Topic titels + startpost verwijderen

Robbert

New member
Hoi,

Ik erger me de laatste tijd vaak aan slechte topic titels als Vraag en HULP!,
Ook erger ik me eraan als een vraag is opgelost dat mensen het topic dan hernoemen naar slotje of opgelost, zo is het vervelend om te zien welke inhoud dat topic heeft (in het overzicht) dus (vind ik) erg ongemakkelijk.

Ook de startpost verwijderen valt hier onder, dat je in webwereld je php code etc weghaalt kan ik begrijpen, maar je complete startpost vind ik dan weer zwaar iritant.

Gelukkig treden de moderators (op report of niet) hier vaak ook tegen op, is het niet handig om dit in de regels te zetten?

En als het geen regel word wil ik het toch nog even onder de aandacht brengen.

,Robbert

Marjolein

Miss Marjolein
Ik vind het een goed idee om dit in de regels te vermelden (hoewel weinig mensen deze lezen). Ik erger me er ook vaak aan. Soms zet ik de orginele post terug maar het is ook erg tijdrovend. Topictitels verander ik ook vaak ja maar het is niet altijd bij te houden.

Robbert

New member
Marjolein (link):
Ik vind het een goed idee om dit in de regels te vermelden (hoewel weinig mensen deze lezen). Ik erger me er ook vaak aan. Soms zet ik de orginele post terug maar het is ook erg tijdrovend. Topictitels verander ik ook vaak ja maar het is niet altijd bij te houden.

Ik snap ook dat jullie niet alles terug kunnen zetten ed, maar het is dan wel makkelijk voor mij (en voor andere leden) om onze medeleden daarop te wijzen, en dat ze zonder tussenkomt van jullie de topictitel aanpassen. Er moet wat druk achter komen denk ik (door het in de regels te vermelden en er evt. waarschuwingsprocentjes voor te geven bij herhaling van slechte topictitels etc)

Azdin

New member
goed idee, want sommige topics kan je miss gebruiken
thumbsup.gif

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Op habbers hebben ze ook zon beleid maar dan alleen voor webwereld. Punten die ik heel erg sterk vind zijn dan ook (tags heb ik bijvoorbeeld ook al eens gesuggereerd):

Quote:
Webdevelopment
Stel je vraag / antwoord in normaal Nederlands.
Er wordt verwacht dat je zelf inzet toont als je een vraag stelt, dus Google gebruiken.
Het stelen (rippen) van layouts, scripts of content is niet toegestaan.
Werk (tutorials; scripts) van anderen posten is niet toegestaan.
Habbers regels overtreden is niet toegestaan.
Mensen afkraken, niet iedereen kan alles even goed. Je mag best kritiek hebben; maar blijf aardig en ga niet schelden.
Reageer normaal. Posts waarin je mensen neerhaalt, simpelweg doorverwijst naar (justfucking)google(it), of posts die de TS niet met zijn probleem helpen zijn niet welkom
Geef je onderwerp een duidelijke titel. Titels als Kijk inhoud, help, vraag hebben totaal geen nut, maar geef aan waar het over gaat [shoutcast] Werkt niet, [php/html] Foreach output bugt of [js] Syntax error
Stel je vraag duidelijk!
Post niet meer in oude topics en ook niet in topics waarbij het probleem is opgelost - tenzij je iets belangerijks heb te melden.

...

Tags
Het gebruiken van een tag voor je topictitel is verplicht in de delen Vragen, Tutorials, Kant-en-Klaar en Requests. Deze dient duidelijk aan te geven over welke techniek, taal of programma waar het over gaat. [he lp], [fout], [gez] & [tut] zijn dat dus niet.
PHP:
, [html], [css], [html/css], [php/mysql] zijn wel goed. Let er ook op dat je [java] en [javascript]/[js] NIET door elkaar haalt; dat zijn namelijk 2 verschillende talen. Plaats zo veel mogelijk een van de bovenstaande tags. Indien je echt geen idee hebt, mag [ov] nog wel eens gebruikt worden. Gebruik deze echter alleen als het echt niet anders kan.

...

Mijn probleem is opgelost!
Bedank degene die je heeft geholpen. Als je door iets anders dan Habbers op een oplossing bent gekomen; vermeld dan ook eventjes de oplossing. Je topic wordt niet gesloten, hij blijft gewoon open. Een moderator schoppen dat het probleem is opgelost is dus ook overbodig. Sluit je topic ook niet zelf als het probleem is opgelost, deze slotjes worden verwijderd.
Verwijder NOOIT de startpost en wijzig hem NOOIT in Opgelost. De volgende die hetzelfde probleem heeft kan je topic dan niet via de zoekfunctie vinden en stelt de vraag onnodig opnieuw.

...

Robbert

New member
@Rik (anders word het een lange quote)

De regels
Quote:
er word verwacht dat je hebt ge-googled

en dan:

Quote:
Reageer normaal. Posts waarin je mensen neerhaalt, simpelweg doorverwijst naar (justfucking)google(it), of posts die de TS niet met zijn probleem helpen zijn niet welkom

tsja, als de topic starter niet heeft ge-googled en je typt de topictitel (als die relevant is) in in google en je ziet direct een goed antwoord lijkt het me niet vreemd als je gewoon de google link geeft en dan zoek het zelf maar eens uit, we gaan niet alles voor je voorkauwen.

En de tags gaat denk ik hier niet op one2xs werken, dat was toen een tijdje in de mode volgenmij in aanbiedingen waardoor je tags kreeg als [aangeboden] [vraag] etc. totaal onbruikbaar dus.
Ook word het daar niet echt over zichtelijker op denk ik, maar die mening verschilt per persoon.

De rest lijken me prima, met name dat laatste stuk van Opgelost! doelde ik op.

Luukvdo

New member
De tags lijken me opzich wel handig maar daardoor kan de topictitel te lang worden. Als daar een beveiliging voor zou zijn zouden de tags wel handig zijn. De rest van de regels vind ik ook goed

Jesse

New member
Die van dat je google links niet mag posten, vind ik dus zinloos. Je moet wel een link kunnen plaatsen, van kijk is hier staat het uitgelegt (niet iedereen gebruikt google, of klikt op elke link). Je moet wel de link posten dus niet zeggen: Kijk is bij het 3e zoekresultaat van google.

Die van die tags vind ik nergens op slaan, als het een goede titel is, dan heb je dit niet eens meer nodig?

Ik vind eigenlijk de enige goede suggestie, dat je je begin post niet geheel weg moet kunnen halen.

Milan

New member
@Jesse, dat van die tags vind ik wel ergens op slaan. Stel voor je kent geen PHP, maar wel een beetje JavaScript, en de titel is:

Syntax Error bij script dan weet je niet of het PHP of JavaScript is. (of nog een andere taal
emo.gif
).

Als het dit is:

PHP:
Syntax error bij script dan weet je dat het geen JavaScript is, en je dus waarschijnlijk niet kan helpen.

Jurre

New member
Een idee, wat ik tegen kwam op een andere forum, dat je de startpost na 45min na het posten niet meer kan veranderen.

Bovenaan