Leningen

Stef

stonks
Hoi One2xs.
Ik heb vannacht wakker gelegen omdat ik voor 10 punten ben afgezet met een lening.
Daar heb ik iets op bedacht; officiële leningen.

Hoe?: Een soort van handelen, maar dan geef je iemand punten waarmee diegene iets kan kopen. Nadat diegene iets heeft gekocht, staat zijn of haar puntensaldo in de min. Alle punten die die persoon verdient, gaan terug naar de persoon die ze heeft uitgeleent.
Zo ontstaat er geen mogelijk om afgezet te worden in One2xs.

Zelf vond ik dit een heel goed idee, en als jullie het ook een goed idee vinden, teken ik het nog een keer uit, en schrijf ik nog "spelregels".

Groet, Stef.

G

Guest

Guest
Nee, je moet niet met in de min gaan werken. Daar zijn de gemiddelde gebruikers van deze site niet aan toe.

Dit is precies de reden waarom ik in principe geen punten uitleen. Het is altijd gezeik, het komt te laat terug etc. etc. Ik leen alleen punten als ik meermaals met diegene heb gehandeld en weet dat hij betrouwbaar is + ik leen uit met een gezond verstand. Op moment dat ik 35 punten uitleen vraag ik mijzelf eerst af of ik ze kan missen mocht het mis gaan.

Tevens kijk ik naar feedbacks en hoe de persoon zich over het algemeen gedraagt op het forum. Op moment dat ze 95% waarschuwing hebben (zelfs al is dit voor spammen) dan vind ik het risico te hoog en leen ik niet uit. Ook kun je natuurlijk gewoon voor een borg vragen die minimaal de waarde heeft van het door jou uitgeleende bedrag.

S

Stef

Guest
En zoals altijd maken de mensen de fout om naar het waarschuwigspercetage te kijken
emo.gif
...

Perry

New member
Nicknl (link):
En zoals altijd maken de mensen de fout om naar het waarschuwigspercetage te kijken
emo.gif
...

Als het waarschuwingspercentage 95% is vind ik de kans toch te groot dat de persoon er even 5% bijkrijgt en je kunt zwaaien naar je punten.

Robbert

New member
Nicknl (link):
emo.gif
...

Niet mee eens, zoals Gamedealer ook al zei, het gaat om een langere periode, dus dan is de kans gewoon groter dat iemand zijn laatste 5% krijgt. Maar het zal natuurlijk altijd om een combinatie gaan van omstandigheden van het persoon.

Dit idee kan sowieso de prullenbak in, zoals ook al gezegt is; iemand veel uitlenen en nooit meer terug komen...
emo.gif

Ik heb nog een beter idee;
Topiques voor leningen niet toestaan
biggrin.gif

Zoals dit:
http://www.one2xs.com/threads/48564
Punten gaan lenen om er vervolgens mee te gaan gokken... waar zijn we mee bezig?
Van mij mogen ze allemaal gesloten worden... Je hebt altijd wel een aantal mensen die jou vertrouwen en jou graag die puntjes even kan geven, maar dat kun je dan wel via pb regelen.

Marvinn

Active member
En wat nou als iemand bijvoorbeeld 5 punten leent van mij, en een domein koopt.

En het domein verhuist naar een andere host, en niet meer terug komt
emo.gif
?

Yorrick

Active member
Dit is al eerder voorgesteld en afgekeurd om de reden:
Puntenleensysteem
Wat: Dat je punten kan lenen als je er tekort komt.
Status: Afgekeurd
Reden: Dit is te groot risico voor One2xs, iemand leent bv 4 punten, besteld een host en die zie je dan nooit meer terug. En om dit terug te vorderen gaat een hoop tijd en papierwerk in zitten wat het niet waard is.

S

Stef

Guest
Robbert (link):

Nicknl (link):
emo.gif
...

Niet mee eens, zoals Gamedealer ook al zei, het gaat om een langere periode, dus dan is de kans gewoon groter dat iemand zijn laatste 5% krijgt. Maar het zal natuurlijk altijd om een combinatie gaan van omstandigheden van het persoon.

Dit idee kan sowieso de prullenbak in, zoals ook al gezegt is; iemand veel uitlenen en nooit meer terug komen...
emo.gif

Ik heb nog een beter idee;
Topiques voor leningen niet toestaan
biggrin.gif

Zoals dit:
http://www.one2xs.com/threads/48564
Punten gaan lenen om er vervolgens mee te gaan gokken... waar zijn we mee bezig?
Van mij mogen ze allemaal gesloten worden... Je hebt altijd wel een aantal mensen die jou vertrouwen en jou graag die puntjes even kan geven, maar dat kun je dan wel via pb regelen.

Ik bedoelde eigenlijk het handelen opzich, met leningen kan ik het begrijpen

Azdin

New member
Ik vind het eigenlijk best wel een domme actie van je, dat je zoveel punten hebt uitgeleend aan iemand die:
- niet eens een feedback heeft
- niet eens een maand lid is hier
- niet eens de 20 posts heeft gepasseerd

Dat zijn sowieso allemaal factoren die voor mij erg belangrijk zijn, ik zou iig nooit zoveel punten hebben uitgeleend aan een nieuweling. Natuurlijk, dit kan je nooit van te voren weten dat hij/zij je oplicht, maar bij zulke personen (waarbij de bovenstaande factoren gelden) is de kans véél groter en had je het eigenlijk veel slimmer moeten aanpakken.

Lennard

Active member
Maak dan op zn minst even een scammelding aan of PM mij even. Als mensen je echt glashard 10 punten hebben beloofd dan kan ik in ieder geval zorgen dat jij je 10 punten krijgt of die persoon verbannen wordt.
Niet dat je aan dat laatste veel hebt, maar toch.

toevoeging op 29 december 2012, 13:36:36:
Oh je had al gepmd zag ik, maar blijkbaar heb ik die verkeerd begrepen zonder topic erbij.

Lennard

Active member
Hij is nu verbannen.

Wat trouwens ook een goede tip is: voor je handelt even een teamlid een PM sturen of het een kloon lijkt te zijn. Mitios was in dit geval een kloon van een verbannen gebruiker, dus dat is al niet te vertrouwen.

Natuurlijk kunnen we niet garanderen dat iemand geen kloon is, maar soms picken we die persoon er direct uit.

Janm

Active member
Stefvdwel (link):

Azdinnn (link):
Krijgt hij de punten terug?

Waarschijnlijk niet hea? Het was mijn eigen domme fout!

Als de punten nog op het account staan is de kans groot dat je word terugbetaald.

Stef

stonks
Janm (link):

Stefvdwel (link):

Azdinnn (link):
Krijgt hij de punten terug?

Waarschijnlijk niet hea? Het was mijn eigen domme fout!

Als de punten nog op het account staan is de kans groot dat je word terugbetaald.

Nee, die stonden er niet meer op.

Bovenaan