Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast

Server topic.

Aanbevolen berichten

@ Lennert: Ik wil dat datacenter wel eens van binnen zien. Kan je dat niet met Liteonit (ik noem zijn echte naam maar niet) niet een keertje regelen? smiley
Lijkt me wel gaaf op zich smiley
Volgens mij had je dat al een keertje eerder aangeboden aan Luuk ofzo.

Ikzelf draai trouwens enkel WAMP op mijn Windows PCtje. Heeeeeel af en toe werk ik op Luuks homeserver. Hier bij informatica hebben we een Ubuntu Desktop (Ubuntu Server kon er op een vage reden niet op. Helaas.) en verder gewoon hosten op One2xs. Dus niet echt een eigen server.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Rik (link):
@ Lennert: Ik wil dat datacenter wel eens van binnen zien. Kan je dat niet met Liteonit (ik noem zijn echte naam maar niet) niet een keertje regelen? smiley

Ikzelf draai trouwens enkel WAMP op mijn Windows PCtje. Heeeeeel af en toe werk ik op Luuks homeserver. Hier bij informatica hebben we een Ubuntu Desktop (Ubuntu Server kon er op een vage reden niet op. Helaas.) en verder gewoon hosten op One2xs. Dus niet echt een eigen server.

Neem dan ff een camera mee en ga het filmen, ik ben ook benieuwd smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Ja ik wil er ook een keer heen smiley maar volgens mij is het erg lastig om te regelen om even te gaan kijken, het is echt goed beveiligd allemaal.
Je moet dan wel helemaal naar Dronten he smiley

Xjessex (link):
En als je ifconfig invult?
Krijg je dan een normale IPv4? En heb je hetzelfde IP als je PC thuis etc?
Het interne IP van mijn PC is 192.168.0.20 dacht ik, en die van mn VM is 192.168.0.30. Via dat laatste IP krijg ik dus ook gewoon de webserver van mn VM te zien als ik die op een random PC in het netwerk invul. Als ik mijn eigen IP invul dan krijg ik gewoon de localhost van mn echte PC te zien. Het netwerk ziet hem dus als echte fysieke server.

Xjessex (link):
Rik (link):

Als we al naar binnen mogen dan is filmen al helemaal uit den boze denk ik smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Lennard (link):
Rik (link):
Ja ik wil er ook een keer heen smiley maar volgens mij is het erg lastig om te regelen om even te gaan kijken, het is echt goed beveiligd allemaal.

Xjessex (link):
En als je ifconfig invult?
Krijg je dan een normale IPv4? En heb je hetzelfde IP als je PC thuis etc?
Het interne IP van mijn PC is 192.168.0.20 dacht ik, en die van mn VM is 192.168.0.30. Via dat laatste IP krijg ik dus ook gewoon de webserver van mn VM te zien als ik die op een random PC in het netwerk invul. Als ik mijn eigen IP invul dan krijg ik gewoon de localhost van mn echte PC te zien. Het netwerk ziet hem dus als echte fysieke server.

Xjessex (link):
Rik (link):

Als we al naar binnen mogen dan is filmen al helemaal uit den boze denk ik smiley

Dus je zou de poorten via je router kunnen laten linken naar VMWare server (Forwarding)

En geheime cameras, en neem anders infrarood lasers mee, ultrasterke magneet shit en weet ik het allemaal smiley!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja die poorten moet je gewoon kunnen forwarden idd, alleen hoeft mijne niet extern zichtbaar te zijn dus voor mij is dat niet nodig. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ja okay, maar het kan wel smiley
Dat is mooi, dan maak ik een Ubuntu server smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Rik (link):

Denk dat het redelijk beveiligt is ja. Maar als je dat gewoon goed regelt dan zal het niet zon heel probleem zijn. Ik ken wel meer mensen die (voor hun opleiding) ook zo nu en dan naar een data-center gaan.
En dronten ben je vast zo met de trein (OV, graties reizen =D). Je moet maar eens kijken of het mogelijk is. Niet geschoten is altijd mis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Datacenter lijkt me echt indrukwekkend om te zien o_O

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Xjessex (link):
Datacenter lijkt me echt indrukwekkend om te zien o_O

Het zijn gewoon koelkasten met server-racks erin smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Denk dat het redelijk beveiligt is ja. Maar als je dat gewoon goed regelt dan zal het niet zon heel probleem zijn. Ik ken wel meer mensen die (voor hun opleiding) ook zo nu en dan naar een data-center gaan.
En dronten ben je vast zo met de trein (OV, graties reizen =D). Je moet maar eens kijken of het mogelijk is. Niet geschoten is altijd mis.
Ja en je kunt altijd nog een lift krijgen in de one2xs-mobiel smiley
Ik zal het eens navragen inderdaad. smiley Goed idee voor de crewmeet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Sevvlor (link):
Er is niets mis mee!
nah, een beetje snelheid is ook wel relaxt, en dat red je niet op je zoldertje

Daar staan al allemaal planten of niet ^_^

Verder heb ik hier een home server (Backtrack) staan en 2 in het datacenter, 1 voor webhost en de andere voor andere dingen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ben nu Ubuntu Server aan het installeren, daar dan ZPanel op zetten en kijken of het werkt.

Weet er iemand nog een goed, gratis, controle paneel?
Kloxo, maar dat is alleen voor CentOS toch?
En ZPanel, dat heb ik nu. (Althans dat ga ik nu installeren op Ubuntu, op Windows 7 heb ik het al)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ISPConfig? Die leveren wij standaard bij de VPSen als mensen dat willen.
Geen idee of het relaxt werkt overigens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
ISPConfig is dat gelijk een server zoals Xampp?
Of moet je Apache er handmatig bij doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Ik zoek een gratis, mooie, makkelijke controle paneel waarmee ik als admin resellers kan aanmaken, en die reseller klanten kunnen dan hostings aanmaken, maar ik als admin kan ook gewone hostings aanmaken..

Kan dat met Plesk en is Plesk gratis? En kan dat op Windows 7?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen