Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
willem

Wifisignaal versterken?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben al een tijdje het probleem dat we slecht bereik hebben. Dit kan komen doordat onze router in de meterkast hangt, maar na 10 meter zijn we het wifi-bereik toch wel kwijt. We hebben wel een versterker hangen, de Tratec FRA-752/N. Op het moment zit de kabel voor de router in de 0dB-uitgang, maar er is nog een uitgang vrij voor 8dB. Deze kabel komt niet uit de router maar gaat erin, het signaal wordt dus versterkt voordat het de router in gaat.

Mijn vraag was dus of het veilig is om de kabel in de sterkere uitgang te stoppen zodat onze ontvangst misschien beter wordt.

Vriendelijke groet,
Willem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je moet er ook rekening mee houden dat je computer ook een bepert bereik heeft. Stel je neem een betonnen muur van 5 meter en je hangt versterkers aan je router zodat die erdoor kunnen heb je nog geen internet omdat je computer er niet door kan. Die oplossingen van versterken etc. zijn vaak heel bepert mogelijk, beste is gewoon je router verplaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Router verplaatsen gaat m waarschijnlijk niet worden. Ik heb bij een andere router gewoon wel een heel eind van de router af bereik dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ik heb dus bij die andere router op 10m afstand nog 5 streepjes bereik terwijl ik met deze router 2-3 streepjes heb over dezelfde afstand.

Maar ik moet dus weten of ik mn router niet stuk maak door het zo te versterken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar:

Quote:
Mijn vraag was dus of het veilig is om de kabel in de sterkere uitgang te stoppen zodat onze ontvangst misschien beter wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja dat zou ik totaal niet weten (miss je provider bellen ofzo?)
Maar mocht dat niet lukken kan je, wat ik al zei, een versterker proberen smiley

Succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdinnn (link):
Maar mocht dat niet lukken kan je, wat ik al zei, een versterker proberen smiley

Succes.

Ja als het uiteindelijk niet lukt en het bereik blijft slecht dan zal het wel een versterker worden. Die dingen kun je toch gewoon in een LAN-poort in je router pluggen?

Ben (link):
Channel 1 zetten.
Mixed uitzetten.

Kan dat gewoon in het beheerpaneel van je router? Ik had al wat gelezen over channels e.d. maar ik kan er niks over vinden in het beheerpaneel. Het is een Cisco EPC3925

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Azdinnn (link):

Succes.

Ja als het uiteindelijk niet lukt en het bereik blijft slecht dan zal het wel een versterker worden. Die dingen kun je toch gewoon in een LAN-poort in je router pluggen?

Ben (link):
Channel 1 zetten.
Mixed uitzetten.

Kan dat gewoon in het beheerpaneel van je router? Ik had al wat gelezen over channels e.d. maar ik kan er niks over vinden in het beheerpaneel. Het is een Cisco EPC3925

Ja gewoon bij de WIFI settings eens rondneuzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gekeken en op mijn router is het schijnbaar onmogelijk om je kanaal te veranderen. Daarnaast zit er in de buurt niemand op kanaal 11 (mijn kanaal) dus ik ga er van uit dat dat niet het probleem is.

Dus dan wordt het toch maar:

1. met ziggo bellen en mijn modem "dom" laten maken
2. zelf router aansluiten die sterker is

OF

1. Sluit een versterker aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Router verplaatsen gaat m waarschijnlijk niet worden. Ik heb bij een andere router gewoon wel een heel eind van de router af bereik dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ik heb dus bij die andere router op 10m afstand nog 5 streepjes bereik terwijl ik met deze router 2-3 streepjes heb over dezelfde afstand.

Maar ik moet dus weten of ik mn router niet stuk maak door het zo te versterken.

Haha, das dus wel het probleem smiley Maar als je een 2de router hebt kan je ook zorgen dat die 2de router het signaal doorstuurt? Zodat het wordt: computer => router 2 => router 1 => internet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Ik heb gekeken en op mijn router is het schijnbaar onmogelijk om je kanaal te veranderen. Daarnaast zit er in de buurt niemand op kanaal 11 (mijn kanaal) dus ik ga er van uit dat dat niet het probleem is.

OF

Kanaal 11?!! smileysmiley

Ga op kanaal 1, is het snelste smiley

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alemaalte (link):
Willemmm (link):

Haha, das dus wel het probleem smiley Maar als je een 2de router hebt kan je ook zorgen dat die 2de router het signaal doorstuurt? Zodat het wordt: computer => router 2 => router 1 => internet.

Probleem ligt toch echt bij de router, heb al op diverse fora gekeken en nogal veel mensen met hetzelfde probleem. Waarschijnlijk koop ik een router van TP-Link erbij, eentje van €40, die hebben schijnbaar erg goed bereik en ik kan die dan als router gebruiken en het huidige ding alleen als modem.

Ben (link):
Willemmm (link):

OF

Kanaal 11?!! smileysmiley

Ga op kanaal 1, is het snelste smiley

Afbeelding

Willemmm (link):
Ik heb gekeken en op mijn router is het schijnbaar onmogelijk om je kanaal te veranderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ziggo geeft ons die poeprouters smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die zou toch meer bereik moeten hebben dan 10m. Heb hier dezelfde router en die heeft gewoon goed bereik.

De andere poort op de versterker gebruiken gaat niet werken. Het kan geen kwaad maar heeft totaal geen nut. Het signaal komt namelijk wel goed binnen op je router (neem aan dat er niet meer dan 1m coax kabel tussen versterker en router zit?). Het bereik van de router hangt echt af van de router zelf en niet van het binnenkomende signaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Ja ziggo geeft ons die poeprouters smiley

Zo poep zijn ze niet hoor, mijn modem van ziggo werkt prima...
Door het hele huis heen.

Then again, ik heb er wel 2 uur in gezeten voor de perfecte instellingen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou we hebben vandaag Ziggo gebeld, die heeft uitgelegd hoe je de kanalen kunt veranderen in de router (je moet eerst een andere instelling veranderen voordat je van kanaal kunt wisselen), en nu zit ik op kanaal 1 waardoor ik nu wel redelijk bereik heb (3 streepjes) in onze huiskamer. Verder weg heb ik nog niet getest maar het is in ieder geval 1 streepje winst...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Nou we hebben vandaag Ziggo gebeld, die heeft uitgelegd hoe je de kanalen kunt veranderen in de router (je moet eerst een andere instelling veranderen voordat je van kanaal kunt wisselen), en nu zit ik op kanaal 1 waardoor ik nu wel redelijk bereik heb (3 streepjes) in onze huiskamer. Verder weg heb ik nog niet getest maar het is in ieder geval 1 streepje winst...

Ik weet niet of ze je ook het bubbelverhaal hebben verteld?
Het is best handig want dan weet je gewoon wat het 90% van de tijd veroorzaakt smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Skytop (link):
Willemmm (link):

Het is best handig want dan weet je gewoon wat het 90% van de tijd veroorzaakt smiley

Oh nee dat hebben ze me niet verteld, wat houdt het in?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Skytop (link):
Willemmm (link):

Oh nee dat hebben ze me niet verteld, wat houdt het in?

Nou zie het signaal dat je laptop verstuurd als 1 grote bubbel,
En het signaal dat je modem / router verstuurd ook als een bubbel
Net zoals met een zeepbel als je hem te groot maakt word die zwak en barst die
Als dat signaal dus (die 2 bubbels) te ver gaan "barst" de bubbel
Maar als ze elkaar overlappen krijg je 1 grote bubbel en heb je verbinding (Precies zoals die vent het toen tegen mij zei.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aluminium trechter maken om de zender, aan de overkant van waar t signaal heen moet (dus zeg mr richting muur)

Kweenie of t werkt maar heb dit wel eens gehoord, proberen kan geen kwaad toch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen