nameservers

Remonb

New member
hallo, ik heb zonet een lookup gebruikt op iemand z;n site, daarmee heb ik mijn ip ge lookupt om het zo maar te zeggen, en daar kwam ik ook wat nameservers op tegen, ik host op mijn pc met xampp dus kan ik dan die nameservers in mijn domeinnaam gebruiken??(domein van one2xs)

Non-authoritative answer:
188.78.72.82.in-addr.arpa name = 52484EBC.cm-4-1b.dynamic.ziggo.nl.

Authoritative answers can be found from:
78.72.82.in-addr.arpa nameserver = ns1.gn.iss.as9143.net.
78.72.82.in-addr.arpa nameserver = ns1.tb.iss.as9143.net.
78.72.82.in-addr.arpa nameserver = ns1.mnd.iss.as9143.net.
78.72.82.in-addr.arpa nameserver = ns1.gv.iss.as9143.net.
ns1.gn.iss.as9143.net internet address = 212.54.32.26
ns1.gv.iss.as9143.net internet address = 212.54.38.26
ns1.tb.iss.as9143.net internet address = 212.54.40.26
ns1.mnd.iss.as9143.net internet address = 212.54.44.26

Gerritzwn

New member
Hi,

Nee, de nameservers die je nu opgeeft gaan niet werken. De door jou opgegeven nameservers zijn namelijk de nameservers die je reverse tonen; dus:

82.72.78.188 verwijst naar de naam -> 52484EBC.cm-4-1b.dynamic.ziggo.nl
------
Wat ik vaak adviseer in dit soort gevallen, is om bij de aanbieder (One2Xs in dit geval) je eigen ip-adres als A-Record te configureren en de nameservers van hen te blijven gebruiken.

Probleem is namelijk dat Ziggo geen vaste ip-adressen uitdeelt (net zo min als UPC), dat het nauwelijks veranderd is geen garantie! Door de nameservers bij One2Xs te blijven gebruiken, hoef je alleen het A-record (ip-adres) te wijzigen wanneer je ip-adres veranderd is.

Remonb

New member
Gerritzwn (link):
Hi,

Nee, de nameservers die je nu opgeeft gaan niet werken. De door jou opgegeven nameservers zijn namelijk de nameservers die je reverse tonen; dus:

82.72.78.188 verwijst naar de naam -> 52484EBC.cm-4-1b.dynamic.ziggo.nl
------
Wat ik vaak adviseer in dit soort gevallen, is om bij de aanbieder (One2Xs in dit geval) je eigen ip-adres als A-Record te configureren en de nameservers van hen te blijven gebruiken.

Probleem is namelijk dat Ziggo geen vaste ip-adressen uitdeelt (net zo min als UPC), dat het nauwelijks veranderd is geen garantie! Door de nameservers bij One2Xs te blijven gebruiken, hoef je alleen het A-record (ip-adres) te wijzigen wanneer je ip-adres veranderd is.

en dat zou ik dus aan lennard/rubben moeten vragen... maar zou ik dan ook mijn dyndns domein kunnen doen? i.p.v. mijn ip? want als mn ip wordt veranderd kan ik dat simpel veranderen door het in mijn dyndns domein aan te passen, dus dat ze het A-record veranderen in mijn dyndns domein, is dat mogelijk?

Gerritzwn

New member
Neen, een A-record kan niet naar een DynDNS verwijzen.... een CNAME echter wel. In dat geval krijg je het effect dat; wanneer iemand jouwdomein.nl bezoekt, je domein staat gekoppeld aan je DynDNS domein, deze wordt gesynchroniseerd met je router, modem of een programma op je computer en dus is je IP-Adres altijd actueel.

Ik meen (weet het niet zeker) dat jij zelf het beheer of je domeinnaam hebt en dus zelf A- CNAME, PTR, NS e.d. records kunt wijzigen via je One2Xs-domein controlpanel ?!

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Nee dit gaat niet. Voor a-records moet je eerst een aanvraag doen via ticket als ik me niet vergis.

Gerritzwn

New member
Ik zal eens kijken of ik op korte termijn iets kan fabriceren waarmee leden van One2Xs de mogelijkheid hebben om zelf DNS-Records aan te passen (c.q. te beheren). Dit omdat ik met regelmaat dezelfde en/of soortgelijke vragen tegen kom. Er is dus blijkbaar enige vraag naar
smile.gif

Ps: Neen, dit zal wellicht niets gaan kosten aangezien ik de services, servers etc. etc. toch al tot mijn beschikking heb. Enigste wat ik hoef te doen is een administratiepaneel te maken
wink.gif
smile.gif

Gerritzwn

New member
Timmie (link):
http://freedns.afraid.org/

Klopt, echter enkele nadelen;

- Niet de snelste.
- Vaker offline dan online.
- Enorm instabiel indien online.
- Niet gebruiksvriendelijk.

Kortom niet de ultieme oplossing. Zo heb je ook ZoneEdit. Vandaar dat ik zoiets gerust wil opbouwen. Vraag is echter of de crew van One2Xs zelf niet met zoiets bezig zijn en/of zoiets gaan lanceren, aangezien het niet de bedoeling is dat ik ermee aan de gang ga en het straks voor korte tijd zou zijn. Dat zou tenslotte zonde zijn van de moeite
wink.gif

Lennard

Active member
DNS management zit standaard in DirectAdmin, als je dat bedoelt.
Als iemand dat nodig heeft dan kan hij een ticket maken en zetten wij het voor hem aan.

Sjoerd

Active member
Lennard (link):
Als iemand dat nodig heeft dan kan hij een ticket maken en zetten wij het voor hem aan.
Volgens mij bedoelen ze meer iets als die DNS Templates als MDR heeft..

Gerritzwn

New member
Lennard (link):

Hiya.
Probleem is dat er (zoals je zelf wellicht ook gezien/gemerkt hebt) mensen zijn die alleen een domeinnaam nemen en thuis (of elders) de webhosting afnemen. Natuurlijk niet altijd verstandig maar best begrijpelijk.

Probleem is, dat het domeinnaam dan niet te configureren is en men is aangewezen op een externe partij die de nameservers voor rekening neemt. Frame forwarding e.d. is geen oplossing aangezien bij aanroepen anders dan het domein (dus; www.domeinnaam.ext/pagina.ext) niet zal functioneren dit zou dan middels een A-record moeten worden verwezen naar de betreffende server.

Lennard

Active member
Voor losse domeinnamen staat het op de planning.
Die domeinen staan namelijk ook gewoon in DirectAdmin, maar als het ware onder één master-account die de bezoekers doorstuurt.

Het staat wel op de planning om daarvoor ook DNS management aan te bieden, maarja, je weet wellicht hoe snel ideeën uitgevoerd worden die op onze planning staan..
yummie.gif

Luukvdo

New member
Lennard (link):
Het staat wel op de planning om daarvoor ook DNS management aan te bieden, maarja, je weet wellicht hoe snel ideeën uitgevoerd worden die op onze planning staan..
yummie.gif

Tijd om dat gewoon te maken dan, ik zou het wel handig vinden
biggrin.gif

Gerritzwn

New member
Momenteel ben ik aan het testen via pandark.nl de basis is er al alleen moet er nog het één en ander gebeuren (zoals het toevoegen van nieuwe entries). De basis werkt in iedergeval al naar behoren.

Het is vrij eenvoudig;
-> Aanmelden
-> Domein toevoegen
-> Nameservers zoals weergegeven op pandark.nl opgeven bij One2Xs

Vergeet natuurlijk niet, om ook nog even de juiste ip-adressen in te voeren bij de domein admin aangezien het anders standaard verwijst naar pandark.nl

Ik zie verbeteringen graag tegemoet.

Bovenaan