Veiligheid

Hooi,

ik heb een belangrijke vraag,

Sommige vrienden van me zeggen dat het in en one2xs VPS makkelijk in te breken is en ik wil vragen is dat waar?

marjoleinedit: taalfoutje verbeterd in topictitel
marjoleinedit2: orginele tekst teruggezet

Dat is wel bij mij gebeurd
yummie.gif

Marjolein

Miss Marjolein
het is volgens mij net zo veilig als een host of je account op one2xs, zolang je je wachtwoord maar voor jezelf houd en niet aan "een vriend" geven of wie dan ook.

Jesse

Lid
Kies geen standaart wachtwoord als: Mybot
Dit is makkelijker te hacken dan bijv: ;j3r;@%?M,#

Jesse (link):
Kies geen standaart wachtwoord als: Mybot
Dit is makkelijker te hacken dan bijv: ;j3r;@%?M,#

Ik had ook zon wachtwoord, die krijg je van one2xs, tog ben ik gehackt
yummie.gif

Lennard (link):
We gaan er vanuit dat je dat zelf weet als je een VPS bestelt, mbv Google kom je al een heel eind.

Kan ook ja.
Of misschien beveilig jullie ze, maar dan betalen we(ik) wat meer? Dat je kan kiezen tussen een beveiligde/onbeveiligde VPS.
Of gewoon Google
emo.gif

Daiman

Lid
normaal als je een vps koopt dan moet je de gevolgen weten
en wat er allemaal kan gebeuren het is immers een server op het internet en one2xs heeft waarschijnlijk wel een beveiliging voor lichte aanvalleen voor de vps server hangen maar qwa wachtwoord gedeelte moet je het zelf doen

Dylano

Lid
Tjeh..Als ik dit al hoor.

Ik heb al een bestelt. Volgensmij moet je gwn een wachtwoord intypen gwn bewust bv : JDJFDAJF14
Gewoon op een briefje schrijven xD dan klaar.. Als je weer gehackt word dan hebben ze gewoon een hack programma ofzo.. Dats allemaal wel Kloten..

Jurgen

Lid
VPS:
Kies dus alleen voor VPS webhosting als je de kennis hebt om een systeem op te zetten (of ermee wilt testen / spelen), ga anders voor shared hosting.

Is dus je eigen verantwoordelijkheid. Bereid je goed voor wanneer je van plan bent er een te bestellen.

Je hebt zo te zien ook je dikke spelfout verbeterd..
emo.gif

Het is de bedoeling dat je een VPS koopt om er 1. wat mee te knoeien / spelen, of 2. om hem serieus te gebruiken omdat je er ervaring mee hebt.

1 en 2 gaan niet samen, als je nog nooit met een VPS hebt gewerkt is het niet heel handig om hem serieus te gebruiken, simpelweg omdat de kans dan te groot is dat hij onveilig is.

Denk nou niet dat ik er nog nooit 1ntje heb gebruikt, ik heb 3 Dedicated servers gehad en 5 VPSen(andere Hosts)

Timkb

Lid
Ik ga even necrofielen maar uhh,
Ik zet altijd op RemoteDesktop poort dat alleen mijn eigen IP er naar mag verbinden (Zorg niet dat je ISP je IP af en toe verandert zou nogal lullig zijn)

Mybot (link):
Sommige vrienden van me zeggen dat het in en one2xs VPS makkelijk in te breken is en ik wil vragen is dat waar?

Dit is afhankelijk van de (web)hosting provider. Hoe vaker de (web)hosting provider zijn/haar VPS images bijwerkt, hoe beter... als men een VPS image slechts éénmalig heeft aangemaakt en hooguit 1x per half jaar (bijv.) bijwerkt en update dan zul je direct als je als klant een VPS besteld de distro moeten gaan updaten of nog erger upgraden.

Bij Ubuntu en Debian kun je dan updaten/upgraden middels;
apt-get update
apt-get dist-upgrade

Voor Linux zijn vele online howtos en manuals beschikbaar, heb je geen verstand van zaken en wil je jezelf niet verdiepen in Linux... dan is webhosting beter daar de (web)hosting provider hierbij verantwoordelijk is voor alle updates en beveiligingen.

Installeer overigens nooit zomaar een PHP-script waarvan je niet zeker weet dat het getest is e.d. ik kom n.l. nogal vaak tegen dat men ter goeder trouw een PHP script installeert waarna vervolgens het account niet meer toegankelijk is.

Marjolein (link):
het is volgens mij net zo veilig als een host of je account op one2xs, zolang je je wachtwoord maar voor jezelf houd en niet aan "een vriend" geven of wie dan ook.

Niet helemaal waar! VPS is n.l. een Virtuele server, hierbij ligt de verantwoording tot het up2date houden van het besturingssysteem alsmede het beveiligen onder je eigen verantwoording. Standaard staan alle VPS accounts open (tenzij iptables direct staat ingesteld op block all) maar de meeste (web)hosters hebben gewoon standaard alle poorten geopend en lopen deze qua updates enkele weken tot maanden achter.

Conclusie
Het is dus niet zo zeer bij One2XS dat VPSn sneller gehacked worden. Dit geldt wel bij meerdere partijén. Weekelijks krijg ik nog redelijk wat telefoontjes van klanten die elders een VPS account afnemen waarbij de beveiliging beroerd is geregeld... maargoed, goedkoop is nu eenmaal duurkoop
smile.gif

Bovenaan