Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

Het Wat heb jij vandaag geprogrammeerd? topic

Aanbevolen berichten

Wiitse (link):
Ik weet wel wat ik doe hoor. Denk maar niet dat je een onervaren iemand tegenover je hebt. smiley

Dat komt helemaal niet voor in zijn bericht.. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoel dat ik wel door heb dat ik een goed budget voor een server nodig heb. Veel mensen zonder ervaring denken dat het wel met een goedkope hosting kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even herinneren... smiley

Gisteren
C++: Ik was de basis syntax van C++ aan het oefenen.
Ruby: Ik leerde veel over MySQL in Ruby.
PHP: Ik zat het design pattern van mijn toekomstige persoonlijke website voor te bereiden en mijn bootstrap van mijn secret project een rewrite te geven. smiley

Vandaag
C#: Ik leerde iets meer over MySQL in C#.
JavaScript: Ik ging kleine upgrades doen in mijn JavaScript core omdat de huidige niet werkte in IE 5.5 - IE 7. De oude code was hetzelfde maar ik maakte iets in de HTML met <!-- if IE --> en daartussen nieuwe JavaScript. Helaas moet ik morgen weer verder werken aan IE 7- bugs (in feite is morgen vandaag, maar goed).
HTML / CSS: De lay-out van mn secret project heeft een facelift gekregen, nu nog IE 7- compatible maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil vandaag nog eens iets programmeren in PHP, ik ga een soort teller maken, wss zie e het vandaag nog in webwereld staansmiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag weer bezig geweest met mijn afbeelding upload project. Het enige wat ik vandaag en gisteren heb gedaan is bezig zijn met het design, maar dan zonder Photoshop en een idee van te voren. Ik heb gewoon Gimp er even bij gepakt en wat effecten toegepast op plaatjes en daarmee gewoon via html en css een design gemaakt. smiley Het werktempo is niet hoog, maar dat maakt me niks uit. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wiitse (link):
Vandaag maar eens beginnen met een (internationale) plaatjes upload site. Nog één? Ja nog één. Ik vind namelijk dat er geen enkele goede is en deze krijgt goede Android support, en ook Ubuntu support. Dit laatste is uniek, en het lijkt me best handig. Maar ik ga eerst maar eens een begin maken met de web client, want ik begin helemaal vanaf nul zonder dingen gemaakt door anderen.

Wat heb je aan ubuntu support?
Kan je net zo goed je browser opstarten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thommity (link):
Wiitse (link):
Vandaag maar eens beginnen met een (internationale) plaatjes upload site. Nog één? Ja nog één. Ik vind namelijk dat er geen enkele goede is en deze krijgt goede Android support, en ook Ubuntu support. Dit laatste is uniek, en het lijkt me best handig. Maar ik ga eerst maar eens een begin maken met de web client, want ik begin helemaal vanaf nul zonder dingen gemaakt door anderen.

Ik heb het niet over een simpele web-app. Ik heb het over een native applicatie. Als je een afbeelding selecteert in bijvoorbeeld de nautilus heb je dan de optie om hem te uploaden in plaats van gewoon openen. En als je een screenshot maakt krijg je automatisch de optie om hem te uploaden. Ook maak ik een optie voor een automatisch upload map. Als hier afbeeldingen in komen worden ze automatisch realtime geüpload. Je wilt niet weten hoe veel makkelijker het hierdoor word.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wiitse (link):
Thommity (link):
Wiitse (link):

Ik heb het niet over een simpele web-app. Ik heb het over een native applicatie. Als je een afbeelding selecteert in bijvoorbeeld de nautilus heb je dan de optie om hem te uploaden in plaats van gewoon openen. En als je een screenshot maakt krijg je automatisch de optie om hem te uploaden. Ook maak ik een optie voor een automatisch upload map. Als hier afbeeldingen in komen worden ze automatisch realtime geüpload. Je wilt niet weten hoe veel makkelijker het hierdoor word.

Niet veel mensen (hier) hebben Ubuntu, dus ik zou het ook voor andere OSen te maken smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wiitse (link):
Thommity (link):
Wiitse (link):

Net als Dropbox?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wiitse (link):
Thommity (link):
Wiitse (link):

CloudApp achtig idee dus?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nielsie (link):
Vandaag hebben ik en Joeey het begin gemaakt aan een nieuw project smiley
We hebben nu een map structuur en zijn dingen aan het opzetten etc. smiley

Als we verder zijn misschien meer info *wink*

Nou, dat moet wat worden smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Thommity (link):
Wiitse (link):
Thommity (link):
Klik om eerdere quotes te tonen

Niet veel mensen (hier) hebben Ubuntu, dus ik zou het ook voor andere OSen te maken smiley

Denk je nou echt dat ik me op one2xs leden ga richten? Ik richt me niet eens op (alleen) Nederland. Het word echt helemaal internationaal. De Ubuntu en Android client worden sowieso door mezelf gemaakt, maar indien de dienst een succes word zal ik waarschijnlijk wel iemand een IOS en Windows client laten maken.

Lennard (link):
Wiitse (link):
Thommity (link):

Net als Dropbox?

Je kunt inderdaad ook je afbeeldingen in je dropbox map stoppen en zorgen dat screenshots daarin terecht komen, maar je moet niet denken dat ik alle toekomstige functies nu direct bekend maak. smiley

Timmie (link):
Wiitse (link):
Thommity (link):

CloudApp achtig idee dus?

Zie hierboven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EINDELIJK bezig met een fatsoenlijke Java 2D game engine (Ja, ik wil van de grond af beginnen zonder externe engines)

voor mijn spel, ik weet nog niet wat ik allemaal ga maken maar ik begin langzaam aan, met een yogscast-based spelletje voor de pc.

Denk dat ik als concept gewoon houd dat simpelheid leuk kan zijn, een topdown "pak het koekje" spel ofzo, maar wel met powerups etc smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kyron (link):
EINDELIJK bezig met een fatsoenlijke Java 2D game engine (Ja, ik wil van de grond af beginnen zonder externe engines)

voor mijn spel, ik weet nog niet wat ik allemaal ga maken maar ik begin langzaam aan, met een yogscast-based spelletje voor de pc.

Denk dat ik als concept gewoon houd dat simpelheid leuk kan zijn, een topdown "pak het koekje" spel ofzo, maar wel met powerups etc smiley

Nice hoor smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag de hele dag verspilt aan onbelangrijke fouten oplossen in mijn toekomstige site, omdat ik gewoon te koppig ben. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shahiem (link):

Nice hoor smiley

Bedankt, zal zo snel mogelijk n preview posten smiley

"t is nu nog vrij weinig, maar voor mij is het echt een enorme stap,
ik weet wel flink wat over Java (alleen al met minecraft mods en alles wat erbij komt kijken) maar het was me nog nooit gelukt om vanaf de basis af een fatsoenlijk systeem te maken.

Heb nu eindelijk te goede verdeling gevonden voor meten,rekenen,updaten en renderen zonder dat het rare fratsen uit gaat halen smiley

Zit alleen nog ff te kijken hoe ik de animatie het beste kan doen want nu is het een superslechte rekensom die de modulus van het aantal ticks pakt en ik wil toch n wat fatsoenlijker animatie systeem hebben smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Whaha, vroeg in de morgen hé....

Nou, ik heb zojuist mij even bezig gehouden met mijn nieuwe mobile-template voor Treinenweb. smiley
Touch-screen friendly.....

toevoeging op 5 september 2012, 23:31:35:
Jongens, het is vandaag geen zondag hé? Ikzelf heb vandaag uiteraard weer niet stilgezeten en ben bezig geweest met de nieuwe mobiele site, die al wat wordt, maar nog een stuk mobile-friendy moet worden. Ook heb ik op advies van een kennis gekeken naar Reponsive Design, best wel tof smiley

Ook heb ik even gekeken hoe ik mijn CMS kan ombouwen zodat i.c.m met mijn templateparser dat er ook een mobile-device herkenning (want sommigen willen het naast een Responsive Design) mogelijk is, met mogelijkheid voor afdwingen ervan via een get-parameter in de url (want sommigen willen de normale site zien) en een Cookie, en evenuele hits vanaf een speciale url.

Naja, druk productief dagje morgen.smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb pagina gemaakt voor mn game smiley

http://www.one2xs.com/forum/topic?id=45325

Eindelijk vandaag heel veel kunnen doen, camera movement van mn map zodat het mannetje door de camera gevolgd wordt totdat hij in de hoeken van de map zit (dus de camera beweegt mee zolang er nog iets te zien valt, daarna zie je gewoon de rand van het beeld)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik ben vandaag op school bezig geweest om software te schrijven voor raspberry PI om de gpio poort te gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen