Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
bramk

Raspberry - pi

Aanbevolen berichten

Model A heeft geen ethernet en maar 1 USB poort. Ik zou je dus aanraden om toch model B te kopen, dat is 10 euro meer geloof ik
Oja: voor Sinterklaas gaat misschien niet eens lukken. Ligt eraan waar je het besteld maar ik wacht al 4 maanden ongeveer smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Model A heeft geen ethernet en maar 1 USB poort. Ik zou je dus aanraden om toch model B te kopen, dat is 10 euro meer geloof ik
Oja: voor Sinterklaas gaat misschien niet eens lukken. Ligt eraan waar je het besteld maar ik wacht al 4 maanden ongeveer smiley

Oq. Hmmm. Dan vraag ik het voor kerst - gaat dat wel lukken? - Dan mag ik van mn opa altijd voor €50 aan cadeaus uitzoeken smiley Waar kan ik hem goedkoop bestellen, is marktplaats een optie? Dan hoef ik iig niet maanden te wachtten?

toevoeging op 27 november 2012, 13:30:37:
Aah, i kzie een raspberry Pi Model B met 256MB RAM (de oudere versie), kan die wel? (op marktplaats)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Als je hem hier besteld dan heb je hem wel voor kerst

Maar de vraag is: Heb i ker wat aan? Ik krijg na de kerst vakantie op school een webdevelopper cursus, met circa 20 lessen van 1 uur. Is dit handig daarvoor? We leren vooral PHP, CSS, HTML en JS.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een Raspberry is niet speciaal bedoeld om webtalen te programmeren, dat kan ook op je eigen pc. Wat wel kan is dingen als Python en dergelijke. Je zou je Pi ook als Media Center kunnen gebruiken, iets wat ik van plan ben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Een Raspberry is niet speciaal bedoeld om webtalen te programmeren, dat kan ook op je eigen pc. Wat wel kan is dingen als Python en dergelijke. Je zou je Pi ook als Media Center kunnen gebruiken, iets wat ik van plan ben

Oke. Maar dit is toch wel handig voor JS? Want je meot je eigen Laptop of PC meenemen naar school, dus dan kan ik dit dingetje met Wi-Fi USB gewoon in mn zak meenemen? Laptop is een beetje groot; 17 inch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bremdecoolste (link):
Luukvdo (link):

Oke. Maar dit is toch wel handig voor JS? Want je meot je eigen Laptop of PC meenemen naar school, dus dan kan ik dit dingetje met Wi-Fi USB gewoon in mn zak meenemen? Laptop is een beetje groot; 17 inch

Beeldscherm, toetsenbord en muis is misschien ook handig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ewan (link):
Bremdecoolste (link):
Luukvdo (link):

Beeldscherm, toetsenbord en muis is misschien ook handig?

Die hebben ze daar los liggen in de mediatheek smiley

Enne, hoe zit het met die ports? Moet je port forwarden ofzo? Want op school mag dat niet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil misschien ook zon ding kopen, maar kan ik op die site ergens inspiratie opdoen voor een leuk project? Lijkt me leuk om mee te kloten, maar ik wil uiteindelijk wel iets ermee kunnen doen smiley

Mediacenter heb ik al 1, dus die hoef ik niet nog 1..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):

Ik heb mijn raspberry Pi vanmiddag ontvangen, heeft iets meer als een week geduurd voordat hij binnen was smiley

// Nu moet ik nog wachten op mn 2x16 LCD scherm.

Kjeld (link):
Ik wil misschien ook zon ding kopen, maar kan ik op die site ergens inspiratie opdoen voor een leuk project? Lijkt me leuk om mee te kloten, maar ik wil uiteindelijk wel iets ermee kunnen doen smiley

Kijk eens op de forums van Raspberrypi.org, en dan onder Projects is meestal wel wat te vinden. Ik zag iemand die zijn eigen bierbrouwerij ermee bestuurde, dat is misschien wat? smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Luukvdo (link):

Ik heb mijn raspberry Pi vanmiddag ontvangen, heeft iets meer als een week geduurd voordat hij binnen was smiley

Kjeld (link):

Kijk eens op de forums van Raspberrypi.org, en dan onder Projects is meestal wel wat te vinden. Ik zag iemand die zijn eigen bierbrouwerij ermee bestuurde, dat is misschien wat? smiley

Vast wel voor Kjeld ja smiley (kjeld) Maarreh, moest je er nou iets van port forwarden ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bremdecoolste (link):
Willemmm (link):
Luukvdo (link):

Kjeld (link):

Vast wel voor Kjeld ja smiley (kjeld) Maarreh, moest je er nou iets van port forwarden ofzo?

Het is gewoon een kleine computer? Waarom zou je iets moeten forwarden, je eigen laptop hoef je toch ook niet te portforwarden smiley

toevoeging op 27 november 2012, 17:14:13:
Ik heb op de mijne trouwens wel TightVNCServer geinstalleerd, hierdoor kun je hem besturen vanaf je eigen laptop als je daarop de TightVNC viewer installeert. Zo kun je m mooi in de meterkast hangen bij je router (als deze daar staat iig) en gewoon vanaf je laptop coderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bremdecoolste (link):
Ik ga dit weekend met mn pa het model B halen smiley

Halen? .... Zal moelijk gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bremdecoolste (link):
Willemmm (link):
Bremdecoolste (link):
Ik ga dit weekend met mn pa het model B halen smiley

Ja, 2e hands. Of we gaan bestellen, weten we nog niet..

En wat ga je ermee doen?smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Raalphh (link):
Bremdecoolste (link):
Willemmm (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Voor school moet ik na kerstmis een laptop mee voor mn programmeer cursus, maar de pi mag ook. En ik zoek het niet om 17 inch mee te nemen, te kleine tas smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bremdecoolste (link):
Raalphh (link):
Bremdecoolste (link):

Voor school moet ik na kerstmis een laptop mee voor mn programmeer cursus, maar de pi mag ook. En ik zoek het niet om 17 inch mee te nemen, te kleine tas smiley

Waar ga je die op aan sluiten dansmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Izzyy (link):
Bremdecoolste (link):
Raalphh (link):

Waar ga je die op aan sluiten dansmiley

Ze hebben daar losse schermen enz.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
^ Je weet toch wel dat je op de pi geen windows kan pleuren, of andere zware graische schillen op linux

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tweedehands zou ik niet doen, het ding kost maar 35 euro dis dan koop ik m liever gloednieuw.

toevoeging op 27 november 2012, 22:12:26:
Maar in ieder geval, hij is inderdaad voor leerzame doeleinden maar om er nu mee te gaan programmeren op school lijkt me een beetje vergezocht, dan werkt een laptop vele malen fijner aangezien de Pi geen beeldscherm heeft, maar 2 usbs, hij is niet supersnel en veel lastiger om mee te nemen dan een laptop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willemmm (link):
Tweedehands zou ik niet doen, het ding kost maar 35 euro dis dan koop ik m liever gloednieuw.

toevoeging op 27 november 2012, 22:12:26:
Maar in ieder geval, hij is inderdaad voor leerzame doeleinden maar om er nu mee te gaan programmeren op school lijkt me een beetje vergezocht, dan werkt een laptop vele malen fijner aangezien de Pi geen beeldscherm heeft, maar 2 usbs, hij is niet supersnel en veel lastiger om mee te nemen dan een laptop.

Deze is juist makkelijker mee te nemen, je kan hem bekant gewoon in je zak doen smiley en ik weet dat er geen win op kan. Op school gaan we het puur gebruiken voor dingens als PHP, hTML en CSS. En de uitleg enzo zien we op beamer. Alleen, kan hij wel XAMPP aan? Want dat is een must..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XAMPP heb je alleen op Windows. Je kunt wel de apache, mysql en php pakketten installeren via de command-line. Dit is niet heel ingewikkeld als je een beetje weet wat je doet smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen