webshop beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Star

New member
ik heb een aantal vraagjes over one2xs en webshops.

1. ik heb een startershost op one2xs gekocht, mag ik hier een webshop op maken?
2. mag ik zelf weten hoe en wat ik verkoop?
3. heeft er iemand een gratis webshop systeem?

alvast bedankt! MvG, Star

Milan

New member
1. Ja kan waarschijnlijk
2. Jep (behalve illegale dingen)
3. Probeers een Magneto of Opencart

Star

New member
dankje milan,
kan iemand ook vertellen waar en hoe ik aan de spullen kan komen die ik verkoop?

Ralphh

Active member
Bij andere inkopen
wink.gif

Maar heb je dan geen kvk nodig?

Jesse

New member
Volgens mij heb je juist wel een kvk nodig, omdat je je voordoet als een bedrijf. Tevens denk ik dat je dan boven een bepaald bedrag gaat zitten per maand?

Freestyle

New member
Jesse (link):
Volgens mij heb je juist wel een kvk nodig, omdat je je voordoet als een bedrijf. Tevens denk ik dat je dan boven een bepaald bedrag gaat zitten per maand?

hoezo zou hij zich voor doen als een bedrijf??

Emmavdv

New member
Om inkopen te kunnen doen bij een groothandel heb je wel een kvk nodig, maar om het verkopen alleen niet geloof ik.

Star

New member
oke, dus er zit niks achter dat ik 18 jaar ofzo moet zijn of dat ik iets moet hebben?

Freestyle

New member
Star (link):
oke, dus er zit niks achter dat ik 18 jaar ofzo moet zijn of dat ik iets moet hebben?

wel je moet 18jaar zijn wil je het zelf doen. anders moeten je ouders toestemming geven.

Gerritzwn

New member
Star (link):
dankje milan,
kan iemand ook vertellen waar en hoe ik aan de spullen kan komen die ik verkoop?

Inkopen bij leveranciers ook wel distributeurs en tradingcenters genaamd.

Raalphh (link):
Bij andere inkopen
wink.gif

Maar heb je dan geen kvk nodig?

Nee. Particulier mag ook, maar dan gaat het om dure nieuwe producten of tweedehands en je dient onder een x-bedrag te blijven alvorens je wordt aangemerkt als bedrijf.

Jesse (link):

Nee hoor, mensen die via marktplaats verkopen zijn toch ook niet per definitie een bedrijf ? Als jij op andere wijze dan via marktplaats wilt verkopen mag en kan dat.

Star (link):
Hoe kom ik aan een KvK?
bloos.gif

Bij de Kamer van Koophandel/url]
Maar gezien je vragen zou ik eerst eens bij hen binnenlopen en om advies te vragen.

Star (link
):

Je moet inderdaad minimaal 18 jaar zijn voor Kamer van Koophandel en belastingdienst anders zou één van je ouders of voogd moeten ondertekenen.

Heavenh (link):
Voor een webwinkel heb je wel degelijk een KvK nummer nodig.

Niet dus!

Met een One2Xs hosting account kom je niet ver als webwinkel, je bent namelijk vandaag de dag n.l. eigenlijk genoodzaakt om gebruik te maken van een SSL-Certificaat en dus eigen ip-adres (dedicated ip). Op deze wijze kunnen je klanten n.l. normaal betalen met veiligheid en kom je als webwinkel betrouwbaar over.

Prestashop is inderdaad een goed iets om mee te beginnen, zelf draai ik met X-Cart omdat het net even dat beetje meer heeft. Nadeel met de gratis webshops vandaag de dag is dat er ongelofelijk veel oplichters mee actief zijn.

Als je dan als bedrijf (met KvK) een webwinkel wilt gaan starten krijg je te maken met;
- de Belastingdienst
- Hoofd Bedrijfschap Detailhandel
- Kamer van Koophandel/

Je wettelijke verplichtingen als bedrijf kun je dan vervolgens lezen/bestuderen op;
- Antwoord voor Bedrijven

Jesse

New member
Quote:
Nee hoor, mensen die via marktplaats verkopen zijn toch ook niet per definitie een bedrijf ? Als jij op andere wijze dan via marktplaats wilt verkopen mag en kan dat.

Die mensen verkopen iets eenmalig, als je een webshop begint. Dan lijkt het mij dat je een bepaald product zoveel mogelijk wil verkopen, met de bedoeling dat het je werk is.

Maar goed volgens mij kan je het beste even naar de kvk zelf gaan, dan heb je zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan