Een strenger beleid

Ricaaa

New member
Wie hier heeft het niet eens mee gemaakt dat er een vervelende klier continu je topic loopt onder te spammen met dingen die niet/of weinig met jouw topic te maken heeft? Wij hebben dat allemaal vast wel eens mee gemaakt, misschien zelfs op een dagelijkse basis.

Nou is het zo dat de staff, hoe behulpzaam ze ook zijn, die reactie(s) binnen de kortste keren heeft verwijderd. En dan? Hoe gaat het verder? De pestkop (om het zo maar te formuleren) is zijn reactie kwijt, maar wat stopt hem nou om dat in de toekomst niet nog eens te doen? Niets.

Bij deze mijn idee om dit een beetje tegen te gaan: iedereen die reacties plaatst; beledigend, niks te maken met het topic, continu dezelfde vraag en/of wat dan ook die wordt dan aangepakt.

Hoe? Simpel; het desbetreffende persoon krijgt een hoger waarschuwingslevel zodra er drie of meer reacties van hem zijn verwijderd die in strijd waren met de regels. Dit geldt zowel voor reacties als voor topics & (beledigende of irritante) PMs.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Maar dit gebeurd nu ook al. Meestal geven we eenmalig een verbale waarschuwing. Als het dan nog eens gebeurd krijgt hij of zij gewoon een warn.

Lennard

Active member
Rik (link):
Maar dit gebeurd nu ook al. Meestal geven we eenmalig een verbale waarschuwing. Als het dan nog eens gebeurd krijgt hij of zij gewoon een warn.
Dit ja.
Voor de schermen lijkt het misschien alsof we enkel verwijderen om er vanaf te zijn, en er verder niks mee doen. Achter de schermen wordt dat allemaal besproken en genoteerd, en krijgen mensen echt wel een warn als het vaker gebeurt.

Maar we zien er niks in om bij elke offtopic-post direct een warn te geven, want dan is het gewoon niet leuk meer omdat je dan altijd bang bent voor een warn als je iets post.

Als iemand continu spamt of offtopic-posts plaatst dan doen we daar zeker wat aan, ik denk dat een aantal leden dat wel kunnen beamen.
clown.gif

Alemaalte

New member
Hier een paar tips:
1) Reageer er niet op in je eigen topic, stuur een bericht/report hem.
2) Dat was het eigenlijk vanaf dan kunnen ze niet spammen want dan is het dubbelposten ...
Zo zie je maar dat het altijd je eigen schuld is.
En bij de pms hetzelfde, als hij echt vervelend is negeer hem dan gewoon...

Rogier

New member
Ik vind dat ze af en toe te streng zijn.

Ik heb nog steeds 20% van fouten die nu minstens 1 jaar oud zijn. (ik denk zelfs meer dan 2 jaar, maar dat kan ook gewoon mijn gevoel zijn). Het is in ieder geval van heel erg lang geleden.

Marjolein

Miss Marjolein
We zijn dan wel moderators maar wij zitten hier ook voor ons eigen plezier. Als ik alleen maar constant bezig moet zijn met andere gebruikers warnen dan is de lol er voor mij ook snel af. Ik ben hier niet om politieagentje te spelen. Zoals Lennard al zegt, achter de schermen doen we er heus wat mee. We spreken die gebruikers er op aan dat ze de regels overtreden, ik denk dat sommige gebruikers dit best kunnen bevestigen.

G

Guest

Guest
Het beleid wat er momenteel is, is goed genoeg om de orde te behouden, en zie het probleem niet in van een NOG strenger beleid.

Lennard

Active member
Dat ook vooral inderdaad. Het moet gewoon gezellig zijn, als je bij elke post bang bent omdat je zomaar een waarschuwing kan krijgen dan is de lol er snel af.

Ricaaa

New member
Ik begrijp dat het niet te streng moet worden, maar dat suggereer ik ook niet.

Het is mij gewoon opgevallen dat One2xs users hier op het forum af en toe hun mondje voorbij praten. Dit gebeurt, van wat ik tot dusver heb gezien, bij dezelfde paar users. Overigens zie ik hun waarschuwingslevel niet omhoog gaan en ik zie die users niet stoppen met hun gedrag. Hun posts worden weliswaar weggehaald later, maar voor de rest lijkt het alsof er dus niks gebeurt.

Niemand zegt dat ze persé geband moeten worden. Geef ze een type verbod voor een uur of 48. Je hoeft niet persé met de banhamer te zwaaien. Een tik op de vingers is genoeg, want anders blijven ze gewoon door gaan.

Sanderc

New member
Lennard (link):
Dat ook vooral inderdaad. Het moet gewoon gezellig zijn, als je bij elke post bang bent omdat je zomaar een waarschuwing kan krijgen dan is de lol er snel af.

Dat heb ik nu
emo.gif
Altijd heb ik heel mijn post al getypt, maar dan denk ik: Zo worden mijn gemmidelde posts per dag weer groter en krijg ik warn omdat ik spam
emo.gif

Joeey

New member
Ik heb nog nooit procenten gekregen die mijn eigen schuld waren.
shiny.gif

Maar het is niet zo zeer nodig, lijkt me? Als ik me normaal kan gedragen als 12-jarige, dan moeten die oudere personen dat toch ook kunnen?

Ricaaa

New member
We kunnen blijven discuseren maar het feit is; de meerderheid wilt gewoon dat er een strenger beleid komt.

Laten we "Fleemster" als voorbeeld gebruiken. Fleemster is een triest iemand die het werk van anderen door probeerde te verkopen. Zie dit en dit. Wat gebeurt er vervolgens? Hij krijgt 2x een waarschuwing van 12.5%. Eerder had Fleemster ook al een waarschuwing van 20% te pakken toen hij een veiling startte en het vervolgens niet meer wilde verkopen omdat hij het te weinig vond. Ik quote:

Fleemster (link):
biggrin.gif
iemand meer?

toevoeging op 2 maart 2012, 17:49:29:
Als het bod op 1 pnt blijft wordt de host niet verkocht.

Fleemster (link):
Geef mij dan maar een strafpuntje ik wou de prijs hoger doen maak toen kreeg ik en error

Dit is allemaal heel leuk en aardig, maar wat heeft One2xs hier aan? Hij verkoopt dingen die hij niet mag verkopen, hij heeft duidelijk sch**t aan de regels van One2xs en wilt die duidelijk ook niet volgen. Dus wat krijgt hij? Een waarschuwingslevel van in totaal 45% - kortom; mogelijkheden zat om gewoon door te gaan met het verzieken van One2xs.

Vandaar dus deze suggestie.

Antonn

New member
Ricaaa (link):
We kunnen blijven discuseren maar het feit is; de meerderheid wilt gewoon dat er een strenger beleid komt.

Laten we "Fleemster" als voorbeeld gebruiken. Fleemster is een triest iemand die het werk van anderen door probeerde te verkopen. Zie dit en dit. Wat gebeurt er vervolgens? Hij krijgt 2x een waarschuwing van 12.5%. Eerder had Fleemster ook al een waarschuwing van 20% te pakken toen hij een veiling startte en het vervolgens niet meer wilde verkopen omdat hij het te weinig vond. Ik quote:

Fleemster (link):
biggrin.gif
iemand meer?

Fleemster (link):
Geef mij dan maar een strafpuntje ik wou de prijs hoger doen maak toen kreeg ik en error

Dit is allemaal heel leuk en aardig, maar wat heeft One2xs hier aan? Hij verkoopt dingen die hij niet mag verkopen, hij heeft duidelijk sch**t aan de regels van One2xs en wilt die duidelijk ook niet volgen. Dus wat krijgt hij? Een waarschuwingslevel van in totaal 45% - kortom; mogelijkheden zat om gewoon door te gaan met het verzieken van One2xs.

Als aardige leden die veel online zijn en vaak helpen dan eens een aantal dubbelpostjes doen of wat spammen zitten zei ook meteen aan de 100%. Ik heb niets vreselijks gedaan ofzow en zit ook al aan de 80 ofzow. Ik ben nu heel actief en zou ook geen ban willen hebben en gedraag me (naar mijn zin...) voordelig.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ricaaa (link):

Als hij door blijft gaan krijgt hij gewoon een acute ban. Simpel.

Wij als moderators zien ook wel dat er bepaalde rotte appels tussen zitten, en die houden wij ook zeker in de gaten.

G

Guest

Guest
Bash (link):
Het beleid wat er momenteel is, is goed genoeg om de orde te behouden, en zie het probleem niet in van een NOG strenger beleid.

@ ^ Wat is er aangepast
redface.gif

Wiitse

New member
Vriendje (link):

Ricaaa (link):

Fleemster (link):
biggrin.gif
iemand meer?

Fleemster (link):

Als aardige leden die veel online zijn en vaak helpen dan eens een aantal dubbelpostjes doen of wat spammen zitten zei ook meteen aan de 100%. Ik heb niets vreselijks gedaan ofzow en zit ook al aan de 80 ofzow. Ik ben nu heel actief en zou ook geen ban willen hebben en gedraag me (naar mijn zin...) voordelig.

Nu moet je niet gaan zeuren. Ik, en veel mensen op one2xs, hebben dezelfde mening dat je nogal irritant bent.

Bovenaan