veiling

Jesse

New member
Hoi,
De laatste tijd wordt er veel geboden in de veiling, helaas zijn er veel mensen die bieden en vervolgens, niet betalen.

Is het een idee dat er een knopje achter de veiling komt dat je via dat knopje het aantal punten dat je bied kan overmaken? Zodat het er later niet als nog wordt afgeschreven.
Doe je dit niet binnen 2 weken dan gaat het aantal punten van je account af automatisch naar de andere persoon, heb je niet genoeg punten dan gaat er een vast bedrag van het account af en heeft de koper dat er in feite gratis bij.

Weet niet of het een goed idee is, misschien niet de beste oplossing maar het is wel irritant voor de koper.

Mochten er andere oplossingen zijn dan zou ik deze graag horen, nadeel hiervan is dat je natuurlijk niet weet of de verkoper het wel echt geeft, en ook gewoon nee kan zeggen en gaat er als nog wat weg naar de koper.

Jesse.

edit:
Hieronder betere uitleg.

Remcoboy

New member
Nee,

Als deal niet doorgaat ofzo zijn punten al weg...

En betalen moet je zelf regelen, ik koop bijna altijd bij..

Marjolein

Miss Marjolein
De veiling heeft idd aandacht nodig, we hebben al wat ideeën hierover om het te verbeteren maar dit moet allemaal nog uitgewerkt worden. Ook ontbreekt het een beetje aan de tijd omdat er ook nog andere "klusjes" op het lijstje staan. Dus word vervolgt....
smile.gif

Jurgen

Active member
Remcoboy:
Nee,

Dat maak je het toch zo dat ze automatisch terug worden gestort?
emo.gif

Maak het dan zo:

Jaap biedt 4 punten. De punten van zijn account afgeschreven en apart gezet. Als de veiling is afgelopen worden de punten van de winnaar die apart zijn gezet automatisch verstuurd naar de aanbieder. Als dat niet het geval is en je hebt de veiling niet gewonnen, krijg je je punten netjes teruggestort.
smile.gif

Sjoerd

Active member
Jurrie:

Remcoboy:
Nee,

emo.gif

Maak het dan zo:

Jaap biedt 4 punten. De punten van zijn account afgeschreven en apart gezet. Als de veiling is afgelopen worden de punten van de winnaar die apart zijn gezet automatisch verstuurd naar de aanbieder. Als dat niet het geval is en je hebt de veiling niet gewonnen, krijg je je punten netjes teruggestort.
smile.gif

Maar wat nou als het bijvoorbeeld habbospullen zijn, en de verkoper geeft ze niet? Een botje draaien ervoor is ook weer zo overdreven
emo.gif

Jesse

New member
Sjoerd:

Jurrie:

Remcoboy:
Nee,

emo.gif

Maak het dan zo:

smile.gif

Maar wat nou als het bijvoorbeeld habbospullen zijn, en de verkoper geeft ze niet? Een botje draaien ervoor is ook weer zo overdreven
emo.gif

Sjoerd, dit kan normaal ook gebeuren bij normaal handelen, misschien is het een idee om een appart account te maken waar alle puntensaldos heen worden gestort als er een hogere bieder is wordt dit bedrag teruggestort, en van de hogere bieder het tegoed afgehaald, zo heb je iniedergeval niet meer dat de koper niet genoeg heeft om te bieden en deze persoon kan pas bieden als hij het juiste puntensaldo heeft, stel de veiling verloopt 48 uur naar het laatste bod dan heeft hij genoeg tijd om tussendoor nog een wallie bijvoorbeeld te halen.

Er zal toch wel gescamt worden maar dit kan gewoon moeilijk tegengehouden worden aangezien een beheerder niet kan checken of de koper en verkoper wel allebei hun deel hebben gekregen.

Eventueel kan er ook nog een soort van systeem komen dat je in 2 delen kan betalen eerst 1e helft dan moet je accepteren dat je dat andere deel hebt gehad (ook de helft) en dan gaat de rest van het resterende bedrag naar de verkoper.

Lennard

Active member
Wat nou als je met een Wallie extra punten wil kopen om iets uit een veiling te kopen?
Als je dat doet voor je een bod doet, dan heb je kans dat je verliest en met je punten blijft zitten, als je achteraf punten koopt dan kun je niet eens bieden...
En hoe gaan we checken of de verkoper ook echt de spullen geeft?

Jesse

New member
Vraag nummer 1, vergoeding van 0,1 bijvoorbeeld erraf halen en na 48 uur van gewonnen veiling de rest erraf halen bijv.

Vraag2, dit kun je niet checken dat is nu ook al als je ruilt je vertrouwt op iemand en daarom ook de mogelijkheid in delen betalen zodat je niet alles kwijt bent en dan ook zeg maar dat de verkoper accepteerd dat de koper het in zoveel delen betaald (knopje)

suggestie 2: Toppic met alle feebacks voordat het feedback systeem wegging van elke persoon goed/slechte feedbacks.

Lennard

Active member
Maar wat is dan het voordeel?
Je weet in beide gevallen (met jouw systeem en nu) niet zeker of je je punten wel krijgt, dus ik zie niet echt een verbetering tov nu.
yummie.gif

Jesse

New member
Lennard:
Maar wat is dan het voordeel?
Je weet in beide gevallen (met jouw systeem en nu) niet zeker of je je punten wel krijgt, dus ik zie niet echt een verbetering tov nu.
yummie.gif

Het gaat niet om scam gedoe maar dat mensen bieden, ze zeggen dat ze wallie halen bijv, wacht je nog even reageren ze niet meer rn vervolgens zeggen ze last maar hoef het niet meer en jij had het allang aan iemand anders kunnen verkopen intussen
emo.gif

Je kan het ook simpeler aanpakken hoogste bieder betaald steeds 0,01 iemand overheen geboden dan krijg je het automatisch terug bij aflopen van veiling gaat het naar de verkoper.

Jesse

New member
Iemand nog een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?
smile.gif

edit:
Ik moet echt beter kijken hoeveel euro wallie zoveel punten waard is
bloos.gif

Remcoboy

New member
Miss dat de helft wordt gestuurt dan moet de koper accepteren dat het binnen is en gaat andere helft.

Kan verkoper ook niet ontkennen niks te hebben gekregen..

Bovenaan