Scammers hun domein, ect. afpakken.

Jef

New member
Hallo,

Ik kwam zojuist met het idee als mensen hier scammen, en hun domein, host of vps word afgepakt dan hebben ze dr niks meer aan. Dus waarom zouden ze dan scammen?

Maar:
Er moet een formulier ingevult worden, met geldig bewijs.

Zeg wat jullie ervan denken
smile.gif

G

Guest

Guest
Jef (link):
Hallo,

Ik kwam zojuist met het idee als mensen hier scammen, en hun domein, host of vps word afgepakt dan hebben ze dr niks meer aan. Dus waarom zouden ze dan scammen?

Maar:
Er moet een formulier ingevult worden, met geldig bewijs.

Zeg wat jullie ervan denken
smile.gif

Nee, dat is iligaal. Een domein is eigendom van persoon

G

Guest

Guest
Jef (link):
Scammen is stelen, dus waarom mag dit niet?

Omdat een domein het eigendom van een persoon is....

Als jij een pak suiker jat neemt de politie je auto ook niet af?

Jef

New member
Sevvlor (link):

Jef (link):

De politie pakt wel je pak suiker af.

G

Guest

Guest
Jef (link):

Sevvlor (link):

Jef (link):

De politie pakt wel je pak suiker af.

Om deze reactie moet ik lachen..

Als jij een pak suiker hebt thuis, ooit eerlijk gekocht..
En een paar weken / maanden later jat jij een auto of wat dan ook..
Dan wil jij zeggen dat de plisie mensen jouw pak suiker in beslag nemen?
emo.gif

Lees nu eens even wat je zelf zegt, dan zie je dat dat echt onzin is.

Het domein is eerlijk gekocht, staat op naam van de koper (als het goed is) dan mag een ISP / hoster / reseller dit niet zomaar afjatten
emo.gif
!

Als die winkel te weten komt dat jij die auto steelt, dan jatten ze die pak suiker toch niet terug?

toevoeging op 15 oktober 2012, 20:16:32:
-100 voor dit idee

Yorrick

Active member
Er staat al een straf op: een verbanning van de site en waarschuwingsprocenten.
Als iemand scamt zou hij denk ik wel voor een langere tijd verbannen zijn, dus dit lijkt me niet nodig.
Het domein heb je eerlijk gekocht, als je dan een keer het verkeerde pad neemt, heb je daar nog steeds recht op want je hebt al een staf gehad.

Bremdecoolste

New member
Quote:
Op one2xs betaalt men met punten.
Punten zijn niet inwisselbaar voor geld.
Als een lid op onrechtmatige wijze punten heeft verkregen, bewust danwel onbewust, heeft one2xs het recht het betreffende aantal punten terug te vorderen van het account van het lid. Indien het lid niet meer over de punten bezit, of als het lid herhaaldelijk op onrechtmatige wijze aan punten komt, heeft one2xs het recht de eventuele hosts of domeinnamen in beslag te nemen en door te verkopen of te verwijderen of te behouden voor eigen gebruik om zo de door one2xs geleden schade geheel of gedeeltelijk te kunnen vergoeden.
Dus als iemand scamt, jij betaal hem, en hij geeft niks, dan is hij toch op "onrechtmatige wijze punten verkregen", toch? Ik bedoel, hij heeft ze neit eerlijk gekregen, maar door te scammen!

G

Guest

Guest
Bvanhaaren (link):

Quote:
Als een lid op onrechtmatige wijze punten heeft verkregen, bewust danwel onbewust, heeft one2xs het recht het betreffende aantal punten terug te vorderen van het account van het lid. Indien het lid niet meer over de punten bezit, of als het lid herhaaldelijk op onrechtmatige wijze aan punten komt, heeft one2xs het recht de eventuele hosts of domeinnamen in beslag te nemen en door te verkopen of te verwijderen of te behouden voor eigen gebruik om zo de door one2xs geleden schade geheel of gedeeltelijk te kunnen vergoeden.
Dus als iemand scamt, jij betaal hem, en hij geeft niks, dan is hij toch op "onrechtmatige wijze punten verkregen", toch? Ik bedoel, hij heeft ze neit eerlijk gekregen, maar door te scammen!

Beter lezen, er staat herhaaldelijk
emo.gif

Dus nee

Bremdecoolste

New member
Sevvlor (link):

Bvanhaaren (link):

Quote:

Beter lezen, er staat herhaaldelijk
emo.gif

Dus nee

Of hij heeft zn punten alweer uitgegeven? En meestal als je 1 keer scamt, doe je dat vaker
sadley.gif

P

Patricka

Guest
Misschien heeft ie dat domein dan wel eerlijk gekocht
emo.gif

Weet jij veel...

Dus nee, het mag niet en het kan dus ook niet.

Antonn

New member
One2xs bedoelt dat als iemand meerdermaals op onrechtmatelijke manieren aan punten is gekomen, one2xs de punten of de daarmee aangekochte hosts/domeinen/... Kan terugordenen.

toevoeging op 15 oktober 2012, 23:02:22:
Mislukt idee trouwens ook.

Freestyle

New member
Ze mogen het domein/host/vps/etc afpakken als:

Persoon A, scat mij voor 10punten en koopt van die 10punten het domein: abc.nl
Dan heeft one2xs het recht omdat domein aftepakken en aan mij te geven.

Heeft persoon A, de domeinen:
bca.nl, cba.nl, hoegaathet.nl
Dan mag ik of de hoster/reseller/etc niet kiezen welk domein ze in beslag genomen omdat die 3domeinen gewoon op een eerlijke wijzen zijn verkregen.

G

Guest

Guest
Ik vind dat er sowieso geen domeinnamen etc. afgepakt kunnen en mogen worden, wat als iemand het gedaan heeft, maar 3 maanden later als nog onschuldig blijkt te zijn?

Antonn

New member
Livonias (link):
Ik vind dat er sowieso geen domeinnamen etc. afgepakt kunnen en mogen worden, wat als iemand het gedaan heeft, maar 3 maanden later als nog onschuldig blijkt te zijn?

Het gebeurt natuurlijk ook niet zonder bewijzen, als iemand zomaar opeens roept dat iemand anders 30 punten heeft gestolen, dan gaan ze niet meteen die zn domein afnemen...

G

Guest

Guest
Antonn (link):

Livonias (link):

Het gebeurt natuurlijk ook niet zonder bewijzen, als iemand zomaar opeens roept dat iemand anders 30 punten heeft gestolen, dan gaan ze niet meteen die zn domein afnemen...

En toch zóu het kunnen zijn dat iemand ten onrechte wordt verbannen, de site wordt immers door mensen beheerd. En mensen maken fouten. Alle mensen
yes_new.gif

Bovenaan