Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
bramk

Raspberry - pi

Aanbevolen berichten

Google heeft enoooooooooooooooorm veel servers die al jaren draaien, dit project draait nog niet lang genoeg om voor Google nuttig te zijn. Bovendien richt de chip van de Raspberry zich op grafische kunsten terwijl Google juist rekenkracht nodig heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 Miljoen servers heeft google als ik Wikipedia mag geloven.

Een host kun je er van maken ja maat ik zou er geen vpsen op installeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een VPS of server op een Raspberry Pi? Dat ding bezwijkt bij 10 bezoekers te gelijkertijd en is rete traag.

Wel jammer het zou een mooie goedkope oplossing zijn voor thuis hosten maar de capaciteiten zijn echt tè laag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Timmie (link):
Een VPS of server op een Raspberry Pi? Dat ding bezwijkt bij 10 bezoekers te gelijkertijd en is rete traag.

Wel jammer het zou een mooie goedkope oplossing zijn voor thuis hosten maar de capaciteiten zijn echt tè laag.

met 30 euro voor een computer kun je ook niet veel verwachten maar hij is zijn prijs meer dan waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb je dan geen tools of hardware om er aan toe te voegen om er een echte goede server van te maken? Thuis hosten zou super zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jvdw (link):
heb je dan geen tools of hardware om er aan toe te voegen om er een echte goede server van te maken? Thuis hosten zou super zijn

- Je kunt geen RAM toevoegen
- er kan geen andere CPU in
- grafische kaart kan ook niet gewisseld worden

Enige wat je zou kunnen veranderen is het aantal GBs opslag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Jvdw (link):

- Je kunt geen RAM toevoegen
- er kan geen andere CPU in
- grafische kaart kan ook niet gewisseld worden

Enige wat je zou kunnen veranderen is het aantal GBs opslag.

dus best niet doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ho ho hij is niet specifiek gemaakt als server. Meer om te leren hoe elektronica en computers werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Ja ho ho hij is niet specifiek gemaakt als server. Meer om te leren hoe elektronica en computers werken.

hmm oke, ikweet niet of ik hem koop, denk niet dat ik daar verstand van heb

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn RPi is verzonden smiley
Veel eerder dan ik had verwacht, er stond delivery within 3 weeks, maar ik heb hem vorige week besteld en hij is dus nu al verzonden smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nielsie (link):
Ze zijn bij minecon, Ze gaan een minecraft editie maken smiley

Bedoel je Minecraft voor de Raspberry Pi? Dan moeten ze het toch wel heel licht maken, aangezien je voor Minecraft al best een behoorlijke graphics-card nodig hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag het zojuist op de site van Raspberry Pi ja. Lijkt me wel leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Raalphh (link):
Milan (link):
Ondertussen hangt mijne al 2 maanden op in de voetbalkantine waar het dient als informatie bord met scores, standen, nieuws, weer, etc. etc.

En het werkt perfect! smiley

Wat had je anders van mij verwacht? Haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):
Is wel handig om een website erop te hosten, 30 eurotjes voor een server? Goedkoop toch?

Zal niet egt lukken, hij kan niet zoveel aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):
Is wel handig om een website erop te hosten, 30 eurotjes voor een server? Goedkoop toch?

3 euro voor een One2xshost is 10x goedkoper ( ook al gaat deze maar 1 jaar mee maar ik verwacht dat er na,1 jaar wel weer een nieuwe Pi beschikbaar is.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bramk (link):
Videotube (link):

Zal niet egt lukken, hij kan niet zoveel aan.

Het is nog altijd echt smiley. Maar nee, een website kun je er niet "fatsoenlijk" op hosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Kan wel degelijk.

Maar alleen voor localhost.

Het kan ook wel en ook een openbare website maar het werkt gewoon niet fatsoenlijk. Laad tijd is verschrikkelijk lang. Veel fouten. De CPU raakt over toeren als er meerderen gebruikers op zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist een Pibow case besteld voor mijn Raspberry Pi. Ik vind t een mooi ding en hij zit goed beschermd smiley

Plaatje

Daarnaast bij dealextreme voor $50 nog spulletjes besteld, o.a. een 2x16 LCD scherm, F-M jumper wires, M-M jumper wires, een USB hub, een wireless adapter (mini ding), nog wat pin headers om te solderen, 100 LEDs, en een breadboard om alles op te maken.

Nu alleen nog een Pi Cobbler van Adafruit smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bramk (link):
Usb hub en wirless adapter daar kopen is niet zo een slim plan, werkte totaal niet goed bij mij.

Van beide heb ik minstens 10 goede reviews gelezen en deze adapter staat ook op de site van eLinux dus ik ga ervanuit dat ze gewoon goed zijn. Anders krijg je gewoon je geld terug smiley

Heb trouwens een Raspbian image naar een SD geschreven via Ubuntu, maar is het dan normaal dat je niks meer met de SD kan in Windows?

toevoeging op 27 november 2012, 11:12:52:
// Mn pakketje ligt nu in België maar hij zou toch nog vandaag geleverd moeten worden volgens de site van UPS smiley

Eens kijken wat er van komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen