Private Messages blokkeren

Aarclay

Active member
Hallo

Ik vroeg me af of het een handig idee was zodat men ook PMs kan blokkeren. Zo kan je voorkomen dat anderen contact kunnen opnemen met je per PM.

Niet iedereen (zoals ik) vind het nodig dat mensen contact met mij maken via deze communicatiemethode. Dus zou er een mogelijkheid kunnen komen om dit uit te kunnen schakelen?

Uiteraard staat de crew hoger in de statussen-organigram dan de users, dus zij kunnen dan wel PMs sturen voor o.a vette waarschuwingen en dergelijke.

Is dit een gers idee? Ik wordt er namelijk een beetje moe van, van die mensen die bij mij aandacht moeten vragen over scripts, terwijl sommigen juist drommels goed weten waar een forum voor dient
yummie.gif

Dus, kan deze feature-request gaarne in behandeling worden genomen? Zo ja, dan krijgt de developer van dienst een gratis koekje van mij. (op verzoek is koffie ook mogelijk om het werk goed voort te kunnen zetten).....

Gaarne jullie reacties op dit idee....
pompom.gif

G

Guest

Guest
Ik vind het wel handig, en dat kan dan ook direct gebruikt worden voor als je lange tijd op vakantie gaat, of een break neemt op One2xs, dat je PM uitschakelt zodat je niet tientallen berichten hebt als je terug komt
confused.gif
.

Aarclay

Active member
Ricaaa (link):
Heb ik ook al meerdere keren voorgesteld, maar de staff wilt dit niet. Helaas.

En wat zijn hun argumenten?

toevoeging op 3 mei 2012, 15:15:15:

Ricaaa (link):
Heb ik ook al meerdere keren voorgesteld, maar de staff wilt dit niet. Helaas.

En wat zijn hun argumenten?

J

Jessee

Guest
Volgens mij gaat dat over het forum, en dit is een ander idee.
Aarclay bedoeld dat hij priveberichten kan uitzetten, dat dus niemand hem iets kan sturen?

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Aarclay (link):
Beetje slap argument, als ik zo lees? Wat is nou de moeite om het te maken?
yummie.gif

Tja, het is niet mijn argument. Maar blokkeren lijkt me ook een beetje overdreven. Is niet bepaald sfeerbevorderend. Je kan berichten namelijk ook gewoon verwijderen, of mensen duidelijk maken dat je enkel support geeft via het forum.

Nicknl (link):
Volgens mij gaat dat over het forum, en dit is een ander idee.
Aarclay bedoeld dat hij priveberichten kan uitzetten, dat dus niemand hem iets kan sturen?

Dat staat ook in dat topic. Blokkeren op het forum is na een post of 3 in dat topic al niet meer aan de orde.

J

Jessee

Guest
Denk ik :)

Antonn

New member
Lijkt me ook nog steeds onnodig. Je kan ze ook gewoon negeren, of als iemand steeds onnuttige PMs stuurt reporten.

Marjolein

Miss Marjolein
Als je wordt lastig gevallen door iemand via priveberichten dan report je diegene, zo willen we het ook omdat we dan ook weten wie de lastposten zijn en kunnen we actie ondernemen om die mensen aan te pakken. Als je ze gaat negeren weet de crew van niks en kunnen die lastposten wel gewoon anderen lastig vallen.

Kingunit

New member
Marjolein (link):
Als je wordt lastig gevallen door iemand via priveberichten dan report je diegene, zo willen we het ook omdat we dan ook weten wie de lastposten zijn en kunnen we actie ondernemen om die mensen aan te pakken. Als je ze gaat negeren weet de crew van niks en kunnen die lastposten wel gewoon anderen lastig vallen.

Het zijn geen lastposten, maar hij wilt gewoon geen PMs ontvangen. Van niemand. Ik stem voor. Het kan het aan en uit zetten, dus iedereen kan zich aanpassen.

Aarclay

Active member
En ik vind het eerlijk gezegd overbodig om een melding bij de crew te doen.
Als het nou spam, een bedreiging is, uiteraard wel, maar als iemand me zonder reden een PM stuurt, ga ik niet als een huilend kind bij de crew uithuilen met de hoop dat ze pietje zullen straffen.

Ik wil die zooi gewoon blokkeren, ik zie er in geen enkele reden voor om PMs te lezen, mits ze van de crew komen. Maar gezien mijn braafheid tot nu toe, zal dat wel niet gaan gebeuren.

Alemaalte

New member
Ik snap eigenlijk niet waarom je geen pms wilt? Ik word er altijd zo vrolijk van als iemand me er een stuurt
biggrin.gif

Ricaaa

New member
Aarclay (link):
En ik vind het eerlijk gezegd overbodig om een melding bij de crew te doen.
Als het nou spam, een bedreiging is, uiteraard wel, maar als iemand me zonder reden een PM stuurt, ga ik niet als een huilend kind bij de crew uithuilen met de hoop dat ze pietje zullen straffen.

Ik wil die zooi gewoon blokkeren, ik zie er in geen enkele reden voor om PMs te lezen, mits ze van de crew komen. Maar gezien mijn braafheid tot nu toe, zal dat wel niet gaan gebeuren.

Helemaal mee eens. Ik heb er een bloedhekel aan om continu staffleden een PM te sturen.

En het feit is (en dan kun je zeggen wat je wilt, maar) dat er vrij weinig aan gedaan wordt. Je kunt wel bij Lennard, het enigste stafflid dat PMs kan lezen, klagen over hoe iemand je continu lastig valt via PM, maar aan het einde van de dag is je probleem alsnog niet opgelost, mede omdat je later alsnog lastig gevallen wordt.

toevoeging op 5 mei 2012, 10:15:51:

Marjolein (link):

emo.gif

Ja... De crew hoeft ook niet te weten wie "lastposten" zijn, dus dat vind ik een beetje een onzin opmerking.

Laten we Bash nou eens als voorbeeld nemen. Bash, een klein kind van 13 jaar, viel mij continu lastig door mijn Inbox continu te voorzien van onzin PMs. Sure, ik gaf er regelmatig netjes antwoord op, aangezien negeren blijkbaar geen zin had. Nou kreeg ik te horen dat hij niet gestraft kon worden omdat ik juist terug reageerde, ondanks de inhoud van zijn PMs.

Sure, Bash is nu verbannen omdat hij een irritante, brutale en frauduleuze (VerdienXS) user was. Maar hij was nooit gestraft vanwege zijn gedrag via PMs.

En om terug te komen op dat hele "lastposten" opmerking; waarom moet de staff dit weten? Ik neem aan dat de staff goed genoeg is om zelf te oordelen wie nou de rotte appels zijn, zonder onze privacy te schenden d.m.v. het lezen van onze PMs. Waarom zouden wij onze eigen prive gesprekken moeten rapporteren als we men gewoon kunnen negeren?

Alemaalte

New member
Ricaaa, als jij hetzelfde doet als bash, en je verwacht dat hij gestraft wordt, wil je dan zelf ook gestraft worden? Gewoon negeren en aangeven en dan hadden ze wel iets kunnen doen.

Ricaaa

New member
Alemaalte (link):
Ricaaa, als jij hetzelfde doet als bash, en je verwacht dat hij gestraft wordt, wil je dan zelf ook gestraft worden? Gewoon negeren en aangeven en dan hadden ze wel iets kunnen doen.

Er is een groot verschil tussen iemand die agressieve en/of beledigende PMs verzend, dan iemand die zich gewoon verdedigd en/of normale PMs verzend. Wie van de twee moet gestraft worden dan denk je?

Alemaalte

New member
Ricaaa (link):

Alemaalte (link):

Er is een groot verschil tussen iemand die agressieve en/of beledigende PMs verzend, dan iemand die zich gewoon verdedigd en/of normale PMs verzend. Wie van de twee moet gestraft worden dan denk je?

Dus jij daagt hem uit om pms te sturen? Als dat het geval is jij en hem.

Ricaaa

New member
Alemaalte (link):

Ricaaa (link):

Alemaalte (link):

Dus jij daagt hem uit om pms te sturen? Als dat het geval is jij en hem.

Wat is dat nou weer voor onzin opmerking? Hoe kun je iemand nou ingodsnaam uitdagen door normale PMs te sturen, of door te vragen om op te houden met PMen?

Feit is; users hebben op het forum veel te weinig macht. Een negeer functie zou een hoop goed doen.

Bovenaan