Vraagje over VPS

Hoi,

Het is misschien een domme vraag, maar kan ik op een VPS Sam Broadcaster laten draaien ? De VPS hoeft niet als server te dienen maar enkel moet sam daar op draaien. Is dit mogelijk met die van 6 punten ? Kan ik daarbij nog een programma installeren zodat ik daar al mijn websites op kan zetten, een webserver dus. En als dat niet gaat, kan misschien iemand uitleggen hoe ik van mijn computer een server kan maken, dus dat je met een ftp kunt inloggen en dat je je domein eraan kunt koppelen met Nameservers.

Alvast bedankt,

Matthias

Op Linux kan het als Sam Broadcaster op Ubuntu onder Wine kan draaien of er een linux versie van is

Hoe moet ik die linux of windows er op krijgen dan ? Ik heb windows server 2000 en 2008 gaan deze beide op de vps van 6 punten of niet ? Welke is daar dan het beste geschikt voor ?

En hoe geraak ik in die computer dan, ik had iets opgevangen over een programmatje (het was 3 letters, maar ben de naam kwijt).

Je vps wordt door de hoster geinstalleerd. 2000 zal beter gaan aangezien dat minder zwaar is.
Programma is vnc viewer

Juist, dat is het programma dat ik zocht. Nu als ik het registreer moet ik dus een geldige code van server 2000 geven ? En als ik dus geen code heb kan ik ook gaan voor een gratis Linux en dan wordt die erop gezet. Wordt ook die VNC er opgezet ? Kan je met lunix ook evenveel als met windows of niet ?

Bovenaan