Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
bramk

Raspberry - pi

Aanbevolen berichten

Luuko (link):
Een harde schijf gebruikte ik als voorbeeld smiley
Dus problemen met lees en schrijfacties zijn er niet.

Je zou ook gewoon een usb-verlengkabeltje er tussen kunnen pleuren en de verbinding in stand brengen met een relais smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gebruik nu Pi-hole en werkt op dit moment perfect.
Maar heb even een vraagje, stel de rpi staat uit, is het dan nog mogelijk om internet te gebruiken aangezien de dns van de router linkt naar de rpi?

toevoeging op zondag 2 april 2017, 20:27:06:
Hmm, soms speelt er wel een advertentie video af voor een youtube filmpje.
iemand een idee hoe dit kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Ik wil graag mijn rpi willen "besturen" via een .nl domein.
Iemand goeie tutorial hiervoor?

Wat wil je besturen aan je pi? Er bijvoorbeeld Apache op knallen en hem op een .nl draaien is niet lastig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik draai voortaan een ADSB-vliegtuigradar op mijn Raspberry Pi B (eerste model). Werkt best leuk, zodra alles goed ingesteld is kan ik de meeste vliegtuigen in een straal van ~200-300km tracken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Milan (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Wat wil je besturen aan je pi? Er bijvoorbeeld Apache op knallen en hem op een .nl draaien is niet lastig.

Als je dit zonder port forwarding wilt doen, of geen directe communicatie naar de Pi open wilt zetten, kun je ook een socket op een server starten en de Pi verbinden met die socket. En vanuit daar verder werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor een project wil ik dat als er een input is (bijv. knop wordt ingedrukt) een balletje/knikker wordt afgeschoten/geduwd. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat te denken aan mijn RPi maar kan nergens een schiet of duw mechanisme vinden op het internet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):
Voor een project wil ik dat als er een input is (bijv. knop wordt ingedrukt) een balletje/knikker wordt afgeschoten/geduwd. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat te denken aan mijn RPi maar kan nergens een schiet of duw mechanisme vinden op het internet.

Wat dacht je van een servo? Ben hier niet zo bekend mee... Maar misschien kan je hier iets mee...

Plaatje

Misschien een knikker koker en de servo die er telkens een knikker doorlaat zodra je een knop indrukt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):

Ik zou voorstellen om hiervoor een Arduino te gebruiken als processor en een solenoid als actuator om je knikker weg te schieten. Hiervoor heb je misschien een externe power supply nodig (afhankelijk van het voltage) en de solenoid kun je via de arduino aansturen met behulp van een relais. De relais is waarschijnlijk nodig omdat de kans aanwezig is dat je solenoid en Arduino niet op hetzelfde voltage werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de dns settings in mijn router ingesteld op het adres van mijn rpi.
Maar pihole blokkeert geen één advertentie.
Iemand enig idee wat er mis gaat?

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Ik heb de dns settings in mijn router ingesteld op het adres van mijn rpi.
Maar pihole blokkeert geen één advertentie.
Iemand enig idee wat er mis gaat?

Klik om afbeelding tonen

Heb je de juiste filterabonnementen?
Ik heb er trouwens geen drol verstand van, ik vraag het maar smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een week geleden ook Pihole geprobeerd, maar het bleek niet echt handig. Vooral omdat ik mijn laptop overal mee naartoe neem. Mijn laptop kiest daarom telkens weer andere DNS servers uit en negeert de instellingen die ik in mijn router instel.

@Luuko, je zou via cmd het commando ipconfig /all kunnen draaien en bij DNS servers kijken of daar inderdaad de server van je Pihole staat. Als dat niet het geval is heb je een soortgelijk probleem als ik en moet je dat eerst fixen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Willem (link):
Ik heb een week geleden ook Pihole geprobeerd, maar het bleek niet echt handig. Vooral omdat ik mijn laptop overal mee naartoe neem. Mijn laptop kiest daarom telkens weer andere DNS servers uit en negeert de instellingen die ik in mijn router instel.

@Luuko, je zou via cmd het commando ipconfig /all kunnen draaien en bij DNS servers kijken of daar inderdaad de server van je Pihole staat. Als dat niet het geval is heb je een soortgelijk probleem als ik en moet je dat eerst fixen.

Ik heb nu de DHCP server van de router uitgezet en aangezet in pihole.
Kijken of het nu een beetje werkt.

toevoeging op zondag 19 november 2017, 14:27:43:
Er worden nu wel meer advertenties geblocked maar de reclames op youtube blijven nog wel langskomen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luuko (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Ik heb nu de DHCP server van de router uitgezet en aangezet in pihole.
Kijken of het nu een beetje werkt.

toevoeging op zondag 19 november 2017, 14:27:43:
Er worden nu wel meer advertenties geblocked maar de reclames op youtube blijven nog wel langskomen..

Misschien ligt dat zoals voorheen gezegd aan je filterabonnementen. Daar weet ik persoonlijk niet zo veel over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het mogelijk om via een domeinnaam je rpi te besturen? Dus inlogscherm enz?
Iemand een goeie tutorial hiervoor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Luuko (link):
Is het mogelijk om via een domeinnaam je rpi te besturen? Dus inlogscherm enz?
Iemand een goeie tutorial hiervoor?

Sure, webserver erop knallen.
Maar er zijn ook wel shells die je kan hosten.
Dan port forwarden en klaar.
Wil je geen port forwarden, dan draai je ngrok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites