Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
roeltjuh

Internet radio/DJ/Producer Topic #1

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen? Sinds het begin doet mijn subwoofer (bij veel techno nummers) dit rare geluid

Pas op voor je oren smiley
https://youtu.be/aTjn9B4ejN8

Het is niet bij ieder nummer maar bij veel techno muziek wel...

Weet iemand wat het probleem is?

Subwoofer: Jamo 210
Receiver: Onkyo NR-646

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Kan iemand mij helpen? Sinds het begin doet mijn subwoofer (bij veel techno nummers) dit rare geluid

Dat gedreun? Dat is de bass

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):
Robinkoch (link):

Dankje, dit had ik zelf ook niet kunnen bedenken... Echter is er een raar geluid door de bass heen te horen... Net alsof de subwoofer het niet aankan.

Alleen de subwoofer is 200watt en mijn versterker stuurt maximaal 160watt per kanaal...

Mijn kennis kwa home cinema apparatuur is echt 0 smileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):

Wat is het orginele nummer? Anders hebben we ook geen vergelijksmateriaal van hoe het wel moet klinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ewan (link):
Robinkoch (link):

Wat is het orginele nummer? Anders hebben we ook geen vergelijksmateriaal van hoe het wel moet klinken.

In dit voorbeeld kan je het probleem veel beter horen:
https://youtu.be/ri-3Wjty6_0

Het betreft het rare geluid dat je door de bass heen hoort..

Orginele nummer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Janm (link):
Robinkoch (link):

Dankje, dit had ik zelf ook niet kunnen bedenken... Echter is er een raar geluid door de bass heen te horen... Net alsof de subwoofer het niet aankan.

Alleen de subwoofer is 200watt en mijn versterker stuurt maximaal 160watt per kanaal...

Het is de bass die iets laat meetrillen. Kijk of er iets los zit, bijvoorbeeld de woofer. Niet op gaan drukken als hij aanstaat trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):
Robinkoch (link):
Janm (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Het is de bass die iets laat meetrillen. Kijk of er iets los zit, bijvoorbeeld de woofer. Niet op gaan drukken als hij aanstaat trouwens.

Resonantie noemen ze dat smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Janm (link):
Robinkoch (link):

Klopt, maar ik dacht dat als ik dat zou zeggen dat niet begrepen zou worden haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Janm (link):
Luukvdo (link):
Janm (link):

Klopt, maar ik dacht dat als ik dat zou zeggen dat niet begrepen zou worden haha.

De subwoofer zit strak vast. Tevens heb ik hem open gemaakt om even te kijken of er een los onderdeel oid in zat. Dit is helaas niet het gevalsmileysmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Janm (link):
Luukvdo (link):

De subwoofer zit strak vast. Tevens heb ik hem open gemaakt om even te kijken of er een los onderdeel oid in zat. Dit is helaas niet het gevalsmileysmiley

Resonantie houd in dat bepaalde (geluids)golven worden versterkt door een object. Elk object heeft zijn eigen specifieke bepaalde frequentie waar hij op kan meetrillen en de golven (in dit geval dus geluid) versterkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Robinkoch (link):
Janm (link):

Resonantie houd in dat bepaalde (geluids)golven worden versterkt door een object. Elk object heeft zijn eigen specifieke bepaalde frequentie waar hij op kan meetrillen en de golven (in dit geval dus geluid) versterkt.

Thanks voor de uitleg. Is dit op te lossen? Het is namelijk echt iets in de subwoofer die trilt en niet een ander object...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Milan (link):
Robinkoch (link):

Thanks voor de uitleg. Is dit op te lossen? Het is namelijk echt iets in de subwoofer die trilt en niet een ander object...

Heb je het alleen bij dit nummer? Dan ben ik bang van niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Robinkoch (link):
Milan (link):

Ik heb het bij veel nummers met een diepere bass...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robinkoch (link):
Milan (link):
Robinkoch (link):

Heb je de bass geboost t.o.v. van het rest van het geluid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Robinkoch (link):
Milan (link):

Heb je de bass geboost t.o.v. van het rest van het geluid?

Niet bepaald. Heb hem zo ingesteld dat hij wel aanwezig is. Als ik hem minder maak word het wel minder maar het rare geluid blijft smiley
Plaatje

toevoeging op 31 mei 2016, 17:15:55:
Dat is de achterkant van de sub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kben al een tijdje begonnen als freelance audio engineer, ik werk dus voor andere bedrijven. Ik ben op een ontzettend leuke tour terecht gekomen met een Abba tribute band waarvan ik nu geluidsman ben. Dit was ons plaatje van het afgelopen aftreden.

Geluidsstack:
- Nexo alpha luidsprekerset
- Qsc amps met nexo controllers/processors.
- X32 mixer als f.o.h. mixer (zaalgeluid)
- X32 core (19inch) rackmixer als monitor tafel te benaderen via
een router door in te loggen in de x32 app met je ipadje op de desbetreffende wifi, elk bandlid bepaald dus zelf afzonderlijk wat zij op hun in-ear monitor kunnen horen.
- signaalrouting alles via AES 50 (netwerkprotocool) zodat je geen fisieke signaaladers hoeft te leggen, wat meer verslingerde amateurs snappen dat dat een heeel hoop werk scheelt. Voordeel, bij de x32 kun je S16 stageblokken van behringer meebestellen, deze kun je dus gebruiken als "aansluitpaneel" voor alle xlren en dergelijken. Wij gebruiken er 2, dus 32 ingangen en 16 uitgangen (fisiek). Door met cat 5 kabeltjes de x32 core, de x32 en de stageblokken te linken krijgen allebij de mixers input, de input gain van de pre-amps, welke in die s16 zitten is dus alleen in te stellen op de blokken zelf, op je tafel kan je nog wat spelen met de trim om een goed line-niveau te krijgen voor elk kanaal..

Plaatje

Er wordt altijd flink gebitched over Behringer en hun juweeltje; de x32. Ik ben ook geen Behringer fan,
de klankkleur van alle analoge budget tafels staat mij meestal ook totaal niet aan. Maar deze x32 laat toch
een prima kant van het merk zien, degelijke pre-amps, prima klankkleur (mening zijn verdeeld) en hij heeft
ontzettend veel uitgebreide functies omtrent het routen van je signalen. Je hebt uit mn hoofd 16 bussen, en matrixen,
afzonderlijk elkaar zijn deze naar uitgangen te routen. Je kunt je L&R of mono ook terugrouten naar matrixen. En door de super makkelijke aes 50 setup heb je nooit geen gedoe met zware LK kabels (dikke kabels met ontzettend veel aders). Je hoeft alleen maar een lijntje cat 5 te trekken en het werkt mits de instellingen goed zijn. Nadeel is dat je je wel even in moet lezen op zulke protocolen. De apparaten hebben een soort van communicatie tempo welke door 1 apparaat bepaald wordt, de rest is dan dus "slave". Op de behringer is dit in te stelen 44.1Khz of 48 khz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paull (link):
Kben al een tijdje begonnen als freelance audio engineer, ik werk dus voor andere bedrijven. Ik ben op een ontzettend leuke tour terecht gekomen met een Abba tribute band waarvan ik nu geluidsman ben. Dit was ons plaatje van het afgelopen aftreden.

Geluidsstack:
- Nexo alpha luidsprekerset
- Qsc amps met nexo controllers/processors.
- X32 mixer als f.o.h. mixer (zaalgeluid)
- X32 core (19inch) rackmixer als monitor tafel te benaderen via
een router door in te loggen in de x32 app met je ipadje op de desbetreffende wifi, elk bandlid bepaald dus zelf afzonderlijk wat zij op hun in-ear monitor kunnen horen.
- signaalrouting alles via AES 50 (netwerkprotocool) zodat je geen fisieke signaaladers hoeft te leggen, wat meer verslingerde amateurs snappen dat dat een heeel hoop werk scheelt. Voordeel, bij de x32 kun je S16 stageblokken van behringer meebestellen, deze kun je dus gebruiken als "aansluitpaneel" voor alle xlren en dergelijken. Wij gebruiken er 2, dus 32 ingangen en 16 uitgangen (fisiek). Door met cat 5 kabeltjes de x32 core, de x32 en de stageblokken te linken krijgen allebij de mixers input, de input gain van de pre-amps, welke in die s16 zitten is dus alleen in te stellen op de blokken zelf, op je tafel kan je nog wat spelen met de trim om een goed line-niveau te krijgen voor elk kanaal..

Afbeelding

Er wordt altijd flink gebitched over Behringer en hun juweeltje; de x32. Ik ben ook geen Behringer fan,
de klankkleur van alle analoge budget tafels staat mij meestal ook totaal niet aan. Maar deze x32 laat toch
een prima kant van het merk zien, degelijke pre-amps, prima klankkleur (mening zijn verdeeld) en hij heeft
ontzettend veel uitgebreide functies omtrent het routen van je signalen. Je hebt uit mn hoofd 16 bussen, en matrixen,
afzonderlijk elkaar zijn deze naar uitgangen te routen. Je kunt je L&R of mono ook terugrouten naar matrixen. En door de super makkelijke aes 50 setup heb je nooit geen gedoe met zware LK kabels (dikke kabels met ontzettend veel aders). Je hoeft alleen maar een lijntje cat 5 te trekken en het werkt mits de instellingen goed zijn. Nadeel is dat je je wel even in moet lezen op zulke protocolen. De apparaten hebben een soort van communicatie tempo welke door 1 apparaat bepaald wordt, de rest is dan dus "slave". Op de behringer is dit in te stelen 44.1Khz of 48 khz.

X32, ontzettend mooie tafel voor de prijs smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen