Kan je ook...

Kan je ook als je een domein hebt op one2xs je ip invullen op dat domein en als je bijvoobeeld
www.jedomein.nl invult op je browser dat je dan op je site komt want ik gebruik xampp om mijn site te hosten.

Tom

Lid
Dan heb je ook hosting nodig, het zou vast ook wel anders kunnen, maar ik heb geen zin om dat uit te leggen.

Soufyanh (link):
Kan je ook als je een domein hebt op one2xs je ip invullen op dat domein en als je bijvoobeeld
www.jedomein.nl invult op je browser dat je dan op je site komt want ik gebruik xampp om mijn site te hosten.

Het is een beetje onduidelijk of je Xammp op een VPS gebruikt of op een computer thuis. In dit laatste geval kan dit wel. Houdt er - indien je Xammp thuis draait - rekening mee dat;

- Je computer 24/7 ingeschakeld dient te zijn. Het staat tenslotte gek, als je site vaker offline is dan online omdat je computer steeds aan- & uitgeschakeld is.
- Je bij een bug in de software, wellicht volledige toegang tot je volledige computer en zelfs netwerk kunt bieden. Je bent zelf verantwoordelijk voor een betrouwbare en vooral deugelijke beveiliging van je computer en netwerk.
- Je dient in de router of modem-router zogenaamde portforwarding in te schakelen. Hiermee zorg je ervoor dat poort 80 welke gebruikt wordt voor http-verkeer, wordt doorgestuurd naar de juiste computer binnen het netwerk.
- Je dient in de router of modem-router poort 80 in de firewall op Accept te zetten, men kan dan verbinding maken met de betreffende poort/service.

In geval van een VPS werkt dit eigenlijk bijna net zo. De risicos zijn net even wat kleiner, maar let wel! Alle beveiligingen en verantwoordelijkheden liggen bij jou als gebruiker. Niet voor niets gebruiken professionele bedrijven en webhosters Linux als besturingssysteem. Dit is net even veiliger, betrouwbaarder en stabieler.

Wanneer je bovenstaande in acht neemt. Is het mogelijk je domeinnaam te koppelen aan het ip-adres welke jij wilt. Je kunt zelfs je domeinnaam koppelen aan ip-adres 66.102.13.104 welke staat voor google. Als iemand dan jouw domeinnaam bezoekt, komen ze dankzij de A-record (ip-adres) op de pagina van google terecht.

Als je website nu via je ip bereikbaar is, dan kun je ook een domein er naar toe laten sturen.
Je kunt dan alleen geen emailadressen enzo met je domeinnaam maken, daar heb je eigen nameservers voor nodig, en ik neem aan dat je die niet hebt.

Soufyanh (link):
de email adressen maken mij niet uit ik wil alleen dat bijvoorbeeld www.joudomeinnaaim.nl door linkt naar mijn ip
.
Wat versta je precies onder mijn ip bedoel je het ip-adres welke je van je internetprovider krijgt, of waarop je hosting/vps zich bevind?

Soufyanh (link):
En als mijn xampp een keetje uit is en als ik het dan weer aan doe werkt mij domein dan nog ?

Dat ligt eraan. Er zijn providers die geven je een ip-adres die willekeurig veranderd, het ene moment heb je deze een jaar lang. Het andere moment kan deze ineens veranderd zijn. Bij UPC en Ziggo kom ik geregeld tegen dat mensen ineens een ander ip-adres hebben.

Het kan wel, maar om niet voor verassingen te staan is het niet raadzaam.

- Ga je het thuis hosten? -;
Als je verwacht dat er veel mensen op je site komen (je gaat deze bij bijvoorbeeld Dutchleader e.d. promoten) dan gaat dit wel ten kosten van de snelheid die je hebt van je internet provider. Als je dus veel van het internet download dan zul je dus in beide gevallen weinig snelheid overhouden.

Gerritzwn (link):

Soufyanh (link):
de email adressen maken mij niet uit ik wil alleen dat bijvoorbeeld www.joudomeinnaaim.nl door linkt naar mijn ip .

Wat versta je precies onder mijn ip bedoel je het ip-adres welke je van je internetprovider krijgt, of waarop je hosting/vps zich bevind?

kijk ik gebruik nu no-ip.org om naar mijn site te gaan bijvoorbeel dat mijn site jouwdomein.no-ip.org is maar dat wil ik niet meer ik wil nu dat www.jouwdomein.nl door linkt naar mijn site

Soufyanh (link):
kijk ik gebruik nu no-ip.org om naar mijn site te gaan bijvoorbeel dat mijn site jouwdomein.no-ip.org is maar dat wil ik niet meer ik wil nu dat www.jouwdomein.nl door linkt naar mijn site

In dat geval kun je - indien je beschikt over DNS-Beheer van het domeinnaam - het domeinnaam beter met een zogenaamde CNAME verwijzen naar je dyndns- of no-ip url.

Als je ip-adres dan veranderd, dan wijzigt dit als je het goed geconfigureerd hebt direct mee. Je domeinnaam zal dankzij de CNAME op geen enkele wijze veranderd te hoeven worden en hierom direct naar het juiste ip-adres gelinkt worden.

Of je laat je domeinnaam via frame of http doorsturen. Dat is minder mooi, maar wel een stuk makkelijker.
Je kunt dat tijdens het bestellen aanklikken.

Lennard (link):
Of je laat je domeinnaam via frame of http doorsturen. Dat is minder mooi, maar wel een stuk makkelijker.
Je kunt dat tijdens het bestellen aanklikken.

Zo ver was ik nog niet gekomen in het systeem, maar dat is dan inderdaad ook nog een oplossing.

Soufyanh (link):
en als ik nou een domein koop bv www.mijndomein.nl kan ik dat dan gebruiken om naar bv mijn zikle site ofzo te sturen

Je kunt een domeinnaam vrijwel voor alles inzetten zolang je maar een url (site) of ip-adres hebt waarnaar je het kunt verwijzen.

Let wel, wanneer je elders shared-hosting afneemt (dus een server waarop meerdere mensen zich achter het ip-adres bevinden) dan is het niet mogelijk om op ip-basis te werken dan is CNAME-record of frame/http forwarding te gebruiken noodzakelijk.

Soufyanh (link):
en als ik nou een domein koop bv www.mijndomein.nl kan ik dat dan gebruiken om naar bv mijn zikle site ofzo te sturen

Kan, maar ik zou dat persoonlijk niet doen. Je kan het beste ff een hosting erbij kopen ( je moet wel eventuele verstand van HTML hebben )
wink.gif

Zikle suckt daarom.

Azdinnn (link):

Soufyanh (link):

Kan, maar ik zou dat persoonlijk niet doen. Je kan het beste ff een hosting erbij kopen ( je moet wel eventuele verstand van HTML hebben )
wink.gif

Zikle suckt daarom.

het was maar een voorbeeld zikle ga ik nooit gebruiken voor mijn site
wink.gif

Remonb

Lid
ik heb me domein ook op xampp gezet, alleen heb em niet 24/7 aan
yummie.gif
das dan jammer. maar ik moet nog w8ten op vps, en het wordt steeds langer wachten
sadley.gif

Bovenaan