Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

Het Wat heb jij vandaag geprogrammeerd? topic

Aanbevolen berichten

Sjoerd (link):
Het lijkt mij dat het er ook schokkend uit gaat zien als de trein gaat afremmen? Dan zit je eerst nog met de oude constante snelheid, maar dan staat de trein op de kaart na die 20 a 30 seconden verder dan hij eigenlijk is

Daarom weet ik ook niet hoe makkelijk het is en of het er goed uit ziet. Het was puur een suggestie die aar kon onderzoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga eerst kijken of ik gewoon per stap kan doen, en dan kijk ik wel weer verder.
Het komt uiteindelijk toch neer op semi-simuleren naast de real-time locatie.
Voor zover ik weer wordt de locatie elke 10 a 20 seconden ververst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sjoerd (link):
Het lijkt mij dat het er ook schokkend uit gaat zien als de trein gaat afremmen? Dan zit je eerst nog met de oude constante snelheid, maar dan staat de trein op de kaart na die 20 a 30 seconden verder dan hij eigenlijk is
je zou natuurlijk de gemiddelde snelheid per type trein op een bepaald punt kunnen opslaan en daarmee de snelheid van je huidige punt kunnen nemen smiley

wel een pokkewerk smiley maar opzich wel een leuke uitdaging om aan je wiskundeskills te werken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lennard (link):
Sjoerd (link):
je zou natuurlijk de gemiddelde snelheid per type trein op een bepaald punt kunnen opslaan en daarmee de snelheid van je huidige punt kunnen nemen smiley

wel een pokkewerk smiley maar opzich wel een leuke uitdaging om aan je wiskundeskills te werken

Dat je dus een dataset opbouwt die voor elk type trein voor elk punt een richting + snelheid + vorige snelheid bevat en vervolgens de correcte snelheid uitrekenen m.b.v. interpolatie? smiley

toevoeging op 2 april 2015, 11:49:34:
Of alleen gewoon de gemiddelde snelheid op een punt en die telkens gebruiken voor dat punt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het type trein is wel makkelijk te achterhalen, plus de optrek- en afremsnelheid. Dus het is wel te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
En je weet op welke stations de trein stopt, daar kan je van te voren dus de snelheid al voor aanpassen.
Je moet dan alleen nog iets hebben dat je weet wat seinbeeld is van alle seinen smiley smiley
Zodat als sein geel is je snelheid tot max 40kmph aanpast en dan steeds verder blijft afremmen naarmate je dichterbij het volgende (rode) sein komt smiley

Succes smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sjoerd (link):
Lennard (link):
Sjoerd (link):

Dat je dus een dataset opbouwt die voor elk type trein voor elk punt een richting + snelheid + vorige snelheid bevat en vervolgens de correcte snelheid uitrekenen m.b.v. interpolatie? smiley

Of alleen gewoon de gemiddelde snelheid op een punt en die telkens gebruiken voor dat punt?
Dat eerste ja smiley al kun je vast ook wel formules maken als je genoeg data hebt, lijkt me dat elke sprinter zo ongeveer wel even ver voor het station begint met remmen bijvoorbeeld.

Het laatste wat je noemt gaat niet werken omdat je sowieso met het type trein/de route rekening moet houden. Een stoptrein remt immers bij een klein station, een intercity niet.

toevoeging op 2 april 2015, 12:48:06:
Jessee (link):
En je weet op welke stations de trein stopt, daar kan je van te voren dus de snelheid al voor aanpassen.
Je moet dan alleen nog iets hebben dat je weet wat seinbeeld is van alle seinen smiley smiley
Zodat als sein geel is je snelheid tot max 40kmph aanpast en dan steeds verder blijft afremmen naarmate je dichterbij het volgende (rode) sein komt smiley

Succes smiley
Oja, hij remt ook nog voor seinen natuurlijk smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan natuurlijk in een simulatie niet 100% rekening houden met de juiste locatie. Maar je kan natuurlijk wel de trein iets sneller laten rijden zodra de nieuwe locatie bekend is.

het punt is dat het nu lastig te implementeren is, ik heb nog geen KML-data van alle treinsporen, en ik geloof dat het niet een gering bestand zal zijn. Een trein in het weiland is niet handig, nee smiley.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Vliegtuig in het weiland ook niet smiley

toevoeging op 2 april 2015, 16:39:43:
Lennard (link):
Sjoerd (link):
Lennard (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Dat eerste ja smiley al kun je vast ook wel formules maken als je genoeg data hebt, lijkt me dat elke sprinter zo ongeveer wel even ver voor het station begint met remmen bijvoorbeeld.

Het laatste wat je noemt gaat niet werken omdat je sowieso met het type trein/de route rekening moet houden. Een stoptrein remt immers bij een klein station, een intercity niet.

toevoeging op 2 april 2015, 12:48:06:
Jessee (link):

Succes smiley
Oja, hij remt ook nog voor seinen natuurlijk smiley

Je hebt voor elk station op remwegafstand een stations verkennings bord. Die kan je allemaal ff opzoeken en de locatie noteren en vanaf daar kan je afremmen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylan (link):

"This Raspberry Pi is used for hosting smalll, private websites. Here are some statics about the Pi:
"

Ja precies, dat is wel heel smalll.

toevoeging op 5 april 2015, 12:09:19:
Verder leuk gemaakt hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag erachter gekomen dat je een lus in een lus kan breken voor de eerste lus.

Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php    
foreach($apis as $type=>$data) {
    switch($type) {
        case
"blah":
        if(did_not_work()) {
                 break 2;
                }

break;
        case
"bleh":
        if(did_not_work()) {
                 break 2;
                }

break;
    }

?>

Als did_not_work() true geeft, dan wordt de foreach netjes verlaten.
Nooit geweten dat het kon smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand waarmee je een soort van 2d racespelletje kan maken? welke taal of welk programma?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jesper (link):
Weet iemand waarmee je een soort van 2d racespelletje kan maken? welke taal of welk programma?

Flash?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jesper (link):

Gamemaker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Edwinm (link):
Jesper (link):

Flash?

Flash moet uitgebannen worden! Zou je zelfs met JS kunnen maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Edwinm (link):
Jesper (link):

Flash?

Flash moet uitgebannen worden! Zou je zelfs met JS kunnen maken.

Zelfs 3D kan je met javascript maken smiley
Dus 2D al helemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen