Vragen overzicht

Alexnder

Active member
Omdat er nogal vaak dubbele topics worden gestart voor 1 vraag kun je hier alle vragen die handig kunnen zijn of die vaak gestelt zijn vinden

Naam wijzigen

Klik om de spoiler te openen
Klik

Vraag:
"Hallo,

Ik zie nu vaker mensen van naam veranderen, zelf vraag ik me af hoe dat kan of hoe je dat kan doen. Omdat ik het misschien ook wel misschien wil doen

Weten jullie hoe mensen dit kunnen? of hoe ze dit doen?"

Antwoord:

FAQ:
Hoe kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?
Dat kun je niet zelf. In uitzonderlijke gevallen wijzigen wij hem voor je. Dat doen we alleen als je nieuwe gebruikersnaam nog vrij is, en je nieuwe gebruikersnaam je echte naam is, of er heel veel op lijkt.
Als je je gebruikersnaam van hitzone wilt wijzigen naar paralalamibo omdat je site eerst hitzone heette en nu paralalamibo heet, dan keuren we die dus af.

Domein > Host

Klik

Vraag:
"Beste,
Ik heb een website in .tk als ik er een .be wil van maken..
Moet ik dan een domeinnaam of host of allebei nemen?"

Antwoord:
Aan alleen een domeinnaam heb je genoeg, dan krijg je een doorstuur-domeinnaam.
Dus stel je domeinnaam is publitime.be, dan stuurt hij door naar je .tk site.
Als je dat niet wilt zul je er een host bij moeten nemen, waarschijnlijk kun je bij de host die je nu hebt geen extra domeinen toevoegen.

Adverteer kosten

Klik

Vraag:
"wat is de verhouding van punt tot adveteergeld? gewoon 1 staat tot 1?"

Antwoord:
Elke euro is 0,80 punten (naar beneden afgerond op 2 decimalen).

Voorbeeldje:
Kliklinks kosten minimaal € 0,02, wat neerkomt op:
0,02 * 0,8 = 0,016 punten, naar beneden afgerond op 2 decimalen komt dat op 0,01 punt uit.

Als je een kliklink maakt van € 0,20, krijg je:
0,20 * 0,8 = 0,16 punten

Persoonlijke link

Klik

Vraag:
"hoe kom je erachter wat jouw unieke link is waar mensen dus op moeten klikken?"

Antwoord:
Bij overzicht en dan op een actie klikken, daar zie je je persoonlijke link

VPS

Klik

Vraag:
"Wat moet ik me voorstellen bij een VPS server? Dat ik dan een exe met andere dingen overzet en dan dat die exe altijd draait? Of kan iemand me daar printscreens van geven hoe zoiets werkt???

Waarom is VPS zo duur?"

Antwoord:
1. Ja, je kan dingen 24/7 laten draaien op je VPS. Maar .exes kan alleen als je een Windows VPS neemt.

2. Een VPS is zo duur omdat je een eigen deel van de server hebt, en het net hetzelfde is dan een dedicated server maar dan virtueel. Je bent ook niet aanvankelijk van andere users, dus als iemand veel load veroorzaakt heb jij daar geen last van.

In een Linux VPS kan je met verschillende programmas (poort 22), ik zelf gebruik altijd PuTTY.
Hieronder een screen hoe zoiets (terminalvenster) eruit ziet. In dat venster kan je je VPS commandos geven, waarmee je dingen kan installeren.

Persoonlijke link

Klik

Vraag:
"hoe kom je erachter wat jouw unieke link is waar mensen dus op moeten klikken?"

Antwoord:
Bij overzicht en dan op een actie klikken, daar zie je je persoonlijke link

Aantal punten laten zien in onderschrift

Klik

Vraag:
"Ik vraag me af,
mijn puntensaldo moet ik zelf bijwerken,
Een hoop mensen hebben in hun onderschrift hun saldo dat automatisch bijwerkt, wat is daar de BB-code voor?"

Antwoord:
[punten] Laat je aantal punten zien
[advsaldo] Laat je adverteerders saldo zien

Wat betekent "one2xs"

Klik

Vraag:
"De titel zegt het:
Waar staat one-two-iks-es voor?"

Antwoord:
Het eerste probleem: De naam. Wat voor naam moet je een site geven waar je webhosts en domeinnamen gratis aanbiedt? Freehost, of gratishosting, of gratisdomein, of gratisdomeinenhosting. Allemaal van die cliché-namen die verre van origineel zijn; laat staan uniek. Namen bedenken was onze sterkste kant niet echt, maar al snel vonden we dat het in ieder geval wel met one2 moest beginnen; een soort identificatiemiddel waaraan je kon zien dat het een product / onderdeel was (en is) van one2apps. Tsja, wat dan. One2free, one2host, one2serve, one2data, enzovoort, enzovoort. Stuk voor stuk namen die ook niet echt je van het zijn. Maargoed, we moesten er toch een kiezen, dus kozen we voor one2host, maar echt een goede naam was het niet. Een paar slapeloze nachten later besloten we toch maar die naam te kiezen. Maar helaas (echt niet sarcastisch!) was de domeinnaam de dag ervoor al geregistreerd. Letterlijk de dag ervoor. (Volgens de whois-informatie staat hij sinds 2000 geregistreerd, maar hij is tussen 2004 en 2007 ofzo de hele tijd vrij geweest.)
Balen natuurlijk dat we de naam niet konden registreren, maar het was nog erger om een nieuwe naam te bedenken. Maarja, al snel kwamen we op one2xs; een stuk beter dan one2host - vonden we zelf. Snel de domeinnaam registreren; dan hadden we die vast.

Bandwidth

Klik

Vraag:
"Kan iemand me iets meer uitleggen over Bandwidth?"

Antwoord:
Het is dus gewoon een limiet op de data overdracht per maand.

Nog even voor de mensen die de rede hier achter niet snappen:
Als één iemand een file van 1gb beschikbaar stelt en die onbeperkt zou kunnen delen (oftewel zonder bandbreedte limiet) dan kan het zijn dat er dus continu een connectie (of meerdere connecties!) naar de server voor dat ene bestand plaats vinden. Een server heeft net als jij thuis een gelimiteerde snelheid, al ligt deze natuurlijk een stuk hoger dan bij jou thuis. Als er dus heel veel connecties tegelijk zijn dan is op een gegeven moment dit limiet natuurlijk bereikt en wordt de verbinding naar de server ontiegelijk sloom.

Door een bandbreedte limiet in te stellen ben je minder snel geneigd grote bestanden te delen omdat dan je site op suspended gaat (na een tijdje). Hierdoor zullen er minder connecties tegelijk zijn (en vooral minder "lange" connecties) en draait de server dus stabiel

"Toevoeging door mij:
Unlimted bantwidth bestaat niet"

Hosting upgraden

Klik

Vraag:
"heeey,

Als je een hosting "upgraded" , moet je dan alle kosten van je nieuwe hosting betalen.
Of alle kosten, min wat je al betaald hebt?

bijv.:
ik koop nu het starter pakker voor 4 credits, als ik dan straks het wil upgraden naar een light pakket van 8 credits, moet ik dan 8 credits of 4 credits betalen?

greetz,
cruwdy?"

Antwoord:
Volgens mij zit het zo:
De prijs min datgene wat je hebt betaald maal het aantal dagen dat je host nog bestaat gedeeld door 365.
emo.gif

Dus stel je hebt nu een pakket wat 4 punten kost, en je wilt een pakket wat 8 punten kost. Je host bestaat nog 100 dagen.
Je betaalt dan:
(8 - 4) * 100 / 365 = 1.10 punt
De verloopdatum wordt dus niet anders, die blijft hetzelfde.

Domein

Klik

Vraag:
"Wat krijg je erbij? (plesk?)
En kan je de nameservers wijzigen?
En is het mogelijk dat het domein niet op mijn eigen adres moet?
En hoelang na bestelling is je domein klaar voor gebruik?"

Antwoord:

Quote:
Wat krijg je erbij? (plesk?)

Bij alleen een domeinnaam krijg je niets, je kunt hier op one2xs.com instellen waar je domein heen moet verwijzen.
Bij een host krijg je DirectAdmin.

Quote:
En kan je de nameservers wijzigen?

Heel simpel, ook hier op one2xs.com. Mocht het niet lukken dan kun je ons een berichtje sturen.

Quote:
En is het mogelijk dat het domein niet op mijn eigen adres moet?

Nope, je domeinnaam moet op je eigen adres.
Even een quote:
Quote:
Je bestelt je domeinnaam op je eigen naam. Dat doen we omdat het domein dan geheel jouw eigendom is, en ook jouw verantwoordelijkheid er op rust. Mocht je er misbruik van maken, zijn wij niet verantwoordelijk. Dit heeft geen nadelen; wanneer het domein op onze naam zou staan, zou het domein feitelijk van ons zijn; nu is het dus jouw eigendom.
Je gegevens worden alleen gebruikt om deze domeinnaam te registreren, je krijgt geen spam, rekeningen, telefoontjes, facturen, stalkers, of andere dingen die je gewoonweg niet wilt.

Quote:
En hoelang na bestelling is je domein klaar voor gebruik?

Dat verschilt. .com domeinen werken direct als we ze hebben besteld, .nl domeinen duurt een uur of twee.
Zodra jij je domein hebt besteld, controleren wij je punten en bestellen wij hem direct, duurt normaal dus niet langer dan 1 dag voordat hij 100 % werkt.

Mvg,
Alexnder

Bovenaan