175 punten voor een domein

Kevindemen

New member
Ik wil binnenkort een domein gaan kopen, maar wat mij opvalt is dat er nog meer dan de standaard als .nl en .com en .be enzo worden aangeboden. Één daarvan is bijvoorbeeld .net.ki die wel 175 punten is. Waarom zijn zulke domeinen eigenlijk zo duur, terwijl het eigenlijk erg lelijk staat?

Matthiasfr

New member
Zal van het land afhangen zeker ?

.md staat voor moldavie, die kost wel 130 euro ... dan hebben we toch geluk dat we in nederland en belgie wonen, dat zijn toch naar mijn weten de goedkoopste domeinnamen.

Wiitse

New member
Die vraag kan one2xs niet beantwoorden. De prijs hangt er gewoon vanaf hoe duur het domein is. One2xs kan moeilijk domeinen van €100 verkopen voor een paar punten, want het kost one2xs natuurlijk wel die €100.

Joeey

New member
Matthiasfr (link):
Zal van het land afhangen zeker ?

.md staat voor moldavie, die kost wel 130 euro ... dan hebben we toch geluk dat we in nederland en belgie wonen, dat zijn toch naar mijn weten de goedkoopste domeinnamen.

.md is verkrijgbaar 180 punten, daarin tegen is .nl al verkrijgbaar voor 6 punten...

Kevindemen

New member
Laten we de vraag dan wat veranderen, waarom zijn zulke domeinen dan zo duur? Want er zit niet veel verschil tussen de domeinen, behalve dan een naam. Of zit ik fout?

Ewan

New member
Vadid (link):
Waarom worden deze domeinen niet afgeschaft?

Omdat die landen ook recht op extensies hebben?

Vadid

New member
Wiitse (link):
Waarom wel?

Ik bedoel bij One2XS.

Ewan (link):

Vadid (link):
Waarom worden deze domeinen niet afgeschaft?

Omdat die landen ook recht op extensies hebben?

Zelfde als hierboven.

Janm

Active member
Braam (link):
Ooit komt er iemand en die zegt
IK WIL EEN FACKING MD DOMEIN

Precies en het kost one2xs ze niks om ze aan te bieden ookal word er misschien maar 1 in 2 jaar verkocht (of meer) dan heeft one2xs wel veel euros verdiend

Wiitse

New member
Inderdaad, niemand heeft er nadeel aan, dus waarom afschaffen? Dat slaat toch helemaal nergens op?

Lennard

Active member
Ze worden niet afgeschaft omdat ze van een land zijn; dat land wil alleen waarschijnlijk niet dat jan en alleman een domeinnaam heeft, en dus maken ze ze duur, zodat eigenlijk alleen maar bedrijven die extensies kopen.

En soms kopen mensen ze gewoon omdat ze mooi bij de naam staan; als je witse heet dan kun je www.witse.nl kopen, maar als die al bezet is kun je bijvoorbeeld ook www.wit.se kopen.

Oh, en vergeet natuurlijk de .tv domeinnamen niet. Die komen ook van het eilandje Tuvalu maar worden nu vrijwel enkel voor tv-programmas gebruikt. Gewoon omdat dat mooier staat.

Vadid

New member
Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een .md domein o.i.d. gaat kopen bij one2xs.
emo.gif

Maartenl

New member
Vadid (link):
Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een .md domein o.i.d. gaat kopen bij one2xs.
emo.gif

md kunnen je initialen zijn.
Ik zou bijvoorbeeld graag .ml kopen als het niet te duur is
smile.gif

Bovenaan