden die posts verwijderd moeten worden in plaats van dat ze doorlinken naar een topic waar ze niet bestaan toch?

Uerhg daar zijn inderdaad wat bitjes verloren gegaan.....

1 uur terug, timmerdanny zei:

Uerhg daar zijn inderdaad wat bitjes verloren gegaan.....

Ach, dat zijn de startpijntjes. Als uiteindelijk alles in grote lijnen werkt dan ben ik al tevreden :)

4 uren geleden, Lennard zei:

Klopt inderdaad. Er is een soort roll-back geweest. 

2 uren geleden, Lennard zei:

Ik mis ook nog een favicon! 😛

Fixed!

Het limiet privéberichten heb ik ook ongelimiteerd gemaakt voor alle leden!

• Like 1

Ik mis trouwens de ongelezen functie. 

Wat ik daarmee bedoel is dat je in een oog opslag alle sub fora kunt zien waar topics in staan waar je nog niet alle reacties gelezen hebt. 
Vroeger waren die sub fora (en topics) oranje, en zodra je hem gelezen hebt grijs en als er dan weer nieuwe reacties kwamen werd die weer oranje.

Zou dat hier ook weer geimplementeerd kunnen worden? Want dat was echt zo fijn. Zie je in een oog opslag wat je nog niet gezien hebt.

8 uren geleden, tendmex zei:

Ik mis trouwens de ongelezen functie. 

Wat ik daarmee bedoel is dat je in een oog opslag alle sub fora kunt zien waar topics in staan waar je nog niet alle reacties gelezen hebt. 
Vroeger waren die sub fora (en topics) oranje, en zodra je hem gelezen hebt grijs en als er dan weer nieuwe reacties kwamen werd die weer oranje.

Zou dat hier ook weer geimplementeerd kunnen worden? Want dat was echt zo fijn. Zie je in een oog opslag wat je nog niet gezien hebt.

Dat icoontje naast het subforum werkt gewoon als gelezen/ongelezen?

13 uren geleden, Rik zei:

Dat icoontje naast het subforum werkt gewoon als gelezen/ongelezen?

Oh ja inderdaad. Oeps.