Keuringstermijn aangeven

Joeri

Active member
Bij de doe advertenties dat dan de admin of eigenaar in kan stellen/aangeven wat de gemiddelde keurtijd is want dit word nogal vaak gevraagd

en dan aangeven met die sterretjes bijv zo :

* 1-5 dagen
** 5-10 dagen

Etc . de sterretjes worden wel one2xs dingen en als het komt kijken we wel wat wat is
yummie.gif

Lennard

Active member
Ik ben bezig iets te maken wat de gemiddelde keuringstermijn berekent. Daar hebben jullie meer aan, en dat is ook handiger voor jullie. t Is alleen een heel gedoe om het te maken, dus dat duurt nog weer even.

Joeri

Active member
Oh oke
yummie.gif

Dan is het dus wel een beetje goed idee anders was je het zelf niet van plan xD

Sjoerd

Active member
Lennard zal vast wel iets maken van wanneer hij gekeurt was slaat hij op, en dan van alle keuringen van die dinges doet hij de gemiddelde wachttijd.
biggrin.gif

Lennard

Active member
De datum van keuring wordt al sinds het begin gelogd, alleen zit je met het feit dat het niet altijd representatief zijn.
Als er ergens nog maar één klik op is gedaan die toevallig direct goedgekeurd wordt, dan heeft dat een hele andere waarde dan wanneer het gemiddelde op 1000 kliks gebaseerd is.
Dr moet dus ook nog iets van een standaardafwijking berekend worden, zodat er een percentage van betrouwbaarheid gegeven kan worden over de schatting.
shutup.gif

Of dat allemaal komt weet ik niet, anders houd ik het gewoon bij het gemiddelde.
emo.gif

V

Verwijderd lid 399

Guest
Joeriwii:
Doe dat maar gewoon ja

enne :

peace.gif
pompom.gif
1000ste POST YEEEHA!
pompom.gif
peace.gif

gefeli!

Sjoerd

Active member
Dikke spammerts hier
emo.gif

Je kunt ook zoiets doen:

De gemiddelde keuringstermijn is gemiddeld [dagen] (Dit termijn is berekent over [aantal] keuringen)

Lennard

Active member
Kan ja, maar het aantal kliks wil ik voor concurrentie e.d. voor de adverteerder en onszelf houden.

Lennard

Active member
Jep, maar daar heb je een module voor nodig, en die hebben we niet hier.
emo.gif

Standaardafwijking berekenen lukt me wel, maar daar moet ik een mate van betrouwbaarheid aan koppelen, om die te bedenken is wat lastiger.

Edit:
Voor de geïnteresseerde lezer:
emo.gif

k Heb het nu als volgt:
Hij neemt alle keuringstermijnen van alle goedgekeurde (!) kliks, en berekent daaruit de standaardafwijking.
Dan gaat hij nog een keer alle termijnen na, en pakt alleen die kliks waarvoor geldt dat ze tussen gemiddelde - standaardafwijking en gemiddelde + standaardafwijking liggen.
Je filtert dan de extreme er uit om een beter beeld te krijgen. Op basis van die termijnen bepaalt hij dan het gemiddelde en de standaardafwijking, en die geeft ie weer.
t Wordt alleen moeilijk om er een schaal van betrouwbaarheid aan vast te knopen; een cijfer met een standaardafwijking van 0, gebaseerd op 10000 kliks heeft een betrouwbaarheid van ~ 100%, een met een standaardafwijking van 100 gebaseerd op 2 kliks heeft een betrouwbaarheid van ~ 0%; gaat dus nog knap lastig worden.
sadley.gif
emo.gif

Marjolein

Miss Marjolein
ik was zon geinteresseerde lezer,
maar weet je......ik snap er niks van
emo.gif

Maar wel handig als je idd straks kan zien wat het gemiddelde keuringstermijn kan zien, dus succes met berekenen
thumbsup.gif

Joeri

Active member
Ik zie het maar bij infoyo bijv staat er dit :

44 dagen (? = 14 dagen)
Wat betekend dat laaste? ? = 14 dagen

Corbin

New member
2 dagen (? = 0 dagen)

wat betekend dat laatste stukje?
(? = 0 dagen)

Edit:
Owwww, het stond er al
yummie.gif

Had niet gezien!

Lennard

Active member
Dat is de gemiddelde afwijking zegmaar, dus t kan bij het voorbeeld van joeriwii ook 30 of 58 dagen duren.

Maarja, die haal ik er maar uit, er staat nu alleen nog het gemiddelde.

Marjolein

Miss Marjolein
ik hoop alleen wel dat iedereen begrijpt dat het om een gemiddelde gaat, niet dat er straks iemand zegt dat de dagen om zijn en dat er nog steeds niet gekeurd is.

Bovenaan