Over een persoon..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Climax

Lid
Oké, voordat ik wil beginnen wil ik niemand in zwart daglicht stellen en/of discrimineren, maar ik vind dit wel belangrijk voordat jij ook met zon hoog aantal punten wordt opgelicht..

Het persoon is veranderd in Loesje vanwege privacy

Ik heb dus ongeveer 2 weken geleden een account gekocht op Runescape via one2xs. Loesje wou hem heel graag verkopen voor 22,5 punten, maar Loesje wou eerst de punten hebben. Nou, dus ik heb haar de voordeel van de vertrouwen gegeven en de 22,5 punten overgestuurd. Ik heb gewoon mijn account gekregen, maar met een recovery erop.. WAT NU?!? zou je denken. Tja, je maakt met Loesje een voorwaarde waarvoor jij het vertrouwen wint om Loesje niet de recoverys op te halen voor een nieuw wachtwoord. Na 3 dagen spelen op het account kon ik niet meer inloggen.. Ik dacht van
shutup.gif
, dat kan toch niet? Dus ik ben naar Loesje gegaan en zei tegen mij dat het niet haar schuld was en dat het kwam doordat de oude eigenaar een e-mail op heeft en als het e-mail veranderd word dat het passwoord meteen ook veranderd wordt. Dus ik dacht zo van oké, daar kan ik wel mee leven, maar ik wil mijn punten terug. Loesje had er zogenaamd niks mee te maken en heeft uiteindelijk mij geblokkeerd. Hierbij heb ik dus nu een officiele abuse naar Ziggo verstuurd en nu is het nog wachten. Hierbij heb ik het recht op om aangifte te doen, vanwege het inbraak op een account (wat dus vanaf dit jaar al illegaal is in Nederland). Wat zouden jullie doen als jullie opgelicht werden?

Even enkele punten;

Quote:
Hierbij heb ik dus nu een officiele abuse naar Ziggo verstuurd en nu is het nog wachten.

Wat heeft Ziggo hiermee te maken?! Als de persoon waarmee jij zaken doet, toegang neemt tot iets wat niet van hem of haar is, moet je aangifte doen hier zal een provider niets tegen doen.

Quote:
Hierbij heb ik het recht op om aangifte te doen, vanwege het inbraak op een account (wat dus vanaf dit jaar al illegaal is in Nederland).

Vanaf dit jaar? Ik ben bang dat dit al jaren oud is... toegang verschaffen tot een computer, dienst of zelfs ruimte o.i.d. is per definitie al strafbaar.

Quote:
Wat zouden jullie doen als jullie opgelicht werden?

Aangifte doen bij politie en/of een civiel gerechtelijke procedure starten?

Echter;
1) Heb jij zelf geheime vragen, e-mail adressen, wachtwoorden e.d. veranderd om te voorkomen dat de oude eigenaar zichzelf toegang verschaft tot het account?

2) Heb je op schrift of per e-mail bevestiging van de persoon in kwestie dat letterlijk alle rechten en plichten worden overgedragen inclusief handtekening ? Zo niet?! Heb je een probleem en is het contract/overeenkomst éénzijdig opgesteld en niet rechtsgeldig.

Rickdb (link):
Aangeklagen bij provider.

Sinds wanneer is een provider een rechter? Wat verwacht je dat een provider doet? Afsluiten, opsluiten, geldboetes uitdelen, straf geven? Je moet voor oplichting bij politie of rechter zijn. Een provider doet echt niets. Tevens, ik ben bang dat je aan het kortste end zal trekken. Reden? Je praat niet over een geldwaarde maar punten. Dat punten (One2Xs punten) voor een specifieke waarde staan is geen fysiek (tastbare) waarde virtueel geld (credits of punten) is geen officieel betaalmiddel (noch valuta) dus is de kans dat er iets te winnen valt nihil.

Climax

Lid
Gerritzwn (link):
Even enkele punten;

Quote:
Hierbij heb ik dus nu een officiele abuse naar Ziggo verstuurd en nu is het nog wachten.

Wat heeft Ziggo hiermee te maken?! Als de persoon waarmee jij zaken doet, toegang neemt tot iets wat niet van hem of haar is, moet je aangifte doen hier zal een provider niets tegen doen.

Oké, daart heb je misschien wel gelijk in..

Quote:
Hierbij heb ik het recht op om aangifte te doen, vanwege het inbraak op een account (wat dus vanaf dit jaar al illegaal is in Nederland).
Vanaf dit jaar? Ik ben bang dat dit al jaren oud is... toegang verschaffen tot een computer, dienst of zelfs ruimte o.i.d. is per definitie al strafbaar.

Volgens mijn weten is het dit jaar al..

Quote:
Aangifte doen bij politie en/of een civiel gerechtelijke procedure starten?

Ja, ik was al van plan om een aangifte te doen..

Quote:
Echter;
1) Heb jij zelf geheime vragen, e-mail adressen, wachtwoorden e.d. veranderd om te voorkomen dat de oude eigenaar zichzelf toegang verschaft tot het account?

2) Heb je op schrift of per e-mail bevestiging van de persoon in kwestie dat letterlijk alle rechten en plichten worden overgedragen inclusief handtekening ? Zo niet?! Heb je een probleem en is het contract/overeenkomst éénzijdig opgesteld en niet rechtsgeldig.

1) Ja, ik heb het e-mailadres veranderd, het wachtwoord veranderd en de recovery veranderd, maar de recovery stond er op nog en daarmee had ik een voorwaarde gemaakt, ik heb nog het gespreksgeschiedenis, waardoor het bewijzen wel wat makkelijker gaat..

Rickdb (link):

Sinds wanneer is een provider een rechter? Wat verwacht je dat een provider doet? Afsluiten, opsluiten, geldboetes uitdelen, straf geven? Je moet voor oplichting bij politie of rechter zijn. Een provider doet echt niets. Tevens, ik ben bang dat je aan het kortste end zal trekken. Reden? Je praat niet over een geldwaarde maar punten. Dat punten (One2Xs punten) voor een specifieke waarde staan is geen fysiek (tastbare) waarde virtueel geld (credits of punten) is geen officieel betaalmiddel (noch valuta) dus is de kans dat er iets te winnen valt nihil.[/quote]

Toch, moet je punten kopen voor geld en in dit geval heb ik de punten gekocht (22,5) dus de waarde gaat rond 52 euro..

Climax (link):

Quote:
Echter;

1) Ja, ik heb het e-mailadres veranderd, het wachtwoord veranderd en de recovery veranderd, maar de recovery stond er op nog en daarmee had ik een voorwaarde gemaakt, ik heb nog het gespreksgeschiedenis, waardoor het bewijzen wel wat makkelijker gaat..

Gespreksgeschiedenis op MSN is wel erg makkelijk te veranderen

Even op je onderschrift: Kon je er dat niet eerder inzetten?
Daarbij denk ik dat het [KNIP] is.

//Luukedit: geen mensen zwartmaken!

Climax (link):
Oké, daart heb je misschien wel gelijk in..

Niet misschien, weet ik zeker. Zou mooi voor mij zijn, stel dat jij bij mij iets besteld en niet afrekent ik naar je provider een mailtje stuur of bel en ze je afsluiten of waarschuwen? Je gaat samen een onderlinge overeenkomst aan en dat valt onder civiel recht en dus zal geen enkel bedrijf (dus ook Ziggo) hieraan meewerken.

Climax (link):
Volgens mijn weten is het dit jaar al..

Nee dat is al jaren. Niet dit jaar al, maar altijd al geweest.

Climax (link):

Een gespreksgeschiedenis is niet rechtsgeldig en zal niet werken, zoals Luukvdo al aangeeft. Reden? Een gespreksgeschiedenis is te veranderen en niet te herleiden naar een werkelijke dader! Een e-mail veelal wel (dankzij de headers in de e-mails en logfiles bij providers).

Jij hebt een voorwaarde op de z.g.n. koopovereenkomst gemaakt welke noch digitaal noch schriftelijk is ondertekend en dus is er geen overeenkomst in dit geval aangezien het per msn is aangegaan en deze wijze niet door een rechter wordt goedgekeurd en wettelijk tot de mogelijkheden valt.

Rickdb (link):

Toch, moet je punten kopen voor geld en in dit geval heb ik de punten gekocht (22,5) dus de waarde gaat rond 52 euro..[/quote]
Je moet geen punten kopen voor geld, je kan het .... je kunt ook producten en diensten ruilen c.q. kopen en verkopen voor punten. Als jij een website design aanbied op One2Xs voor punten, en iemand koopt het met betaling middels punten dan heb jij ze niet gekocht. One2Xs is niet aangesloten bij de AFM (Autoriteit Financiele Markten), heeft haar punten c.q. valuta e.d. niet gedeponeerd bij een bureau e.d. en is hierom geen valuta. Het staat dus ook niet gelijk aan een valuta en is hierom geen wettelijk betaalmiddel. Dus; waarde is rond de € 52,00 maar geeft je geen rechten of plichten. Daarom is One2Xs wellicht ook niet aansprakelijk voor de transacties die men hier onderling maakt, het is n.l. veelal niet aan te tonen welk lid de waarheid spreekt.

Wiitse

Lid
Climax (link):

Rickdb (link):

Sinds wanneer is een provider een rechter? Wat verwacht je dat een provider doet? Afsluiten, opsluiten, geldboetes uitdelen, straf geven? Je moet voor oplichting bij politie of rechter zijn. Een provider doet echt niets. Tevens, ik ben bang dat je aan het kortste end zal trekken. Reden? Je praat niet over een geldwaarde maar punten. Dat punten (One2Xs punten) voor een specifieke waarde staan is geen fysiek (tastbare) waarde virtueel geld (credits of punten) is geen officieel betaalmiddel (noch valuta) dus is de kans dat er iets te winnen valt nihil.

Toch, moet je punten kopen voor geld en in dit geval heb ik de punten gekocht (22,5) dus de waarde gaat rond 52 euro..[/quote]

22,5 punten is NOOIT 52 euro!!! Het is niet eens 20 euro.
emo.gif

6 punten is 13 euro
12 punten is 26 euro
18 punten is 39 euro
20 punten zijn 41 euro
22 punten zijn 43 euro
22.5 punten is ongeveer 44 euro

dus, het ging over 22.5 punten. ik weet over wie we het hebben, en ik geloof niet dat deze persoon een scammer is die dat doelbewust heeft gedaan hoor.

Wiitse

Lid
Henkkoekje (link):
6 punten is 13 euro
12 punten is 26 euro
18 punten is 39 euro
20 punten zijn 41 euro
22 punten zijn 43 euro
22.5 punten is ongeveer 44 euro

Ik weet niet hoe het met jou zit maar op het forum is het 1.25 punten per euro paypal. 22,5 (euro) gedeeld door 1.25 is 18 dus 22,5 euro is 18 punten waard.
emo.gif

Marjolein

Miss Marjolein
het gaat er hier niet om hoeveel geld 22,5 punten waard is. Het gaat erom dat de gebruiker Climax zich opgelicht voelt en wil weten wat jullie -als je in deze soortgelijke situatie zat- zouden doen.

Quote:

Aangifte bij de politie en zoveel mogelijk bewijs van de oplichting verzamelen, zo is een gesprekslog van MSN rechtsgeldig, en kan dus in de procedure worden gebruikt.

Quote:

Ik wist niet dat ze bij een provider tegenwoordig rechtspersonen hebben rond huppelen? Nee, met de provider schiet je niets op..

Quote:
het gaat er hier niet om hoeveel geld 22,5 punten waard is. Het gaat erom dat de gebruiker Climax zich opgelicht voelt en wil weten wat jullie -als je in deze soortgelijke situatie zat- zouden doen.

En inderdaad, het gaat er niet om hoeveel het waard is, ook al word je opgelicht voor €0,10 eurocent. Het is wel €0,10 eurocent en je bent opgelicht. Opgelicht = opgelicht.

Marjolein

Miss Marjolein
ik heb nu weer berichtjes verwijderd van personen die iemand anders ergens van beschuldigd. We worden dit een beetje zat. En daarom gooi ik hier nu ook een slotje op, de ts heeft nu wat meningen van anderen en daar zal hij het mee moeten doen.

Trouwens Climax
Als jij aangifte doet Word je gelijk gepakt voor het hacken van MIJN computer

Dus ik zou het niet proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan