Externe hosts

Ricaaa

New member
Ik zou graag eens externe hosts willen zien op One2xs. Dus bijvoorbeeld van Antagonist, One, JustHost, etc...

Dit geeft de "klant" wat meer keuzes.

Antonn

New member
Wat is het idee hiervan? Dit hoort onder vragen. Als je de regels enz leest, of de FAQ ofzo kom je te weten dat de webservers @ liteserver gehost zijn.

Braam

New member
Vriendje (link):
Wat is het idee hiervan? Dit hoort onder vragen. Als je de regels enz leest, of de FAQ ofzo kom je te weten dat de webservers @ liteserver gehost zijn.

En als jij gewoon leert lezen
emo.gif

Hij wilt ipv alleen liteserver Host ook host bij ander hosters...

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Het idee van one2xs is juist dat je alles onder één dak met één supportteam kan regelen. En niet dat je zelf maar moet uitzoeken hoe de support geregeld gaat worden en dat je bij problemen van het kastje naar de muur gestuurd word.

Lennard

Active member
Rik (link):
Het idee van one2xs is juist dat je alles onder één dak met één supportteam kan regelen. En niet dat je zelf maar moet uitzoeken hoe de support geregeld gaat worden en dat je bij problemen van het kastje naar de muur gestuurd word.
Dit ja, en je hebt geen gezeur dat je vergeten bent op te zeggen en nog een jaar extra moet betalen ofzo.

Ricaaa

New member
Dat ben ik er wel mee eens, maar laten we eerlijk zijn... De hosting markt fluctueerd voordurend. Als je One2xs nu vergelijkt met andere hosts dan zul je gauw genoeg merken dat One2xs heel duur is voor wat je krijgt.

Laten we eens een voorbeeld geven. We nemen hier een host (random) met een uiterst goede reputatie. One.com

Hun goedkoopste pakket:
3GB Ruimte
Unmetered traffic
Ongelimiteerde databases
Prijs: 1,25 per maand (15 euro per jaar)

En dan nu een soortgelijke pakket van One2xs:
3GB Ruimte
45GB Traffic
Ongelimiteerde databases
Prijs: 64 punten (omgerekend 81 euro per jaar (gebaseerd op iDEAL prijzen))

Dat zijn absurde verschillen in prijs. Ik begrijp dat je punten "gratis" kunt verdienen, maar het duurt wel even voordat iemand 64 punten bij mekaar heeft gesprokkeld.

Daarom vind ik het heel handig om keuzes te hebben uit één of meerdere hosts.

Lennard

Active member
Als je onze doelgroep bekijkt dan bestaat die vooral uit beginnende webmasters die gewoon een klein pakketje willen waar ze hun website op kunnen zetten. Die beginnende webmasters hebben geen 3GB schijfruimte nodig, en hebben ook geen unmetered traffic nodig. Wat ze wel nodig hebben is een veilige plek voor hun website. Een plek waarvan ze weten dat er altijd een backup is als ze per ongeluk wat verknoeien. Een plek waarvan ze weten dat support-medewerkers met ze meedenken. Support-medewerkers die al dik drie jaar met beginnende webmasters te maken hebben en weten wat ze fout kunnen doen en daar handig op inspelen. Een plek waar ze snel een antwoord krijgen op hun vragen, ookal staat de vraag letterlijk in de FAQ en ookal is die vraag al 100x eerder gesteld. Een plek waar je niet kan vergeten je host op te zeggen waardoor je nog een jaar moet betalen. Een plek waar je site niet op zwart komt als je 2MB teveel schijfruimte gebruikt. Een plek waar je gewoon de beginnende webmaster bent, en geen webmaster nummer 933912.
Een plek waar het gezellig is. Een plek die toegankelijk is. En daarom hebben we die access (xs) ook in de naam zitten. Alleen omdat we toegankelijk zijn.

Dat hele verhaal, die kwaliteit, die support, gewoon alles wat je als beginnende webmaster nodig hebt, dat kunnen we niet waarmaken als we die webmasters bij hosters als one.com onderbrengen.
Niet om ze zwart te maken, maar je hebt daar geen antwoord op je vraag binnen gemiddeld 1 uur en 14 minuten. Je kan daar geen backup krijgen als je per ongeluk het verkeerde verwijderd hebt. Je kunt daar niet je limieten gebruiken; als jij 100GB dataverkeer verbruikt op een dag dan staat je site gewoon op zwart. Je krijgt daar geen persoonlijk berichtje als je site een keer teveel schijfruimte verbruikt, of je dat svp binnen een week wil oplossen. Je bent daar niet de beginnende webmaster, je bent daar webmaster nummer 933912.

Dat willen we niet, wij willen die kwaliteit gewoon kunnen bieden, die access willen we waarmaken, en daarom betaal je bij ons misschien meer, maar ik durf je te beloven dat je ook dik meer terugkrijgt.

toevoeging op 16 februari 2012, 00:17:00:
Oh, en kijk ook eens naar de poll die je hebt gestart en de poll op de homepage van de website en haal daar je conclusies uit. We zijn misschien duur, en we moeten misschien de hostingprijzen eens heroverwegen, maar we zijn wie we zijn en we doen waar we voor staan, en blijkbaar wordt dat gewaardeerd, ondanks de misschien in bepaald opzicht te hoge prijzen.

Maartenl

New member
En 64 punten is veel minder dan 181 euro.
64 punten = 64 euro paysafecard
64 punten = 30-40 euro PayPal

toevoeging op 16 februari 2012, 07:42:49:
Ik vind one2xs ook een betere gister dan one.com waar ik ook ervaring mee heb.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
En bovendien kijken we van tijd tot tijd wel of prijzen nog reëel zijn. En zolang het rendabel blijft kunnen we altijd prijswijzigingen overwegen.

Ricaaa

New member
Begrijpelijk. Maar het was maar een voorstel.

Overigens vind ik de webhost veel te duur. Dan kun je beter hier een VPS nemen i.p.v. die ultimate pakket, ben je goedkoper uit.

Ik weet niet wat de uptime hier is bij one2xs, maar voor service alleen zou ik geen bakken met geld betalen voor hosting. Ik heb zelf een hoop kennis waardoor ik zelden support nodig heb.

Lennard

Active member
Dat kan inderdaad, al moet je voor een VPS weer veel meer verstand van zaken hebben.

Maargoed, je punt is duidelijk.
smile.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ricaaa (link):

Overigens vind ik de webhost veel te duur. Dan kun je beter hier een VPS nemen i.p.v. die ultimate pakket, ben je goedkoper uit.

Ik weet niet wat de uptime hier is bij one2xs, maar voor service alleen zou ik geen bakken met geld betalen voor hosting. Ik heb zelf een hoop kennis waardoor ik zelden support nodig heb.

Dat hebben wij (het team) dus ook. Maar de leden veelal niet. Dat is dus wat Lennard zegt: Wij zijn een community voor beginnende webmasters. En geloof mij, die hebben die support hard nodig.

Wiitse

New member
Ricaaa (link):

Dan koop je het hier toch niet? Je bent nu niet opeens verplicht om hier je host te kopen.
yummie.gif

Ricaaa

New member
Wiitse (link):

Ricaaa (link):

Dan koop je het hier toch niet? Je bent nu niet opeens verplicht om hier je host te kopen.
yummie.gif

Dat zeg ik ook niet, Jochie, LEZEN!

Ik vraag of het (in de toekomst) mogelijk is om punten uit te geven voor hosting van andere bedrijven.

Lijkt mij alleen maar beter als je je "klanten" meerdere opties kunt aanbieden.

J

Jponsen

Guest
Volgens mij is het antwoord en het punt wel duidelijk?
Slotje? :)

Marjolein

Miss Marjolein
als ik nog even wat mag toevoegen?
One2xs heeft er juist bewust voor gekozen om de hosts bij 1 en dezelfde hoster af te nemen en het beleid is dan ook om alleen deze aan te bieden. Puur omdat er slechte ervaringen zijn geweest bij een concurrerende website waarbij wel externe hosts werden aangeboden. One2xs wilde dit perse voorkomen.
En natuurlijk is het niet verkeerd om eens te vissen of dit geen goede optie is voor one2xs, maar helaas gaan we niet overstag. En betreft de prijs, indien je puur je punten verdiend met advertenties uitvoeren of door te handelen op het forum ben je wellicht goedkoper uit dan de goedkoopste externe webhosting. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat
wink.gif

Bovenaan