Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Server topic.

Aanbevolen berichten

Gast
Was er geloof ik nog niet, kon niks vinden bij zoeken dus.

Het Server-Topic
Heb je een eigen server, wil je een eigen server?
Deel hier je verhalen, fotos, ervaringen, vragen, of dergelijke dingen.
Welke server is het beste? En welke gebruik je zelf?
Welk controle paneel gebruik jij?

Kortom, discussieer hier over servers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
ik gebruik linux smiley ik doe er niet veel mee, ik was van plan om er mijn "home server" van te maken . waar ik backups op kon zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een Ubuntu-testserver op VMware draaien, alleen om zelf dingen te testen en te knoeien, dus hij is niet voor de rest van de wereld openbaar. smiley

Ik draai PHP 5.3.6, Apache 2.2.20, MySQL 5.1.58 en de belangrijkste, de reden waarom ik een eigen server heb en geen shared pakketje: PostgreSQL 9.1.1 smiley

En verder de one2xs servers, maar die beheer ik niet en heb ik geen fotos van. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sebastiaanh (link):
Heb je een foto van je eigen server, Lennard? smiley

Dat is gewoon een PC met VMWare erop? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Zolderkamer hosting smiley smiley

Liek itt11!! smiley

Die van mij zit in een kast uit 1999 >.<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik had eerst Windows 8 op een oude server gezet om te kijken hoe het was, dat was echt prut dus heb er een webserver van gemaakt.. Alleen die server met Windows 8 begaf het ook op een gegeven moment, toen ben ik overgestapt naar een apple server, werkt goed alleen had ik geen controle paneel dus ik kon er 1 website op zetten en die bewerken met FTP.

Toen ben ik gaan kijken naar CentOS met Kloxo alleen dat werkte bij mij niet..
Nu ga ik kijken om Ubuntu server te gebruiken met ZPanel, en Mac met ZPanel en heb nu Windows 7 met ZPanel, dan ga ik kijken welke het beste werkt.

Vraagje; stel ik heb 2 servers, allemaal op 1 netwerk.. Dan kan er toch maar 1 tegelijk online zijn? Aangezien ze allemaal hetzelfde IP adressen hebben dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Ze hangen inmiddels gewoon in een datacenter hoor smiley

had gekund toch? Er is niets mis mee! *behalve een DDoS en eventueel ruzie met de provider*

Xjessex (link):
Ik had eerst Windows 8 op een oude server gezet om te kijken hoe het was, dat was echt prut dus heb er een webserver van gemaakt.. Alleen die server met Windows 8 begaf het ook op een gegeven moment, toen ben ik overgestapt naar een apple server, werkt goed alleen had ik geen controle paneel dus ik kon er 1 website op zetten en die bewerken met FTP.

Nu ga ik kijken om Ubuntu server te gebruiken met ZPanel, en Mac met ZPanel en heb nu Windows 7 met ZPanel, dan ga ik kijken welke het beste werkt.

Vraagje; stel ik heb 2 servers, allemaal op 1 netwerk.. Dan kan er toch maar 1 tegelijk online zijn? Aangezien ze allemaal hetzelfde IP adressen hebben dan?

ik vind dat windows voor een server sowieso not done is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):
Zolderkamer hosting smiley smiley

Liek itt11!! smiley

Die van mij zit in een kast uit 1999 >.<

Die van Lennard? Lijkt me meer een schuur / garage / kelder?

Aangezien normale mensen hun fiets niet op zolder stallen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sevvlor (link):
Lennard (link):

had gekund toch? Er is niets mis mee! *behalve een DDoS en eventueel ruzie met de provider*

Xjessex (link):

Ik ook niet, heb liever Ubuntu server dan, als dat werkt.. Maar als ik ZPanel goed werkend krijg ik mijn iMac dan doe ik dat, want mijn iMac heeft de beste specs.
En is ook het stilste, en aangezien ik hem op mijn kamer heb staan smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Er is niets mis mee!
nah, een beetje snelheid is ook wel relaxt, en dat red je niet op je zoldertje
True.

Xjessex (link):
Sevvlor (link):
Lennard (link):

Xjessex (link):

Ik ook niet, heb liever Ubuntu server dan, als dat werkt.. Maar als ik ZPanel goed werkend krijg ik mijn iMac dan doe ik dat, want mijn iMac heeft de beste specs.
En is ook het stilste, en aangezien ik hem op mijn kamer heb staan smiley.

ik heb daar voor mijn "PC kerkhof" smiley. Allemaal oude zoi bij elkaar, dat was me eerste speel server.

Nu heb ik onderdelen gebruikt die ongeveer 3 jaar oud zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Waarom een server draaien op een imac smiley?

om dat het kan smiley

Specs? lekker compact?

Als ie kaduuk is ben je wel F***

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Waarom een server draaien op een imac smiley?

Omdat die iMac een goede processor heeft, en hij is vrijwel geluidsloos.. smiley

En ja, ik weet het.. Linux is beter, daarom ga ik ook eerst Linux proberen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Werkt dat dan beter dan op de iMac zelf?
Dan doe ik dat, pleur ik gewoon Ubuntu server in de VMWare..

Maar er staat nu VirtualBox op mijn iMac, kan ik dat gebruiken of moet ik echt VMWare nemen?

Dan moet ik eerst gaan zoeken naar een gratis versie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nouja, ik denk dat er veel meer serversoftware en tutorials enzo beschikbaar zijn voor Ubuntu Server dan voor je Mac.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Okay, maar... VMWare of VirtualBox of maakt het niet uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geen flauw idee smiley ik heb VMware en dat werkt goed bij mij, maar geen idee hoe dat werkt als je server ook open moet zijn voor de buitenwereld etc. Mijn server is zichtbaar in het hele netwerk zonder dat ik er iets voor moest doen, en verder weet ik er ook echt niks vanaf. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
En als je ifconfig invult?
Krijg je dan een normale IPv4? En heb je hetzelfde IP als je PC thuis etc?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen