Welke VPS kiezen ?

Voor Webradio heb je zoals elders in deze topic genoemd, Shoutcast nodig. Wil je t goed doen, dan draai je die onder linux omdat de Linux varriant stabieler is gebleken.

Hou er echter wel rekening mee dat je Buma/Stemra en een licentie bij de Sena dient af te nemen.

Gerritzwn (link):
Voor Webradio heb je zoals elders in deze topic genoemd, Shoutcast nodig. Wil je t goed doen, dan draai je die onder linux omdat de Linux varriant stabieler is gebleken.

Hou er echter wel rekening mee dat je Buma/Stemra en een licentie bij de Sena dient af te nemen.

Ik wil er geen server van maken, want die heb ik al. Maar toch snap ik nog altijd niet of ik nu die centOS kan nemen en dat het dan een beetje op windows lijkt.

Wat versta je onder webradio ????
- Met winamp kun je niets, je kunt n.l. geen geluid beluisteren via een VPS.
- Met shoutcast kun je niets want je hebt al een server ?!

Volgens mij is dat alles wat te maken heeft met een webradio, dus misschien kun je eerst beter uitleggen wat je nu precies wilt alvorens we tips en advies aan je geven want met de huidige informatie kunnen we niets.

Gerritzwn (link):
Wat versta je onder webradio ????
- Met winamp kun je niets, je kunt n.l. geen geluid beluisteren via een VPS.
- Met shoutcast kun je niets want je hebt al een server ?!

Volgens mij is dat alles wat te maken heeft met een webradio, dus misschien kun je eerst beter uitleggen wat je nu precies wilt alvorens we tips en advies aan je geven want met de huidige informatie kunnen we niets.

Euhm...

VPS (winamp) naar SERVER (shoutcast) naar LUISTERAARS (een mediaplayer)

Matthiasfr (link):
Euhm...

Nu weet ik even niet meer precies hoe het zit met de One2Xs VPSs maar ik meen dat hier geen geluidskaart (zelfs geen virtuele) in zit. Je zult met een WinAmp dus weinig kunnen doen als dit het geval is.

Remonb

Lid
Gerritzwn (link):

Matthiasfr (link):
Euhm...

Nu weet ik even niet meer precies hoe het zit met de One2Xs VPSs maar ik meen dat hier geen geluidskaart (zelfs geen virtuele) in zit. Je zult met een WinAmp dus weinig kunnen doen als dit het geval is.

ehh, ik heb een windows vps, en als ik op fullscreen zit heb ik gwn geluid hoor?

Hobbshotel (link):

Gerritzwn (link):

Matthiasfr (link):
Euhm...

ehh, ik heb een windows vps, en als ik op fullscreen zit heb ik gwn geluid hoor?

Dat kan kloppen - Windows RDP heeft een remote audio protocol ;-) Werkt natuurlijk alleen op het moment dat er een actieve RDP sessie is.

Ik haal maar beter geen vps denk ik
yummie.gif

Bovenaan