Optie voor een nieuwe site

Ricaaa

New member
Vandaag heerlijk vrij en ik had dus heel veel vrije tijd om na te denken over een aantal dingen. Waarom doet One2xs het zo slecht op het PR front, ondanks het succes hier op de website. One2xs kan en verdiend veel beter, lijkt mij, dus waarom doet One2xs het niet beter? Het antwoord is simpel; de website is niet goed meer. Het is een leuke website, maar hij is verouderd. Hij kan dus lang niet alles wat nieuwe, moderne websites wel kunnen, waardoor je over het algemeen slechter scoort, terwijl het veel beter kan met een nieuwe website.

Dat is natuurlijk wel leuk en aardig, maar een nieuwe site is niet zomaar gemaakt. En als je een nieuwe site maakt, dan is het de bedoeling dat je hem over een jaar nog steeds makkelijk bij kunt houden, zonder dat het ten koste gaat van je “internet domination”.

Wat One2xs nodig heeft is iets dat bijgehouden kan worden, iets dat zeer SEO-vriendelijk is, en iets dat je altijd nog kan uitbreiden en verbteren. Mijn suggestie: ga gebruik maken van WordPress. Waarom niet? WordPress update regelmatig het systeem en het punten system van One2xs is zeker wel te integreren en uit te breiden.

Voordelen:
- Je maakt gebruik van WordPress, een freeware CMS dat heel SEO-vriendelijk is.
- Je kan eventueel nog een blog naast de site zelf draaien, voor updates enz.. (optioneel)
- Het systeem is makkelijk te updaten (1 klik en hoppa)
- Er zijn een heleboel plugins beschikbaar voor WordPress. Plugins waardoor je je site een hele grote boost kan geven op het gebied van SEO.
- Je hoeft niet altijd dezelfde look te hebben. Bij WordPress kan je met 1 druk op de knop je uiterlijk veranderen zonder dat er iets verloren gaat, dus je zit niet meer vast aan één design.
- Er zijn plugins beschikbaar waarbij je de site smartphone-vriendelijk kunt maken, dus geen gezeik meer met je mobiele telefoon.
- alles is te beheren via één controle paneel, dus geen gezeik meer in de FTP.
- Je hoeft niet continu dingen te maken, om bijv. Je Social Network status te verbeteren, want daar zijn al plugins voor!

Nadelen:
- Het is even werken
- Het is even wennen

Laat me weten wat jullie vinden (niet zomaar op Nee voten als je niet weet wat er hier de bedoeling van is!)

Antonn

New member
Dus jou idee is dat one2xs overstapt op one2xs? Ik weet niet wat ik hier over moet denken, maar ik denk dat ik al wel weet wat de staffs hierover denken. Het overstappen zelf zal ook veel werk kosten.

Ricaaa

New member
Vriendje (link):
Dus jou idee is dat one2xs overstapt op one2xs? Ik weet niet wat ik hier over moet denken, maar ik denk dat ik al wel weet wat de staffs hierover denken. Het overstappen zelf zal ook veel werk kosten.

Waarom lees jij nou nooit eens heel het bericht, moeilijk hoor.
we.gif

De bedoeling van dit idee, is dat One2xs overstapt op een systeem dat te onderhouden is. Dat One2xs over een jaar nog steeds het nieuwste van het nieuwste heeft, i.p.v. een verouderd systeem.

Het is dus NIET de bedoeling dat One2xs stopt, verandert of overgaat op iets anders. Alleen de site krijgt dan een nieuw, moderner en beter onderhoudbaar systeem dat One2xs een hele grote SEO boost geeft.

Ricaaa

New member
Kingunit (link):
Ik zie liever een nieuwe, moderne layout.

Maar een simpele layout verandering zal One2xs niet zomaar helpen. Lennard zal sowieso een heleboel dingen moeten veranderen omdat het gewoon allemaal verouderd is.

G

Guest

Guest
Nee.
Waarom?

Het concept One2xs is al goed, daar heb je het ook niet over.
Wat jij wilt is de SEO van One2xs verbeteren? Ik denk dat alles omzetten naar Wordpress meer tijd kost dan de website onderhouden op dezer / langere termijn.

Mij lijkt zoals Kingunit zegt, een nieuwe, modernere, layout een beter plan.

Al is de style niet het (genoemde) probleem van One2xs.
Lennard is geloof ik al druk bezig het systeem te vernieuwen, zoals het forum werkt tegenwoordig met AJAX requests etc. maar dat werkt ook niet echt lekker, en het trekt (te) veel load.

Lennard is nu geloof ik ook bezig AJAX posting etc. opnieuw te maken en dit beter in elkaar te steken, want als je nagaat hoeveel querys per seconde / p.v. worden uitgevoerd op One2xs.

Elk topic dat bekeken word worden er al een aantal requests gedaan, en hoe meer paginas, hoe meer request (Geloof ik).

Wel zou One2xs sterk vooruit kunnen om het gebied van SEO door ook topics in Webwereld openbaar te maken, en onderwerpen zo te rewriten
http://www.one2xs.com/topic/40798/Optie-voor-een-nieuwe-site(.html)

Lennard

Active member
Als er een keer een nieuwe site komt dan wordt het een eigen systeem, net als nu, maar dan met alle vernieuwingen die nog op de planning staan.
Het systeem is qua frontend en backend heel uitgebreid en ik denk dat het aanpassen van een standaardsysteem als WordPress net zo veel tijd en werk kost als het maken van een heel nieuw systeem, en dan heb je echt iets unieks. Als je WordPress gebruikt dan blijft je site altijd een WordPress-site die je niet helemaal zelf hebt gemaakt. Niet dat dat slecht is, maar een eigen systeem voelt beter en kan ik ook stukken beter afstemmen op jullie wensen als gebruiker cq klant, onze wensen als beheer en crew, en mijn wensen als eigenaar en beheerder.

Antonn

New member
Ricaaa (link):

Vriendje (link):
Dus jou idee is dat one2xs overstapt op wordpress? Ik weet niet wat ik hier over moet denken, maar ik denk dat ik al wel weet wat de staffs hierover denken. Het overstappen zelf zal ook veel werk kosten.

Waarom lees jij nou nooit eens heel het bericht, moeilijk hoor.
we.gif

De bedoeling van dit idee, is dat One2xs overstapt op een systeem dat te onderhouden is. Dat One2xs over een jaar nog steeds het nieuwste van het nieuwste heeft, i.p.v. een verouderd systeem.

Het is dus NIET de bedoeling dat One2xs stopt, verandert of overgaat op iets anders. Alleen de site krijgt dan een nieuw, moderner en beter onderhoudbaar systeem dat One2xs een hele grote SEO boost geeft.

Ik heb wel heel het bericht gelezen. Kijk bovenstaande aanpassing, iok maakte een typefout.

Kingunit

New member
Zo erg is het systeem toch niet? Het werkt nu wel gewoon lekker vanuit mijn ogen. Een nieuw jasje zou gewoon cool zijn.
biggrin.gif

Antonn

New member
Kingunit (link):
Zo erg is het systeem toch niet? Het werkt nu wel gewoon lekker vanuit mijn ogen. Een nieuw jasje zou gewoon cool zijn.
biggrin.gif

Inderdaad, de layout mag wel anders nu ja.

Ricaaa

New member
Lennard (link):
Als er een keer een nieuwe site komt dan wordt het een eigen systeem, net als nu, maar dan met alle vernieuwingen die nog op de planning staan.
Het systeem is qua frontend en backend heel uitgebreid en ik denk dat het aanpassen van een standaardsysteem als WordPress net zo veel tijd en werk kost als het maken van een heel nieuw systeem, en dan heb je echt iets unieks. Als je WordPress gebruikt dan blijft je site altijd een WordPress-site die je niet helemaal zelf hebt gemaakt. Niet dat dat slecht is, maar een eigen systeem voelt beter en kan ik ook stukken beter afstemmen op jullie wensen als gebruiker cq klant, onze wensen als beheer en crew, en mijn wensen als eigenaar en beheerder.

Dat snap ik, maar ik doelde hier op de toekomst. WordPress is over 5 nog steeds "modern", maar het systeem dat jij maakt, zoals de huidige, waarschijnlijk niet. Het One2xs systeem is top, dat zeker.

Kingunit (link):
biggrin.gif

Nee. Het systeem is verouderd en kan niet langer bijhouden met al die "moderne" dingen die over de afgelopen jaren zijn verandert en/of geintroduceerd. Een "nieuw jasje" zal One2xs niet veel helpen, tenminste... Niet half zoveel als een systeem dat meer up-to-date is.

Kingunit

New member
Wat is er dan fout aan het systeem? Wat is zo verouderd. Ik vind dat de look het meer oud laat zien. Het systeem word zo ver ik weet, best vaak bijgewerkt door Lennard.

Antonn

New member
Ik vind het maar raar dat dit als idee beschouwd word, dit lijkt me meer aanvraag voor hele nieuwe site?

Caner

Held
Vriendje (link):
Ik vind het maar raar dat dit als idee beschouwd word, dit lijkt me meer aanvraag voor hele nieuwe site?

Dat bedoeld hij denk ik ook. Ik vind het idee wel leuk, maar zoals Kingunit al zei: Een nieuw layout is al genoeg. Het nadeel van zon Wordpress site is dat je niet weet hoe de codering in elkaar zit, en als er een bug of iets dergelijks zit die alleen te oplossen is via weet ik veel wat (niet dat er een bug zit in Wordpress, maar je weet het maar nooit), zit Lennard met gebakken peren als je het mij vraagt. Hij heeft nu overzicht over One2xs en dat wilt hij denk ik ook zo houden.

Lennard

Active member
Ricaaa (link):
Dat snap ik, maar ik doelde hier op de toekomst. WordPress is over 5 nog steeds "modern", maar het systeem dat jij maakt, zoals de huidige, waarschijnlijk niet.
Maar een nieuwe site moet zoveel meer zijn dan WordPress. We zijn geen blog, we zijn geen community, we zijn geen hoster, we zijn geen GPT. We zijn een combinatie van dat alles, en als je WordPress als basis gebruikt dan heb je alsnog tig plugins nodig om de site te krijgen zoals je wil. Misschien dat WordPress goed en veilig en altijd uptodate is, maar ik denk niet dat alle plugins die we nodig gaan hebben over 5 jaar nog steeds actueel zijn en bijgehouden worden en gegarandeerd hacker-proof zijn. En het nadeel van dat soort systemen is dat lekken binnen enkele minuten gefixt moeten worden, want zodra ze bekend zijn dan weet heel de wereld het. Met een eigen systeem heb je dat veel minder.

Het huidige systeem ken ik door en door. Als er iets bijgebouwd moet worden dan weet ik exact waar en hoe ik dat het beste kan doen. Een standaardsysteem voelt toch altijd als een gastgezin waar je niet even lekker met de deur open kan poepen: het blijft andermans huis en je weet nooit of je overal hebt gekeken en er écht niemand is. Als er iets aan het huidige systeem lek of kapot of te zwaar is dan kan ik dat binnen 2 minuten lokaliseren omdat ik de broncode door en door ken en op alle mogelijke wijzen heb veranderd en getweakt om tot een zo optimaal mogelijk resultaat te komen voor onze situatie.

Misschien zijn we inderdaad toe aan een nieuwe site, maar ik prefereer dan toch een eigen creatie. Je kunt op die manier veel beter inspelen op je situatie, op je wensen, op je verwachte groei, etc zonder afhankelijk te zijn van de kennis, kunde en werktempo van derden.

toevoeging op 29 maart 2012, 16:09:15:
Wat Caner zegt dus.
emo.gif

Thom

Thom
Maar dan moet je ook weer Wordpress leren.. dan moet je weer allemaal plugins zoeken.. ik denk als je het zelf maakt, dat je het het beste kan maken, aangezien je alles dan precies naar wens (als je het kan dan he
yummie.gif
) kan maken.

Marjolein

Miss Marjolein
Dylanh (link):
Ik vind wordpress niet echt iets voor een hosting website.
Mee eens. Plus dat worldpress door zoveel mensen word gebruikt dat ik het onprofessioneel vind staan. Het is een leuk systeem voor bv verenigingen of particulieren die zelf niks kunnen scripten. Maar laat one2xs alsjeblieft uniek zijn en blijven. Ik ben het ermee eens dat er wel veel dingen verbeterd kunnen worden op one2xs en Lennard zegt dit zelf ook al dus hij zal hier best wel iets mee doen in de toekomst.

Antonn

New member
En als je logish nadenkt weet je ook wel dat Lennard al eens over een nieuwe versie ofzo heeft nagedacht. Dit vind ik geen idee.

toevoeging op 30 maart 2012, 23:51:35:
En dacht je nu toch niet serieus dat ze dit zouden zeggen...

Wordpress? Nog niet aan gedacht! Volgende week zet ik hem online!

emo.gif

Bovenaan