VPS server

N

Nick

Guest
Ik heb een paar vragen over een VPS
Hoe ziet er een vps uit?
Kan je er windows opzetten? Zoja hoe?
Kan je er mac ofzetten? Zoja hoe?
Ik wil shoutcast streaming gaan aanbieden, hoe kan ik dat erop krijgen, want ik ga mischien een VPS kopen

Fskpro:
Hoe ziet er een vps uit?
Ik wil shoutcast streaming gaan aanbieden, hoe kan ik dat erop krijgen, want ik ga mischien een VPS kopen

@Windows kan,
@Uitzien VPS is gewoon zoals een pc volgens mij

Rest weet ik niet.

Een VPS is gewoon te vergelijken met een normale PC.
Alleen deel je de hardware met meerdere personen. Iedereen heeft verder zijn eigen OS, dus volledig afgeschermd.

OS X mag alleen gedraaid worden op Apple hardware ;-) Dus in dit geval zal dat niet legaal kunnen + dat je minimaal 1GB+ ram nodig hebt om dat een beetje lekker draaiend te krijgen.

Linux en Windows kunnen beiden. Linux is gratis, en indien je Windows wilt zul je zelf moeten zorgen voor een licentie welke gebruikt kan worden.
Shoutcast kan op zowel Linux als Windows geinstalleerd worden.

Vergeet niet dat je bij een VPS alles zelf in het beheer hebt, niet alleen de software maar ook de beveiliging.
Wat kennis m.b.t Linux/Windows en de bijbehorende security is daarom wel zo handig.

Rik

Eindbaas
Hoe ziet er een vps uit?
Hetzelfde als jou pc, of mijn pc, echter is een VPS 24/7 bereikbaar

Ja, dit gaat via de hoster.

Nee volgens mij niet, aangezien Mac-OS alleen op Macs werkt.

Het beste kan je dan op windows of een unix OS een server instaleren en starten.

N

Nick

Guest
Liteonit:
Alleen deel je de hardware met meerdere personen. Iedereen heeft verder zijn eigen OS, dus volledig afgeschermd.

OS X mag alleen gedraaid worden op Apple hardware ;-) Dus in dit geval zal dat niet legaal kunnen + dat je minimaal 1GB+ ram nodig hebt om dat een beetje lekker draaiend te krijgen.

Linux en Windows kunnen beiden. Linux is gratis, en indien je Windows wilt zul je zelf moeten zorgen voor een licentie welke gebruikt kan worden.

Vergeet niet dat je bij een VPS alles zelf in het beheer hebt, niet alleen de software maar ook de beveiliging.
Wat kennis m.b.t Linux/Windows en de bijbehorende security is daarom wel zo handig.

Als ik niet weet hoe ik windows erop moet installeren, kan iemand me dan helpen?En kan er iemand een printscreen sturen?

Fskpro:

Liteonit:

Als ik niet weet hoe ik windows erop moet installeren, kan iemand me dan helpen?En kan er iemand een printscreen sturen?

Het OS zetten wij erop, dat kun je niet zelf ;-)

30jjr09.png

Graag gedaan
wink.gif

N

Nick

Guest
Chillend, heeft er iemand met windows?
Hoe kom je op je vps als je gekocht hebt?

N

Nick

Guest
Okej, nog een vraagje: Als ik shoutcast streaming wil zetten op die vps, Dus dat mensen hun eigen radio bij mij kunnen bestellen, hoe doe ik dit?

N

Nick

Guest
Milan:
Met een website met bestelsysteem? Dan moet jij "aanvragen" verwerken

De website heb ik al
smile.gif

Maar het enigste is dat ik shoutcast streaming op me vps moet krijgen. Ik stuurje wel ff pm

Bovenaan