veiling suggestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

August

Test
Een suggestie voor de veiling : Een minimum verkoop bod.
Dat je kan instellen voor hoeveel je hem minimaal wil hebben.
Als je minimum bod bv 6 punten is en je zet hem bv als startbod op 6 punten word er niet veel meer geboden...

August

Test
Ik doe meestal 0,00 als startbod ofzo.. dat mensen die gaan zeuren van dat is veel te veel als startbod, maar als de veiling automatisch sluit dat er dan komt te staan: Er is niet genoeg geboden om de veiling te laten doorgaan ofzo.

Ruben

New member
August, je snapt het zelf niet helemaal geloof ik. Mensen gaan niet hoger bieden als het startbod op 0 ligt en het minimum verkoopbod op 5
emo.gif

Sjoerd

Active member
Het heeft gewoon geen nut om lager te bieden dan het minimum verkoopbedrag.. wat heb je eraan als iemand lager bied? helemaal niks
emo.gif

Marjolein

Miss Marjolein
wat August denk ik bedoel:
Je start een veiling en je wilt minimaal (bv!) 5 punten voor je artikel hebben maar omdat je niet te hoog wil beginnen zet je de veiling start op bv 2 punten. Als nu de veiling automatisch sluit omdat er niet meer geboden word en het laatste bod ligt lager dan de 5 punten dat er dan automatisch komt te staan dat het product niet verkocht is wegens een te laag bod.

Persoonlijk lijkt me dit nogal omslachtig, als jij er minimaal 5 punten voor wil hebben dan start je ook gewoon met 5 punten en als iemand zeurt dat het teveel is dan bieden ze maar niet. Simpel als dat
smile.gif

Sjoerd

Active member
Marjolein:
Je start een veiling en je wilt minimaal (bv!) 5 punten voor je artikel hebben maar omdat je niet te hoog wil beginnen zet je de veiling start op bv 2 punten. Als nu de veiling automatisch sluit omdat er niet meer geboden word en het laatste bod ligt lager dan de 5 punten dat er dan automatisch komt te staan dat het product niet verkocht is wegens een te laag bod.

Persoonlijk lijkt me dit nogal omslachtig, als jij er minimaal 5 punten voor wil hebben dan start je ook gewoon met 5 punten en als iemand zeurt dat het teveel is dan bieden ze maar niet. Simpel als dat
smile.gif

Ik denk ook dat hij dat bedoelt, en dat heeft dus helemaal geen nut.

August

Test
Marjolein:

smile.gif

Dat bedoel ik ja
smile.gif

Erwin

New member
dat is inderdaad erg makkelijk
want dat systeem van nu vind ik eigelijk nergens op slaan
dus zoiets als jullie zeggen is een goed idee
thumbsup.gif

Lennard

Active member
Ik snap dr echt niks van..

Als je iets wilt verkopen voor minimaal 2 punten dan zet je toch gewoon het startbod op 2 punten?
Als je iets wil verkopen voor 100 punten dan zet je hem op 100 punten, en voor 0,01 punt dan zet je hem op 0,01 punt..

Wat heeft het voor zin om de veiling bij 2 punten te laten beginnen terwijl je toch al zeker weet dat je hem niet voor meer dan 5 punten verkoopt?

Sjoerd

Active member
Lennard:
Ik snap dr echt niks van..

Als je iets wilt verkopen voor minimaal 2 punten dan zet je toch gewoon het startbod op 2 punten?
Als je iets wil verkopen voor 100 punten dan zet je hem op 100 punten, en voor 0,01 punt dan zet je hem op 0,01 punt..

Wat heeft het voor zin om de veiling bij 2 punten te laten beginnen terwijl je toch al zeker weet dat je hem niet voor meer dan 5 punten verkoopt?

daarom,

ik snap wel wat ze willen, maar niet waarom.

Het is echt TOTAAL nutteloos om een veiling te starten waar het startbod 2 is, en waar je pas voor 8 punten het echt kunt kopen. Dan kun je net zo goed meteen het startbod op 8 zetten?
emo.gif

Marjolein

Miss Marjolein
Lennard:
Wat heeft het voor zin om de veiling bij 2 punten te laten beginnen terwijl je toch al zeker weet dat je hem niet voor meerminder dan 5 punten verkoopt?

Ik zie ook het nut er niet van in maar goed, ik denk dat ie bang is voor negatieve reacties als zijn startbod te hoog is
smile.gif

Ruben

New member
Lennard, als je het nog steeds niet snapt dan wijs ik het wel af
emo.gif

Het is compleet nutteloos. Het is een soort schijnhoop voor de bieder ofzo
emo.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan