nameserver op domein

Remonb

New member
Vraag 1:
hallo, ik heb ongeveer 2 uur geleden een domein besteld, maar hij werkt nog steeds niet. ik heb em op doorsturen in frame gezet naar mijn dyndns. ik host mn site met xampp... maar via de dyndns link kom ik er wel op, maar met mijn bestelde link niet, hij is wel goedgekeurd enzo, maar hij werkt gewoon niet, kan iemand mij helpen?

Vraag 2:
hallo, hoe kom ik achter mijn nameserver van mijn ip?

Edit Sebas: Even de eerste vraag er bij gezet
wink.gif

Lennard

Active member
Laat de eerste vraag dan even staan voor als iemand toevallig dezelfde heeft, dan had je in een reactie je nieuwe vraag kunnen stellen.

Maar een IP heeft geen nameservers, die moet je zelf maken.

Gerritzwn

New member
Ondanks dat de vragen al beantwoord zijn, wat (kleine) toelichtingen;

Hobbshotel (link):
hallo, ik heb ongeveer 2 uur geleden een domein besteld.

Ik maak helaas niet uit je bericht op of het om een nl-domein gaat. Er vanuit gaande dat dit wel het het geval is;

SIDN de beheerder van het .nl tld (Top Level Domain = NL). Ververst de zonefile (database!) om de 2 uur op de even uren. Als jij het domeinnaam dus besteld hebt om 14:05 uur zal de update plaatsvinden om 16:00 uur en zullen alle nameservers (wereldwijd) binnen enkele uren up2date zijn. Het houdt dus niet in dat je nl-domein dan ook echt om 16:01 uur bereikbaar zal zijn, dit is n.l. weer afhankelijk van je provider.

Hobbshotel (link):
hallo, hoe kom ik achter mijn nameserver van mijn ip?

Een IP-Adres heeft (ookal heeft deze vaak wel een naam) geen nameserver. Wanneer men een naam aan een IP-Adres wilt hangen, doet men dit veelal via z.g.n. PTR-records ook wel Reverse name genaamd. Dit is veelal niet mogelijk om te realiseren en vereist nogal wat kennis.

Aanvulling
Ook al zeggen (web)hosters veelal dat het domeinnaam direct online is. Hier valt nogal wat op aan te merken. Het domeinnaam is namelijk veelal direct actief, de bereikbaarheid is afhankelijk van de nameservers die niet alleen bij het domeinnaam behoren, maar ook die van je eigen internet provider. Ga veelal bij nieuwe domeinnaam registraties uit van een gemiddelde verwerkingstijd van 2-4 uur alvorens je domeinnaam online is.

Bovenaan