Betrouwbaarheidsmeter.

Ricaaa

New member
Je leest he goed, een Betrouwbaarheidsmeter!

Wat is hier de bedoeling van?
Iedereen user heeft in zijn profiel, of waar dan ook eigenlijk, een betrouwbaarheidsmeter. Deze betrouwbaarheidsmeter geeft aan hoe betrouwbaar een user is wanneer het aankomt op verkopen/kopen. Je begint op 0% (wat inhoudt dat je nog niets hebt verkocht/gekocht) en je metertje gaat langzamerhand omhoog of omlaag, ligt er nou maar net aan wat de (ver)koper van je vond. Ook kan je in de min staan (bijvoorbeeld -50%), wat zou inhouden dat je niet bepaald te vertrouwen bent.

Hoe wil je dit gaan realiseren dan?
Dit is één van de vele mogelijkheden: je weet hoe mensen hun eigen topics kunnen sluiten in de V&A forums, right? Tijdens het sluiten kan te TS de naam invullen met wie hij/zij gehandelt heeft. Deze krijgen dan allebei een form gePMed die ze kunnen invullen om de betrouwbaarheid te raten.

Gaan mensen dit systeem niet misbruiken?
Die mogelijkheid is altijd aanwezig, met alles trouwens. Maar als een koper/verkoper het er niet mee eens is dan kan hij/zij die waardering laten wijzigen en/of verwijderen d.m.v. het aanmaken van een ticket.

VOORBEELD:
User - Betrouwbaarheidslevel - Deals
Ricaaa [COLOR= green]75%[/COLOR] (9)

Voordelen:
- Lennard krijgt iets meer inzicht
- Je weet wanneer iemand wel en niet te vertrouwen is door naar zijn/haar betrouwbaarheidsmeter te kijken.
- Het is een methode om oplichting te voorkomen.
- Het is een methode waardoor de staff minder wordt lastig gevallen zodra iemand een tussen persoon nodig heeft.

Nadelen:
- Lennard krijgt meer werk
cry.gif

G

Guest

Guest
Vroeger was er een soort gelijk iets, het Feedback systeem..
Dat is weggehaald wegens misbruik en daarna al vaak voorgesteld.

http://www.one2xs.com/threads/2917

Quote:
Feedback team
Wat: Een team van leden formeren om reports van onterechte feedbacks te controleren
Status: Afgekeurd
Reden: De leden zouden dan inzicht moeten krijgen in priveberichten en dit is onverantwoord.

Quote:
Karmas geven
Wat: Dat je iemand een + of - kan geven, zo kan je zien of iemand veel helpt of juist niet.
Reden: Wordt dan meer vriendjes politiek (als je mij een + geef krijg jij 0,1 punt e.d.) En het is onnodig om op deze manier mensen een stempel te geven van goed of slecht.

Quote:
Feedback gerelateerde zaken.
Wat: Feedback terug / Betrouwbaarheidslijst/ enz.
Reden: Is al een systeem voor dat betrouwbaarder is

G

Guest

Guest
Ricaaa (link):

Lennard (link):
We hadden ooit zoiets en je wilt niet weten hoeveel ellende er van kwam.

Oh, hoe dan?

Vriendjespolitiek..
- Jij geeft mij een goede feedback, dan doe ik het bij jou
Of juist totaal anders..
- Met zijn alle 1 persoon alleen maar negatieve feedbacks geven die niet waar zijn.
Die gebruiker report het dan, en het team had er de handen vol mee
sadley.gif

Yorrick

Active member
Misschien wél handig om te zien hoeveel reports iemand heeft (en daar ook daadwerkelijk procenten voor kreeg)?

Alemaalte

New member
Mooie tijden
biggrin.gif

Plusjes geven een leuke mensen, minetjes aan niet leuke mensen
hypocrite.gif

Nah, zoiets deed ik natuurlijk niet. (rolleyes)

Maar het is niet zo echt een goed idee, je moet gewoon oppassen wanneer je handelt, als je het goed aanpakt wordt je niet opgelicht.

Lennard

Active member
Ricaaa (link):

Lennard (link):

Oh, hoe dan?

Xjessex (link):

Ricaaa (link):

Lennard (link):

Oh, hoe dan?

Vriendjespolitiek..
Of juist totaal anders..
- Met zijn alle 1 persoon alleen maar negatieve feedbacks geven die niet waar zijn.
sadley.gif

Dat vooral inderdaad.
En dan niet zozeer omdat we er onze handen vol mee hadden, maar omdat het continu geruzie was, persoon A zei dat hij wél een layout had geleverd, en persoon B riep weer dat hij niets had gehad.
Je kunt het gewoon niet controleren, plus je geeft de suggestie dat mensen betrouwbaar zijn (waarom zou je niet handelen met iemand die 100% betrouwbaar op zijn profiel heeft staan), waardoor mensen weer minder opletten.

Ricaaa

New member
Xjessex (link):

Ricaaa (link):

Lennard (link):

Oh, hoe dan?

Vriendjespolitiek..
Of juist totaal anders..
sadley.gif

Tuurlijk niet. Je kan dit maar één keer per topic doen. Als er teveel topics geopend worden door dezelfde mensen, dan ziet de staff dat gauw genoeg.

Je kan alleen maar zon raport geven als je je topic sluit en er daadwerkelijk iets ver/gekocht is.

Je moet de naam invoeren na het sluiten van het topic. Dus er kunnen maar 2 mensen een rating geven, dus geen mass rating.

Edit: zie het maar als het waarderingssysteem op Ebay. Daar wordt toch niet zomaar misbruik van gemaakt? Je kan iemand alleen maar een rating geven als je daadwerkelijk iets hebt gekocht of verkocht.

Marjolein

Miss Marjolein
Zoals Lennard al zegt, er was alleen maar ruzie.
Plus dat zon betrouwbaarheidsmeter niks zegt, iemand kan 20 x een goede deal hebben en dus op 100% betrouwbaar staan maar de 21e keer kan hij met de buit ervan door gaan omdat je denkt dat hij te vertrouwen is. En dan wordt one2xs er op aangesproken omdat wij hem die hoge betrouwbaarheidsmeter hebben toegewezen...dus nee dank je. Gewoon niet doen
wink.gif

Janm

Active member
Op SD is het er ook, ik ben nu al 2 keer gevraagt om een positieve feedback te geven terwijl ik deze persoon niet eens ken. Kan je nagaan hoe het op one2xs dan wel niet moet gaan zijn.
emo.gif

Antonn

New member
We hebben ook al een actiefheidsmeter. Iemand met 100 % gaat je niet zo snel oplichten, want die wilt natuurlijk niet gebant worden. Je moet gewoon veilig handelen.

G

Guest

Guest
Vriendje (link):
We hebben ook al een actiefheidsmeter. Iemand met 100 % gaat je niet zo snel oplichten, want die wilt natuurlijk niet gebant worden. Je moet gewoon veilig handelen.

Tussenpersoon o.i.d.

Zoals leden die ik elke dag zie hier op One2xs durf ik gerust gewoon te handelen..

Bovenaan