Confirmatiescherm

Willem

Active member
Hey,

Je hebt vaak dat mensen dingen vergeten (of gewoon niet) in hun post te zetten. Bij aanbiedingen gebeurt het, bij prijsvragen gebeurt het, en in de Games-sectie heb je ook nog wel eens dat er topics voor een game worden gemaakt waarvan er al topics zijn.

Bij aanbiedingen mist er bijvoorbeeld een startbod, buynow of sluitingsdatum. Bij prijsvragen mist er bijvoorbeeld een sluitingsdatum of een beloning.

Daarom leek het me een idee om voordat een topic wordt gepost een soort van confirmatiescherm of popup te tonen waarin staat of wel aan alle eisen is voldaan. Als het werkt dan scheelt het een hoop posts van mensen die moeten vragen om alle gegevens die ik hierboven heb beschreven en je voorkomt er problemen mee.

Jullie meningen?

- Willem

Update:

Dit is wat ik er tot nu van heb kunnen maken om het idee uit te beelden:

29pff5k.png

Maar Wil je een veiling starten wordt dan onzichtbaar gemaakt en die invulboxes komen pas beschikbaar als je in de dropdown list Veiling selecteert. Als je Vaste prijs kiest komt er gewoon een invulbox waar je een prijs in kunt vullen.

De informatie komt dan onder je topic te staan, net zoals een veiling nu onder je topic staat.

En een waarschuwingsbox boven je textveld zodat mensen niks gaan proberen.

Willem

Active member
Lennard (link):
Is een neergezet lijstje in die forums als je een topic wil openen dan niet handiger?

Maar waar staat dat lijstje dan? Naast de post die je aan het schrijven bent ofzoiets?
Kan denk ik ook wel, maar met een pop-up o.i.d. weet je zeker dat mensen het zien omdat ze het weg moeten klikken voordat ze doorgaan.

Willem

Active member
Ewan (link):
Of net als sitedeals dat er een invul ding staat

Dat heb ik nog niet gezien, ik zit niet op SiteDeals, maar je bedoelt gewoon dat je de sluitingsdatum en beloning invult in een textbox ofzo? Das misschien ook wel iets omdat het dan niet te veranderen is
yummie.gif

toevoeging op 30 juli 2012, 11:43:25:
@Lennard bedoelde je dit?
yummie.gif

Klik om de spoiler te openen
1e305t.png

Sjoerd

Active member
Nee, volgens mij bedoelt Lennard met een neergezet lijstje, een standaard lijstje met gegevens die direct al in het berichtvak staan.

Willem

Active member
Oh dat kan ook ja. Ik weet het niet zeker, maarja, nog meer mensen die hun mening hebben over het idee?

Patricka

New member
Lennard (link):
Is een neergezet lijstje in die forums als je een topic wil openen dan niet handiger?

Nee dat kan je weg halen.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
En dat van willem kan je negeren
wink.gif

Zon standaardlijstje lijkt me wel wat. Als het niet ingevuld is kunnen wij gewoon het topic meteen sluiten. Je hebt dan immers gewoon instructies niet opgevolgd.

Willem

Active member
Dat klopt Rik, of gewoon controleren of bepaalde woorden nog in de post staan voordat ie verstuurd wordt, maar gewoon met de hand controleren lijkt me geen probleem. Maar er moet dan wel een soort selectieding komen in het geval dat de gebruiker een veiling wil starten.

Of je maakt een veiling verplicht als een vaste prijs niet het geval is... Scheelt een hoop "geboden-genoteerd", maar das ook weer lastig qua aanpassen van de waardes (startbod verlagen o.i.d)

G

Guest

Guest
Ik ben t er mee eens eigenlijk om een aantal standaard waardes in te moeten voeren voordat je je topic kunt plaatsen.

Yorrick

Active member
Livonias (link):
Ik ben t er mee eens eigenlijk om een aantal standaard waardes in te moeten voeren voordat je je topic kunt plaatsen.

Dit precies, alhoewel er veel mensen zijn die het dan toch niet doen of gewoon iets invullen
sadley.gif

Maar we kunnen het altijd proberen
biggrin.gif

G

Guest

Guest
Fanorg (link):

Livonias (link):

Dit precies, alhoewel er veel mensen zijn die het dan toch niet doen of gewoon iets invullen
sadley.gif

biggrin.gif

Dan moeten daar gewoon sancties op staan
smile.gif
Fake invullen, bam 5% per topic oid
yummie.gif

Willem

Active member
Livonias (link):

Fanorg (link):

Livonias (link):

sadley.gif

biggrin.gif

Dan moeten daar gewoon sancties op staan
smile.gif
Fake invullen, bam 5% per topic oid
yummie.gif

5 vind ik dan te weinig. Als er een waarschuwing is zoals:

Quote:
Let op: Je moet deze waardes invullen of een veiling starten. Doe je dit niet, dan riskeer je een waarschuwingspercentage

En als mensen het dan nog steeds negeren gewoon 20%, dan komt het ook niet meer voor.

Jordy

New member
Misschien een idee, net zoals dubbelposten?
Dat het in het rood erboven komt te staan? Boven het tekstvak

Marjolein

Miss Marjolein
allemaal leuk en aardig, maar als je nu eens iets wil aanbieden zonder veiling (dus voor een vaste prijs), dan heeft zon lijstje met startbod sluitingsdatum en buynow niet veel nut. Ik vind wel dat de TS een keuze moet krijgen om dit in te vullen of niet zonder een warn te riskeren..

Bovenaan