Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
sanderc

.tk domein

Vraag

.tk kan je hier kopen op one2xs, ik weet dat een domein van een land is, maar waarom kost dat hier 11 punten terwijl dat op dot.tk gratis is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Omdat:

Quote:
As any other registry, Dot TK also sells domain names! As a PAID domain name registrant, you receive a lot of benefits from your Dot TK Domain name:
you hold the legal license rights of the domain name
no requirement of receiving a minimum of 25 hits per 90 days on your website anymore

( http://www.dot.tk/nl/policies.html )

Jij bent dan echt de eigenaar en je hoeft niet het minimum aantal hits te halen, wat je bij een gratis .tk wel moet halen. Haal je dat niet, dan stoppen ze je domeinnaam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Inderdaad. In theorie zouden ze jouw domein gewoon kunnen verkopen als je het als gratis hebt geregistreerd, omdat het dan op hun naam staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Fanhabbo (link):
Mikeschippers (link):
Betaald gaat voor gratis smiley

Hu?

Hij bedoeld de kwaliteit, support, en uiteindelijk als je domein beroemd word, kunnen ze hem verkopen. Kan bij een betaald domein niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Sandcool (link):
Dus versio en alle domein aanbieders halen hun .nl domeinen van SIDN?

Jep smiley
Zo zijn er voor elke domeinnaam uitgevers die bepalen wie er domeinen mogen verkopen, en hoeveel het kost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast
Maar wat betaald SIDN er eigenlijk voor...
Ik bedoel, alle registars hebben een andere prijs, maar hoeveel moet je aan SIDN betalen, en hoeveel betaald SIDN voor zon domeinnaam?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Nicknl (link):
Ik bedoel, alle registars hebben een andere prijs, maar hoeveel moet je aan SIDN betalen, en hoeveel betaald SIDN voor zon domeinnaam?

SIDN geeft .nl domeinen uit namens nederland. Nederland heeft via ICANN een tld gekregen als land. Dit kost ze dus niks.

Maar je kan zelf voor $185.000 opstartkosten, en $25.000 jaarlijkse kosten een eigen tld registreren binnenkort (of nu al als ik me niet vergis).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Nicknl (link):
Bij SIDN betaalde je per 1 april 2010 (geen idee of het sindsdien verhoogd is) € 205,- per kwartaal, dus € 820,00 per jaar om uberhaupt domeinnamen te registreren.
Daarnaast betaal je € 0,92 per kwartaal, dus € 3,68 per jaar voor één .nl domeinnaam.
Ver krijg je nog kortingen als je veel domeinnamen registreert op de prijs per domeinnaam:
Codeblok:
1
2
3
4
vanaf 100.000 8%
vanaf  50.000 6%
vanaf  25.000 4%
vanaf  10.000 2%

Als je > 100.000 domeinnamen registreert dan betaal je dus € 4,02 per domeinnaam per jaar, plus de vaste kosten van € 975,80. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Lennard (link):
Nicknl (link):
Bij SIDN betaalde je per 1 april 2010 (geen idee of het sindsdien verhoogd is) € 205,- per kwartaal, dus € 820,00 per jaar om uberhaupt domeinnamen te registreren.
Daarnaast betaal je € 0,92 per kwartaal, dus € 3,68 per jaar voor één .nl domeinnaam.
Ver krijg je nog kortingen als je veel domeinnamen registreert op de prijs per domeinnaam:
Codeblok:
1
2
3
4
vanaf 100.000 8%
vanaf  50.000 6%
vanaf  25.000 4%
vanaf  10.000 2%

Als je > 100.000 domeinnamen registreert dan betaal je dus € 4,02 per domeinnaam per jaar, plus de vaste kosten van € 975,80. smiley

Hoe kan versio hier onder zitten dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast
Aah, naja nu is het gewoon weer duidelijk.
En jullie kopen het in bij MijnDomein , waarschijnlijk ook met korting?

Maarja het is een beetje raar dat je uiteindelijk weet dat een iemand gewoon niks hoeft te betalen voor een .NL , (Zoals SIDN eigenlijk)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Nicknl (link):

Maarja het is een beetje raar dat je uiteindelijk weet dat een iemand gewoon niks hoeft te betalen voor een .NL , (Zoals SIDN eigenlijk)

SIDN heeft administratieve kosten. Dus uiteindelijk moeten zij ook ergens geld vandaan halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast
Rik (link):
Nicknl (link):

SIDN heeft administratieve kosten. Dus uiteindelijk moeten zij ook ergens geld vandaan halen.

Mja maar niet zoveel.. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Lennard (link):
dot.tk is de uitgever van de .tk domeinnamen, net als SIDN voor .nl.

Als ik een .tk hier koopt, gaat het toch ook via hun? Dus ze geven het gratis weg & betaald.. Wel raar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Dylanh (link):
Lennard (link):
dot.tk is de uitgever van de .tk domeinnamen, net als SIDN voor .nl.

Als ik een .tk hier koopt, gaat het toch ook via hun? Dus ze geven het gratis weg & betaald.. Wel raar.

Ja, maar zoals al eerder verteld werd krijg je dan volledige controle over jouw domein. Dus DNS settings en dergelijke. Bovendien staat het domein echt op jouw naam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen