Welke VPS kiezen ?

Hey,

Ik zou graag een VPS nemen. De goedkoopste van 6 punten per maand. Ik wil wel graag dat ik er met vnc in kan en dat het een beetje op windows lijkt. Ik dacht dat ik dan ubuntu moest nemen, klopt dat ?

Hoezo neem je dan niet gewoon Windows?
Maar Ubuntu lijkt er het meeste op idd, al moet je dan wel die van 9 punten nemen.

Evt. CentOS en hier KDE of Gnome (voor gevorderde eenvoudig te doen) installeren. Dan kan het op de goedkoospte 256MB varriant hoewel bepaalde functies dan wel uitgeschakeld moeten worden.

Ondanks dat ik anti Windows op VPSen en servers ben, is het voor de meeste mensen hier op One2Xs wellicht wel het meest gemakkelijke - zolang je weet waarmee je bezig bent
wink.gif

Gerritzwn (link):
Evt. CentOS en hier KDE of Gnome (voor gevorderde eenvoudig te doen) installeren. Dan kan het op de goedkoospte 256MB varriant hoewel bepaalde functies dan wel uitgeschakeld moeten worden.

Ondanks dat ik anti Windows op VPSen en servers ben, is het voor de meeste mensen hier op One2Xs wellicht wel het meest gemakkelijke - zolang je weet waarmee je bezig bent
wink.gif

CentOS lijkt dus ook op windows en kan op de goedkoopste VPS ?

CentOS en Ubuntu zijn Linux versies en qua uiterlijk misschien in sommige gevallen vergelijkbaar met Windows (de grafische schil) alleen kun je er als je alleen Windows gewend bent niets mee. Het beste zou zijn om (als je ooit met Linux wilt stoeien) eerst eens een live versie te downloaden en starten vanaf dvd, dan hoef je ook niets te installeren
wink.gif

Gerritzwn (link):
CentOS en Ubuntu zijn Linux versies en qua uiterlijk misschien in sommige gevallen vergelijkbaar met Windows (de grafische schil) alleen kun je er als je alleen Windows gewend bent niets mee. Het beste zou zijn om (als je ooit met Linux wilt stoeien) eerst eens een live versie te downloaden en starten vanaf dvd, dan hoef je ook niets te installeren
wink.gif

Ok dankje. Maar ik dacht dat ubuntu zon ding was dat wel op windows leek.

Ja, grafisch wel... je kan er alleen net als met CentOs geen Windows programmas op draaien. Dus, Ubuntu en Centos = Linux en ondersteund geen Windows (wel gevirtualiseerd maar dit is op een VPS nauwelijks te doen).

Gerritzwn (link):
Ja, grafisch wel... je kan er alleen net als met CentOs geen Windows programmas op draaien. Dus, Ubuntu en Centos = Linux en ondersteund geen Windows (wel gevirtualiseerd maar dit is op een VPS nauwelijks te doen).

Dus ... Als ik ubuntu neem kan ik daar bijvoorbeeld geen microsoft office op zetten ? Of ook geen VLC mediaplayer, of gaan enkel de programmas niet die door microsoft zijn gemaakt ?

Ik weet niet of je wel weet waarom je meestal een VPS neemt.
Om 24/7 dingen te laten draaien bijvoorbeeld een server.
Het is gewoon een soort 2e PC die one2xs voor jou aanlaat dag en nacht.
Denk dat niemand zijn VPS gebruikt om office erop te zetten...

Matthiasfr (link):

Gerritzwn (link):

Dus ... Als ik ubuntu neem kan ik daar bijvoorbeeld geen microsoft office op zetten ? Of ook geen VLC mediaplayer, of gaan enkel de programmas niet die door microsoft zijn gemaakt ?

VLC zit gewoon in de Ubuntu software repo ;-)

Tuurlijk niet daar is linux beter voor. Voor die broadcaster weet ik niet zeker zal eens kijken.

*edit*

Nee die gaat niet.

Matthiasfr (link):
En Winamp ?

Is onder linux "LinAmp" komt op het zelfde neer ook een player, maargoed wat wil je met Win of Linamp ????

Bovenaan