Mybot (
link):
Sommige vrienden van me zeggen dat het in en one2xs VPS makkelijk in te breken is en ik wil vragen is dat waar?
Dit is afhankelijk van de (web)hosting provider. Hoe vaker de (web)hosting provider zijn/haar VPS images bijwerkt, hoe beter... als men een VPS image slechts éénmalig heeft aangemaakt en hooguit 1x per half jaar (bijv.) bijwerkt en update dan zul je direct als je als klant een VPS besteld de distro moeten gaan updaten of nog erger upgraden.
Bij Ubuntu en Debian kun je dan updaten/upgraden middels;
apt-get update
apt-get dist-upgrade
Voor Linux zijn vele online howtos en manuals beschikbaar, heb je geen verstand van zaken en wil je jezelf niet verdiepen in Linux... dan is webhosting beter daar de (web)hosting provider hierbij verantwoordelijk is voor alle updates en beveiligingen.
Installeer overigens nooit zomaar een PHP-script waarvan je niet zeker weet dat het getest is e.d. ik kom n.l. nogal vaak tegen dat men ter goeder trouw een PHP script installeert waarna vervolgens het account niet meer toegankelijk is.
Marjolein (
link):
het is volgens mij net zo veilig als een host of je account op one2xs, zolang je je wachtwoord maar voor jezelf houd en niet aan "een vriend" geven of wie dan ook.
Niet helemaal waar! VPS is n.l. een Virtuele server, hierbij ligt de verantwoording tot het up2date houden van het besturingssysteem alsmede het beveiligen onder je eigen verantwoording. Standaard staan alle VPS accounts open (tenzij iptables direct staat ingesteld op block all) maar de meeste (web)hosters hebben gewoon standaard alle poorten geopend en lopen deze qua updates enkele weken tot maanden achter.
Conclusie
Het is dus niet zo zeer bij One2XS dat VPSn sneller gehacked worden. Dit geldt wel bij meerdere partijén. Weekelijks krijg ik nog redelijk wat telefoontjes van klanten die elders een VPS account afnemen waarbij de beveiliging beroerd is geregeld... maargoed, goedkoop is nu eenmaal duurkoop