Bug in ubb parser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin

New member
Ik probeerde net (via PM) een link aanklikbaar te maken door {url} te gebruiken, maar in de bestandsnaam in de link zat een spatie, en toen werkte het niet.

Even testen:

test

EDIT: oh, werkt hier geen ubb?

Robin

New member
Lennard:
/volgens mij mogen er officiëel geen spaties in links zitten?

Ik had een zip bestand even op de ftp gegooid, in de bestandsnaam hiervan zaten spaties, dat werkt gewoon
wink.gif
maar niet met deze parser dus..

Robin

New member
Arjan:
Ja spatie vervangen door %20

Maar hij moet ook de hele link kunnen linken zonder hem te vervormen, dat gaat ook in phpbb

Robin

New member
Ik zie net in een topic in websitehulp dat het met een link ook fout gaat als er toevallig een code voor een smilie in een URL staat...
Bijvoorbeeld ~ o (zonder spatie) wordt gewoon de smilie
swhip.gif
in de URL

Arjan

Member
Idd, leek mij zon goede parser alles zag er perfect uit maar er zitten nog zoveel bugs in..

Lennard

Active member
Wtf? Eerst werkte smilies-in-code-tags wel zoals het hoorde..

Edit:
Nja blijkbaar niet.
yummie.gif

t Is echt té veel werk om er zelf een te maken, en goede parsers zijn slecht te vinden..

Arjan

Member
Smileys werken @ webzetter in de parser wel gewoon goed, heb je de smileys wel in de parser zelf staan en niet zelf een smileygedeelte erbij gemaakt?

Edit:
Ook de url tag werkt gewoon, smileys worden gewoon genegeerd...

Robin

New member
Lennard:
Wtf? Eerst werkte smilies-in-code-tags wel zoals het hoorde..

Edit:
Nja blijkbaar niet.
yummie.gif

t Is echt té veel werk om er zelf een te maken, en goede parsers zijn slecht te vinden..

Hier zag ik nog smilies in de code tag staan
http://www.one2xs.com/threads/533

Lennard

Active member
Smilies werken weer aardig goed.

Enige probleempje nu nog is met die spaties in de URLs, maar dat komt door de manier van parsen zegmaar.
Een UBB code zit zo in elkaar:
[tag argument1=waarde1 argument2=waarde2]tekst[/tag]
Al die waardes en argumenten zijn gescheiden door spaties.
Als je dus een spatie in de URL stopt, dan denkt de parser dat je een nieuw argument wil starten. Dat argument kent hij niet, dus skipt ie die.

Anyway, ik ben al lang blij dat de smilies nu werken.

Thx to Arjan.
clown.gif

Oja; als je met je muis op een smiley gaat staan dan krijg je de smileycode te zien ipv het woord smiley.
biggrin.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan