Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Lennard

Kleine Vragen Topic #1

Aanbevolen berichten

Azdinnn (link):
Klik om de spoiler te openen

Ik krijg de volgende error:
PHP Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in C:***test.php on line 7

Iemand een idee?

Je gebruikt toch mysql? Dan moet je die $mysqli->query vervangen door mysql_query. Al raad ik je MYSQL niet aan, maar oke.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ik gebruik MySQL, ik heb gedaan wat je zei en nu krijg ik dit:
PHP Fatal error: Call to a member function fetch_assoc() on a non-object in C:**test.php on line 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdinnn (link):
Ja ik gebruik MySQL, ik heb gedaan wat je zei en nu krijg ik dit:
PHP Fatal error: Call to a member function fetch_assoc() on a non-object in C:**test.php on line 8

Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<?php
include connection.php;
// Configuratie
$tekstLimiet = 25000; // Maximaal aantal karakters
$fouten = array(); // Fouten afhandeling

$controleQuery = mysql_query("SELECT * FROM kladblok WHERE ip = ".$_SERVER[REMOTE_ADDR]."");
$controleQuFetch = mysql_fetch_assoc($controleQuery);

if($_SERVER[REQUEST_METHOD] === POST)
{

if(strlen($_POST[bericht]) >= $tekstLimiet)
        $fouten[] = Je tekst is te lang om opgeslagen te worden.;

if(count($fouten) === 0)
    {

echo Je kladblok is opgeslagen;

if(mysql_num_rows($controleQuFetch[bericht]) == 1)
        {

mysql_query("UPDATE kladblok SET bericht = ".mysql_real_escape_string($_POST[bericht]).", aangepast_op = NOW() WHERE  ip = ".$_SERVER[REMOTE_ADDR]."");
        }

else
        {

mysql_query("INSERT INTO kladblok ( bericht, ip, aangepast_op ) VALUES ( ".mysql_real_escape_string($_POST[bericht]).", ".$_SERVER[REMOTE_ADDR].", NOW())");
        }

}

else
    {

echo <font color="#DF0005"><strong>Er .(count($fouten) > 1 ? zijn meerdere fouten : is &eacute;&eacute;n fout) . gevonden:</strong><br /><ul>;
        foreach($fouten as $val)
        {

echo <li>.$val.</li>;

}

echo </ul></font>;

}

}

?>

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu werkt het, maar als ik iets wil opslaan (kladblok) dan krijg ik de volgende error:
PHP Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, string given in C:***test.php on line 21

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan mist er foutafhandeling.

Dit kan ook niet, in $controleQuFetch[bericht] zit geen query-resource.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Beter verdiep je je in MySQLi, die gaat uiteindelijke mysql overheersen qua functies.
Ik hoor meer dat de toekomst zit in PDO? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe krijg ik dit stukje jQuery werkend voor alle elementen met het id "select"?

Codeblok:
1
2
3
    $("#select").click(function() {
        this.select();
    });

Nu werkt het alleen maar op het eerste element met het id "select".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Timkb (link):

Codeblok:
1
2
3
        this.select();
    });

Basic HTML:

IDs zijn voor elementen die er maar 1x zijn
CLASSES zijn voor elementen die meerdere keren (kunnen) voorkomen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nielsie (link):
Timkb (link):

Codeblok:
1
2
3
        this.select();
    });

Basic HTML:

IDs zijn voor elementen die er maar 1x zijn
CLASSES zijn voor elementen die meerdere keren (kunnen) voorkomen

Die logica snap ik, helaas moet je soms aan een site sleutelen van een klant waar de vorige developer er een puinhoop van heeft gemaakt. De klant geen complete renovatie omdat daar het budget niet naar staat dus ga ik dat ook niet doen en dus moet het zo. Als het niet mogelijk is; helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fass (link):
Aarclay (link):
Beter verdiep je je in MySQLi, die gaat uiteindelijke mysql overheersen qua functies.
Ik hoor meer dat de toekomst zit in PDO? smiley

Kan ook, maar dat is objectgeorienteerd, mysqli kan nog procedureel worden gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Dan mist er foutafhandeling.

Dit kan ook niet, in $controleQuFetch[bericht] zit geen query-resource.
Hoe zou het dan wel moeten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Raden jullie mij aan om adhv de Glybe source mij meer de te verdiepen in PHP en mysql te leren?

Of zou ik eerst even beginnen met Multisess, en daarna glybe?...?

Bedankt voor de antwoorden die gaan komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gewoon met phptuts.nl beginnen, daar staat een goede PHP beginners tutorial.

MultiSess is wel leuk, maar als je de site van phptuts.nl hebt gelezen zal je vast MultiSess ook behoorlijk ranzig vinden, want wat wil je, dat is gebouwd met mijn PHP-ervaring uit 6 jaar geleden. Tegenwoordig script ik vele malen beter.

Als ik het zou herschrijven dan zou ik denk ik een eigen session-handler schrijven voor $_SESSION, maar de tijd ontbreekt. Uiteraard sta ik iedereen toe om het product te forken, het is toch niet gepatenteerd en iedereen mag er mee doen wat ze willen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):

MultiSess is wel leuk, maar als je de site van phptuts.nl hebt gelezen zal je vast MultiSess ook behoorlijk ranzig vinden, want wat wil je, dat is gebouwd met mijn PHP-ervaring uit 6 jaar geleden. Tegenwoordig script ik vele malen beter.

Als ik het zou herschrijven dan zou ik denk ik een eigen session-handler schrijven voor $_SESSION, maar de tijd ontbreekt. Uiteraard sta ik iedereen toe om het product te forken, het is toch niet gepatenteerd en iedereen mag er mee doen wat ze willen.

Hoezo $_SESSION herschrijven? Het werkt zo goed lijkt me en je mort niets gaan heruitvinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Antonn (link):
Aarclay (link):

Hoezo $_SESSION herschrijven? Het werkt zo goed lijkt me en je mort niets gaan heruitvinden.

niet $_SESSION herschrijven, een session handler herschrijven. $_SESSION is niets meer dan een global array met sessiewaardes. Net als dat mensen een class schrijven om beter met een MySQL server te kunnen communiceren kan dat ook voor het communiceren met sessions.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Antonn (link):
Aarclay (link):

niet $_SESSION herschrijven, een session handler herschrijven. $_SESSION is niets meer dan een global array met sessiewaardes. Net als dat mensen een class schrijven om beter met een MySQL server te kunnen communiceren kan dat ook voor het communiceren met sessions.

Ohh oke, maar dan snap ik nog niet wat je er aan wilt veranderen want makkelijker als nu kan niet lijkt me. Een sessie uitlezen of instellen is met een korte regel PHP zo gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Antonn (link):
Aarclay (link):

Heb je het nut wel eens gezien aan MultiSess en wat het nou Multi maakt? smiley
Ik ik kan het wiel wel nogmaals uitvinden, met een nieuwe feature, maar ik denk dat een sessionhandler wel handig is.

Jammer dat je geen anders controle over meerdere sessies kan hebben in PHP. Als iemand nog een anders goed idee heeft, laat maar weten. Zolang er maar controle over de sessies is (thuis, op werk, schoolt etc..)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Antonn (link):
Rik (link):
Antonn (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ohh oke, maar dan snap ik nog niet wat je er aan wilt veranderen want makkelijker als nu kan niet lijkt me. Een sessie uitlezen of instellen is met een korte regel PHP zo gedaan.

In OO wil je alles abstract doen. Zo maak je dus ook een session wrapper.
Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

interface SessionStorage
{
  public function get($name);
  public function set($name, $value);
  public function clear();
}

?>

Met zon storage interface kun je nu meerdere session adapters maken. Als voorbeeld: een file session handler, php session handler (met de $_SESSION variable), cookie session handler, database session handler... een handige laag abstractie dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Juist, maar als dat wat simpeler kan. Voor een eigen applicatie zou ik dat wel doen, maar een open-source script zou ik wat begrijpelijker willen smiley

Of ik kan gewoon lekker basic OOP-oriented werken en het huidige systeem opnieuw herbouwen.
Zou alleen nog niet weten wanneer, maar ik zal eens kijken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen