Virus hosting

Jurre

New member
Hallo,

IS het verboden om virusen op je hosting te hebben staan?

En als je bv een upload site hebt, en er wordt door een 3e peroon een virus geupload, wat gebruit er dan?

Luukvdo

New member
Waarom zou je virussen op je site zetten?
emo.gif

Justafool

New member
Lezen mensen tegenwoordig nog ?

Als je een upload site hebt ja dan kunnen mensen virussen erop zetten. Dit is tvens jou EIGEN verantwoording aangezien jij het systeem hebt gemaakt. Wanneer er dus een virus op de hosting komt ben jij aansprakelijk voor eventuele schade.

Of het uberhaubt verboden is ligt uiteraard ook aan je hosting provider.

Natuurlijk zijn er manieren om zo veilig mogelijk een upload script te maken. En een gemiddelde hosting provider heeft tegewoordig wel een goede virusscan.

Jij kan er zelf ook genoeg aan doen in het scriptwerk. Daarvoor moet je google even vragen...

Mikeschippers

New member
Justafool (link):

Als je een upload site hebt ja dan kunnen mensen virussen erop zetten. Dit is tvens jou EIGEN verantwoording aangezien jij het systeem hebt gemaakt. Wanneer er dus een virus op de hosting komt ben jij aansprakelijk voor eventuele schade.

Natuurlijk zijn er manieren om zo veilig mogelijk een upload script te maken. En een gemiddelde hosting provider heeft tegewoordig wel een goede virusscan.

Jij kan er zelf ook genoeg aan doen in het scriptwerk. Daarvoor moet je google even vragen...

Ik lees wel, en ik zeg:

Quote:
Als je een virus op je host hebt, is er een kans dat die geblokkeerd wordt

En dat is ook zo. Dan moet je je systeem zo beveiligen dat deze kans niet bestaat. Simpel toch?

Justafool

New member
Mikeschippers (link):

Justafool (link):

Ik lees wel, en ik zeg:

Quote:

En dat is ook zo. Dan moet je je systeem zo beveiligen dat deze kans niet bestaat. Simpel toch?

Ik had over het lezen ook niet tegen jou
yummie.gif

Mikeschippers

New member
Justafool (link):

Mikeschippers (link):

Justafool (link):

Ik lees wel, en ik zeg:

Quote:

Ik had over het lezen ook niet tegen jou
yummie.gif

Gelukkig maar, haha
smile.gif

Kingunit

New member
Justafool (link):

En wat nou als ik joun host hack en er een dikke virus opzet.
Dan is het tog ook niet joun schuld?

Als iemand wat schade aanricht dan kun je er vast wel wat aan doen.

Lennard

Active member
Volgens mij staat het niet in de Algemene Voorwaarden, maar virussen zijn gewoon door de wet al verboden, dus nee, je mag geen virussen op je host hebben.

Als je een uploadsite hebt is het de vraag of jij daar als eigenaar voor aansprakelijk bent of de uploader, maar daar weet ik zo geen antwoord op.

Gerritzwn

New member
Als website eigenaar ben jij verantwoordelijk voor de content op je webhosting, tenzij;

1) Je duidelijk aangeeft dat uploaden van illegaal materiaal (virussen dus ook) niet toegestaan is.
2) Jij een filter hebt gebouwd die toch wel minstens 90% van die meuk filtert bij uploaden.
3) Jij alles in het werk stelt dat voorkomen wordt dat men illegaal materiaal (virussen) kan uploaden.
4) Je duidelijke algemene voorwaarden hanteerd.

Let wel, als je gewoon alle uploads toestaat en je zelf niet bereid bent om de uploads te controleren (continue) ben je dus gewoon in gebreke om dergelijke uploads te voorkomen en ben je zelf verantwoordelijk. Je moet het tenslotte wel voorkomen!

Dat is overigens ook de reden waarom Rapidshare.de die rechtzaak verloren heeft enkele maanden geleden. Ze deden te weinig moeite om illegale uploads te voorkomen.

Justafool

New member
Gerritzwn (link):
Als website eigenaar ben jij verantwoordelijk voor de content op je webhosting, tenzij;

1) Je duidelijk aangeeft dat uploaden van illegaal materiaal (virussen dus ook) niet toegestaan is.
2) Jij een filter hebt gebouwd die toch wel minstens 90% van die meuk filtert bij uploaden.
3) Jij alles in het werk stelt dat voorkomen wordt dat men illegaal materiaal (virussen) kan uploaden.
4) Je duidelijke algemene voorwaarden hanteerd.

Let wel, als je gewoon alle uploads toestaat en je zelf niet bereid bent om de uploads te controleren (continue) ben je dus gewoon in gebreke om dergelijke uploads te voorkomen en ben je zelf verantwoordelijk. Je moet het tenslotte wel voorkomen!

Dat is overigens ook de reden waarom Rapidshare.de die rechtzaak verloren heeft enkele maanden geleden. Ze deden te weinig moeite om illegale uploads te voorkomen.

Amen Well said!

Bovenaan