Eigen licentie regelen bij vps?

Dominiqueh

New member
Hey iedereen,

Ik heb wil binnenkort een vps voor games etc. gaan nemen voor 6 puntjes maar ik heb gehoord dat je zelf je licentie moet regelen of zo iets?
Is dit nou echt waar? Of is dit gewoon onzin?

Dominiqueh

New member
Dus je kan beter gewoon Linux nemen?
En als je nou gewoon op google even zoekt naar een werkende licentie mag je die dan gewoon gebruiken?

Dominiqueh

New member
Oke bedankt
biggrin.gif

Dan neem ik Linux als ik mijn puntjes heb.

Dominiqueh

New member
Ik heb wel al wat Linux ervaringen en anders ken ik de juiste mensen wel die me helpen met Linux dus daar maak ik me geen zorgen over.
smile.gif

Jeffreyy

Jeffrey
Je kan er ook gewoon Windows XP Professional opzetten, maar dan moet je licentie hebben.
Voor elke windows versie moet je licentie hebben.

Thotel

New member
Lennard (link):
Als hij legaal is wel.

Ik wil binnenkort ook een vps kopen maar waar kan ik zien of mijn licensie legaal is? (die ik heb gevonden)
Ik gebruik hem zelf op mijn eigen computer. Maar daar staan bijv00rbeeld updates uit.

Lennard

Active member
Als je hem hebt gevonden is hij niet illegaal, als je hem in een winkel voor een normale prijs hebt gekocht dan is hij waarschijnlijk gewoon legaal.

Thotel

New member
Dus er is geen marnier om bij microsoft te checken of mijn licentie legaal is?
Want ik heb ergens op ene computer nog wel een licentiecode staan alleen ik weet niet helemaal zeker of hij legaal is.
Lennard, kan jij hem misschien uittesten anders? (als het niet veel werk is)

Lennard

Active member
Ik kan niet zien of hij 100% legaal is, kan wel kijken of hij waarschijnlijk legaal is.
Stuur hem maar per PM.
smile.gif

Lennard

Active member
Nee.
We werken niet mee aan illegale praktijken.

Als je echt geen licentiecode hebt dan kun je voor de gratis alternatieven gaan (CentOS / Ubuntu).

Wiitse

New member
Stel, ik maak zelf een eigen besturingssysteem. Die mag je toch wel op je vps? Dat is niet illegaal.
smile.gif

Wiitse

New member
Ok, ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen, maar ik heb toch geen eigen besturingssysteem dus boejah...
yummie.gif

Bovenaan