VPS werkt niet!

Rubenvaalt

New member
Hee allemaal,

Ik heb gisteren een VPS gekocht hier op One2xs.com, maar als ik bij Verbinding met Extern Bureaublad doe, doet hij het niet. Hij maakt geen verbinding met het IP-Adres.

Wie kan me hierbij helpen.

Alvast bedankt allemaal!

Gr.
Ruben (Rubenvaalt)

Rubenvaalt

New member
Nee dat heb ik echt niet. Wie kan me nou alsjeblieft helpen. Ik heb er wel voor betaald!
confused.gif

G

Guest

Guest
Dat klopt, One2xs biedt VPSen met Linux als besturingsysteem, deze bieden allen geen ondersteuning voor remote desktop (Extern bureaublad).

Je zou putty moeten downloaden en daarmee verbinding maken met je IP adres, dan inloggen met je gebruikersnaam en password en via cml (Command line) kan je je VPS beheren door er bijvoorbeeld kloxo op te zetten (controle paneel wat het makkelijk maakt je website te beheren (CentOS Vereist)).
Standaard staat er ISPconfig op, ook een controle paneel.. Persoonlijk vindt ik Kloxo beter maar dat zou je even zelf moeten kijken
smile.gif
.

toevoeging op 25 april 2012, 08:45:24:
Remote Desktop werkt dus alleen op VPSen met Windows als besturingsysteem, zoals Windows Server 2003, of 2008..

Alleen die bieden ze op One2xs niet meer aan omdat Windows een betaald besturings systeem is, waar je dus een geldige licentie voor moet hebben, Linux daar in tegen is gratis.
Er waren heel veel mensen die een VPS hadden met een illegale versie van Windows erop, dus met een ongeldige licentie code / serial.

toevoeging op 25 april 2012, 08:46:07:
En One2xs / Liteserver (Hoster van One2xs) heeft denk ik geen zin om illegale software op hun servers te hebben
smile.gif
.

Weet niet hoeverre zij hiervoor aansprakelijk kunnen zijn?

G

Guest

Guest
Je kan het niet zelf installeren, er staat standaard een Linux distributie op, weet niet precies welke ik dacht CentOS of Ubuntu Server..

Als je een andere wilt, zou je een ticket moeten aanmaken en vragen om een herinstallatie
smile.gif
.

Rubenvaalt

New member
Maar als ik Putty heb gedownload en daarmee verbinding maak, moet hij het doen?

Ik heb ook Windows 7 he. Werkt het dan ook allemaal=

Alvast bedankt!

B

Bjarnootjuh

Guest
Ja het werkt allemaal, je krijgt een venster net zo als CMD eigenlijk.
Je kan alleen via commandos de computer bedienen, het heeft geen grafische interface.

Rubenvaalt

New member
Ok. Maar ik heb nu Putty gedownload, maar ik snap er helemaal niks van.

Wie heeft een GOEDE tutorial?

Alvast bedankt!

Rubenvaalt

New member
Kun je de commando´s noemen dan.

Ik ben nu zover dat je een password moet intypen, alleen als je iets typt krijg je er niks voor.

Alvast bedankt

B

Bjarnootjuh

Guest
Rubenvaalt (link):
Maar dan zegt hij: Acces Denied

Wat moet ik nu dan doen?

De goede inloggegevens gebruiken (die je via pb hebt ontvangen?)

Rubenvaalt

New member
Het is wel een hele goede uitleg hoe je het allemaal moet doen, maar als ik het password intype en ik heb het nou al voor de 10e keer gecontroleerd, zegt hij: Acces Denied of zoiets..

Is het password dan verkeerd ofzo?

Ik heb het wachtwoord al voor 10e keer gecontoleerd dus ik weet niet meer wat er nou mis is.

Alvast bedankt.

Bovenaan