Trade-Place implementeren

Ricaaa

New member
Dus daar zat ik dan, in de auto, wachtend tot het licht na 10.000 jaar eindelijk op groen sprong, tot ik opeens een idee kreeg. (het is triest, zelfs in vader-dochter tijd denk ik aan One2xs)

Het is eigenlijk meer een vraag dan een idee; waarom implementeren jullie Trade-Place niet in One2xs zelf? waarom moet je naar een aparte website? Is het niet gewoon beter als je alles gewoon via One2xs kan doen? Enigste wat je dan hoeft te doen is op het Trace-place linkje klikken (voorbeeld: ik klik hier omdat Ricaaa de knapste is) en beginnen met handelen.

Ik durf het niet 100% te zeggen, maar ik weet wel zeker dat het sneller zou gaan i.v.m. punten en paypal. Ik denk dat je dan niet zulke grote wachttijden meer hebt, plus je hoeft dan niks meer naar "Dlnoob" te sturen, alles gaat dan gewoon makkelijk en snel via One2xs.

Ik weet niet of dit al eerder is voorgesteld, zo wel; mijn excuses.

Voordelen:
- Werkt beter
- Overzichtelijker
- Wordt geheid meer te koop gezet
- Werkt sneller (nog niet bevestigd)
- One2xs is goedkoper uit; je hoeft namelijk geen webhosting en domein te betalen voor Trace-Place dan.
- Betrouwbaarder. Ik wilde vroeger niks met TP te maken hebben omdat het geen onderdeel was van One2xs.

Nadelen:
- Sjoerd krijgt mogelijk iets meer vrije tijd?

Braam

New member
Misschien wilt sjoerd dit helemaal niet?

Op trade-place staat toch wat reclame, waar hij misschien wat inkomsten uit haalt.. Waar gaat hij die dan vandaan halen?

Tevens is One2xs dan niet goedkoper uit, sjoerd is goedkoper uit.

Lennard

Active member
Eigenlijk is mn plan om het handel-gebeuren zoveel mogelijk te kanaliseren. Dus one2xs-producten niet meer via het forum te koop zetten, maar op een apart deel van de site, waar de verkoop en alles geautomatiseerd is, wat de betrouwbaarheid van het handelen vergroot.

De ellende met PayPal is dat mensen het geld kunnen terugboeken, waardoor je scammers niet kan uitsluiten, terwijl een one2xs-systeem juist de indruk wekt dat het scam-veilig is (geen idee hoe Sjoerd dat oplost?).

Ik heb er een tijd terug al over na zitten denken, en mij lijkt het een prima plan.

Ricaaa

New member
Braam (link):

Op trade-place staat toch wat reclame, waar hij misschien wat inkomsten uit haalt.. Waar gaat hij die dan vandaan halen?

Tevens is One2xs dan niet goedkoper uit, sjoerd is goedkoper uit.

Ja, maar Trace-Place vond ik nooit veilig, sorry. Ik heb er tot en met de dag van vandaag altijd mn twijvels over.

One2xs wekt bij mij het gevoel van veiligheid. Trace-Place is niet van Lennard, One2xs wel. Als ik op One2xs ben opgelicht, dan weet ik dat Lennard daar achter aan gaat. Op TP weet ik dus dus niet, want dat is niet van Lennard.

Vandaar mijn suggestie.

En tja, ik wil niet bot of beledigend klinken, want ik heb veel respect voor Sjoerd en het werkt dat hij voor One2xs heeft gedaan, maar in mijn ogen heeft hij niks te willen. Als Lennard (als (!)) een soort-van Trade-Place in One2xs wilt, dan doet hij dat gewoon. Dat heeft, lijkt mij, niks met Sjoerd te maken. Hij zou het alleen maar doen om One2xs te verbeteren.

Braam

New member
Ik denk dat hij wel iets te willen heeft, ook lennard mag niet zomaar iets gebruiken zonder iemands toestemming die het gemaakt heeft.

Ricaaa

New member
Braam (link):
Ik denk dat hij wel iets te willen heeft, ook lennard mag niet zomaar iets gebruiken zonder iemands toestemming die het gemaakt heeft.

Gelul. One2xs is van Lennard. Trace-Place is van Sjoerd, maar bedoeld voor One2xs. Als Lennard wilt dan zou hij dat gewoon stop kunnen zetten, met of zonder Sjoerds toestemming. (simpelweg Dlnoob verwijderen zou het m doen)

Overigens lijkt Lennard mij daar absoluut niet het type voor.

Edit: tevens zeg ik niet dat Trace-Place letterlijk in One2xs moet komen, maar zoiets als trace-place (een (betere) replica dus).

Qualityq

New member
Zou wel naaiend zijn
xd.png

Ricaaa

New member
Qualityq (link):
Zou wel naaiend zijn
xd.png

Vind ik niet. Ja, wel als Lennard het zou doen zonder een heads-up, maar anders niet. Wat is er "naaiend" aan het verbeteren van One2xs, in de hoop dat mensen nog veiliger en beter kunnen handelen?

Sjoerd

Active member
Braam (link):

Ik haal er met de advertenties niet de kosten voor domein + hosting uit hoor, maar dat is voor mij geen reden om te stoppen met de site. Ik ben er niet op tegen.
Lennard (link):
De ellende met PayPal is dat mensen het geld kunnen terugboeken, waardoor je scammers niet kan uitsluiten, terwijl een one2xs-systeem juist de indruk wekt dat het scam-veilig is (geen idee hoe Sjoerd dat oplost?).
Ik heb hier vrijwel nog geen last van gehad
smile.gif

Ricaaa (link):
One2xs wekt bij mij het gevoel van veiligheid. Trade-Place is niet van Lennard, One2xs wel. Als ik op One2xs ben opgelicht, dan weet ik dat Lennard daar achter aan gaat. Op TP weet ik dus dus niet, want dat is niet van Lennard.
Hoever het al mogelijk is om te scammen op Trade-Place, daar zal ik zeker achteraan gaan. Het is meer dat je met het systeem handelt, dan dat je met een andere gebruiker handelt. De enige vorm van oplichting via Trade-Place die ik nu kan bedenken waarmee gebruikers kunnen oplichten, is niet reële wisselkoersen gebruiken, o.i.d..
Ricaaa (link):
Lennard wilt dan zou hij dat gewoon stop kunnen zetten, met of zonder Sjoerds toestemming. (simpelweg Dlnoob verwijderen zou het m doen)
Dat lijkt me ook niet echt het verstandigste idee om je leden positief te laten blijven over je site, want dan zijn er toch leden die saldo op Trade-Place hebben staan, en dit niet meer kunnen krijgen?

Ricaaa (link):
Edit: tevens zeg ik niet dat Trace-Place letterlijk in One2xs moet komen, maar zoiets als trace-place (een (betere) replica dus).
Dus nu stel je voor precies eenzelfde systeem te maken, maar dan dat je inlogt met je one2xs-account zodat hij meteen gekoppeld is?
Qualityq (link):
Zou wel naaiend zijn
xd.png

Mij lijkt het zelf niet echt naaiend, ofzo. Ik heb het systeem gemaakt zodat er veiliger te handelen is tussen one2xs punten en dutchleaders en paypal. Als dat systeem in one2xs zelf zit, zouden meer mensen het waarschijnlijk gebruiken.
Ricaaa (link):
in de hoop dat mensen nog veiliger en beter kunnen handelen
Het is misschien beter ja, maar dat wil niet zeggen dat het veiliger is?

Ricaaa

New member
@Sjoerd:

Ik stel gewoon voor dat er een versie van Trade-Place in One2xs gebouwd word ja. Je account is meteen gekoppeld, de transactie snelheden zijn hoogstwaarschijnlijk iets sneller, aangezien je punten sowieso al op je account staan, plus je zou je saldo nog kunnen opwarderen met alle One2xs betaalmogelijkheden. Ik vind het gewoon een top idee, maar ik wil jou natuurlijk niet van je website beroven.

En ja; het lijkt mij een stuk veiliger als dit op One2xs kwam ja, i.p.v. een andere site erbij te moeten halen. Ook zouden mensen er natuurlijk veel meer gebruik van maken. Ik zeg niet dat jij niks doet, absoluut niet, maar het is gewoon veiliger (lijkt mij) als Lennard hier gewoon controle over heeft, want aan het einde van de dag heeft hij het laatste woord.

Ewan

New member
Vriendje (link):
Wt is er zo speciaal aan die dlnoob? Zijn jullie daar ook al eens door gehackt?

Wtf lul jij? Dlnoob is het tradeplace account van Sjoerd
emo.gif

Antonn

New member
Omg, als ik me het goed herinner is er zonder dat ik het wist een jaar geleden een domein, en al men punten overgeschreven naar dlnoob. Ff checken.

toevoeging op 21 maart 2012, 15:56:40:
Toch niet
bloos.gif

Ik faal weer. Was iemand anders.

Joeey

New member
Ik vind het allemaal oké, maar t is nog steeds de website van Sjoerd. Hij bepaald dus allemaal wat er gaat gebeuren over Trade-Place.

Ricaaa

New member
Joeyl (link):
Ik vind het allemaal oké, maar t is nog steeds de website van Sjoerd. Hij bepaald dus allemaal wat er gaat gebeuren over Trade-Place.

Absoluut niet. Als Lennard wilt maakt hij gewoon een soortgelijke systeem, of laat hij het maken. Hoe dan ook; het is altijd nog Lennards keus.

Trade-Place zelf is nog altijd van Sjoerd, dat wel.

Edit: overigens lijkt Sjoerd mij niet het type dat moeilijk gaat doen over iets dat One2xs alleen maar beter maakt, dus dat zit wel goed denk ik
smile.gif

Lennard

Active member
Volgens mij snapt niet iedereen Rica goed.
Rica bedoelt volgens mij gewoon dat er een soortgelijk iets als Trade-Place op one2xs moet komen. Het hoeft geen Trade-Place te heten ofzo.

Robbert

New member
Lennard (link):
Volgens mij snapt niet iedereen Rica goed.
Rica bedoelt volgens mij gewoon dat er een soortgelijk iets als Trade-Place op one2xs moet komen. Het hoeft geen Trade-Place te heten ofzo.

Zal wel leuk wezen, toch nog iets terug te vinden wat Sjoerd eigenlijk heeft bedacht en uitgewerkt.
Verder vind ik de argwaan van Rica wel wat overdreven, als je alles even nagaat van Sjoerd weet je hoe hij is en wat hij wel of niet doet.
Samen met Sjoerd heb ik Relisten kunnen opbouwen tot wat het nu is, ik zal daarom ook de laatste zijn die Sjoerd niet met dit soort dingen vertrouwd.

Daarbij vind ik het wel een goed idee hoor
smile.gif

Al vraag ik me af hoe lang dit gaat duren, aangezien Lennard al maanden doet over een Wallie-betaalpagina WEGHALEN (dus niet eens bouwen) waarover inmiddels al 200 topics zijn aangemaakt
emo.gif

Lennard

Active member
Ja ik zal ook echt niet zomaar Dlnoob verbannen of Sjoerd op een andere manier dwarsbomen hoor, als ik zoiets wil maken dan komen we daar samen wel uit.

Robbert (link):
Al vraag ik me af hoe lang dit gaat duren, aangezien Lennard al maanden doet over een Wallie-betaalpagina WEGHALEN (dus niet eens bouwen) waarover inmiddels al 200 topics zijn aangemaakt
emo.gif

Pfoe, ik programmeer heel wat af in een week hoor, het probleem met die Wallie-pagina is dat ik hem overal goed uit het systeem moet halen en de boel moet afsluiten, en dat heeft niet zon haast. Ik heb tig dingen die ik eerst moet en wil doen, en daar ligt mn prioriteit. Als het echt moet stamp ik zon systeem in een week uit de grond, maar achter de schermen ben ik druk bezig met andere dingen.
smile.gif

Marv

Active member
Lennard (link):
Ja ik zal ook echt niet zomaar Dlnoob verbannen of Sjoerd op een andere manier dwarsbomen hoor, als ik zoiets wil maken dan komen we daar samen wel uit.

Robbert (link):
emo.gif

Pfoe, ik programmeer heel wat af in een week hoor, het probleem met die Wallie-pagina is dat ik hem overal goed uit het systeem moet halen en de boel moet afsluiten, en dat heeft niet zon haast. Ik heb tig dingen die ik eerst moet en wil doen, en daar ligt mn prioriteit. Als het echt moet stamp ik zon systeem in een week uit de grond, maar achter de schermen ben ik druk bezig met andere dingen.
smile.gif

Maar ik vindt het een super goed idee. niet telkens naar TP maar gewoon IN one2xs.

+1!

Bovenaan