Dataverkeer vraagje

Therichg

New member
Hallo,

ik heb hier een vraagje over dataverkeer.

Hier mijn huidige situatie: 1 VPS(6 ptn per maand = 72ptn per jaar), 1 domein(7,2 ptn per jaar)

Maar ik gebruik mijn VPS eigenlijk niet zo erg, en dit blijft wel moeilijk om te kunnen blijven betalen.

Nu was mijn idee dus misschien om een gewone shared webhosting te nemen, metname de Medium versie, maar ik ben bang dat ik daarmee niet rondkom qua dataverkeer.

Het gaat om een joomla site met dagelijks iets van een 400 pageviews(niet zo veel)

Zou ik daarmee rondkomen denken jullie?
Dat zijn dan 12.000 pageviews per maand(dataverkeer wordt hier per maand berekend)
De medium host heeft een maximum dataverkeer van 7.500mb per maand.

Dus, kies ik voor shared medium of hou ik mijn VPS?
O, en ook even, is een shared even snel als een VPS met 256 mb?
Want ik wil namelijk geen snelheid verliezen.

Graag antwoord,

Therichg

Lennard

Active member
Als je een normale website hebt dan heb je aan 7,5 gb genoeg.
smile.gif

Jesse

New member
Ik zou gewoon eerst is een startershost nemen, mocht je daar niet genoeg aan hebben dan kun je altijd nog upgraden. Anders is het zonden van je punten
yummie.gif

Gerritzwn

New member
Therichg (link):
starter is niet genoeg, vanwege de ruimte
wink.gif

Lennard: Joomla gebruikt veel bandbreedte denk ik....

Denk je ?

Je zou in je Joomla panel misschien ook evt. Gzip in kunnen schakelen, als prestaties niet al teveel verschil maken uiteraard.

Joomla gebruikt, afhankelijk van doelgroep, wat voor site e.d. vaak niet meer dan zon 10GB dataverkeer. Uiteraard ga ik dan uit van een beginnende website die niet meteen overal wordt gepromoot met autohitters, autosurfers en ongeofelijk veel (vooral grote) afbeeldingen bevat.

Therichg

New member
ik haal maar iets van een 400 pageviews per dag, maar de eerste dagen gaat er veel dataverkeer zijn omdat ik alles moet uploaden..

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik zou zeggen probeer eens een medium host uit. Mocht dat te weinig zijn dan kan je upgraden. Je betaald dan niet voor het volledige jaar, maar enkel voor de dagen die nog over zijn van je medium host.

Therichg

New member
o, dus stel: ik koop de medium host, voor 15 ptn.
als dat te weinig is, en ik wil de advanced omdat mijn bandbreedte op is.

moet ik dan opnieuw 27 ptn betalen, of gewoon 12 ptn extra?

Lennard

Active member
12 punten extra, min de tijd dat je host al loopt zegmaar.

Stel je koopt nu medium voor 15 punten, en over een half jaar wil je advanced.
Je betaalt normaal 27 punten voor advanced, maar omdat je al 15 punten hebt betaald, betaal je er nog maar 27 - 15 = 12 voor een jaar.
Omdat je host dan nog maar een half jaar loopt betaal je maar de helft van die 12 punten.
smile.gif

Het is dus net zo duur (eigenlijk zelfs goedkoper) om gewoon met het allerkleinste pakket te beginnen en telkens als hij vol zit te upgraden.
Moet je wel opletten dat je dat op tijd doet, en er niet pas achter komt als je host al gesuspend is.

Lennard

Active member
Lennard (link):
Het is dus net zo duur (eigenlijk zelfs goedkoper) om gewoon met het allerkleinste pakket te beginnen en telkens als hij vol zit te upgraden.
smile.gif

Dan heb je ook 100% zekerheid dat je niet met een veel te groot pakket zit.
Of gebruik je nu al dusdanig veel dataverkeer bij een andere hoster o.i.d. dat je echt per se in het begin al veel nodig hebt?

Tgrm

New member
Therichg (link):
oke, moet ik dus alleen nog even aan 15 ptn zien te geraken, iemand advies?

kliklinks, doelinks, scripten, designen etc...

Kijk maar op aanbiedingen en aanvragen categorieën
emo.gif

Therichg

New member
ja, ik heb nu een vps die ik dan waarschijnlijk verkoop.

en ik heb nog een leuk script maar er zit een bug in met phpmail.

Bovenaan