Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
aarclay

Het Wat heb jij vandaag geprogrammeerd? topic

Aanbevolen berichten

Daiman (link):
ik ben vandaag op school bezig geweest om software te schrijven voor raspberry PI om de gpio poort te gebruiken.

Om dit soort dingen vind ik het jammer dat one2xs geen +1 knop heeft. Ookal is het +99999 waard. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wiitse (link):
Thommity (link):
Wiitse (link):
Vandaag maar eens beginnen met een (internationale) plaatjes upload site. Nog één? Ja nog één. Ik vind namelijk dat er geen enkele goede is en deze krijgt goede Android support, en ook Ubuntu support. Dit laatste is uniek, en het lijkt me best handig. Maar ik ga eerst maar eens een begin maken met de web client, want ik begin helemaal vanaf nul zonder dingen gemaakt door anderen.

Wat heb je aan ubuntu support?
Kan je net zo goed je browser opstarten?

Ik heb het niet over een simpele web-app. Ik heb het over een native applicatie. Als je een afbeelding selecteert in bijvoorbeeld de nautilus heb je dan de optie om hem te uploaden in plaats van gewoon openen. En als je een screenshot maakt krijg je automatisch de optie om hem te uploaden. Ook maak ik een optie voor een automatisch upload map. Als hier afbeeldingen in komen worden ze automatisch realtime geüpload. Je wilt niet weten hoe veel makkelijker het hierdoor word.

Dat heeft localhostr al. Je maakt een screenshot en die word gelijk geupload, direct komt er een link die je ook gelijk in je clipboard kan zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Luukvdo (link):
Een nog simpelere versie van Notepad in de les Software smiley

Welke taal? Ik heb dat vroeger ooit met VB gedaan, enige wat je kon doen was de inhoud van een Rich textbox opslaan in een .txt of een .rtf bestand smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo, game aangepast zodat je de kleding ingame kunt wijzigen en deze plaatst hij dan over de sprite heen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Input handler en Screen handler van mijn game (in progres) in C#. Wel via een tut, dus het voelt nog niet echt als zelf geprogrammeerd. Maar ik lees wel alle uitleg en lees alle code en probeer zoveel mogelijk te begrijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Input handler en Screen handler van mijn game (in progres) in C#. Wel via een tut, dus het voelt nog niet echt als zelf geprogrammeerd. Maar ik lees wel alle uitleg en lees alle code en probeer zoveel mogelijk te begrijpen.

Opzich zijn tutorials erg handig om te zien hoe een game er vanuit de core uitziet (niet voor niets gebruiken ontzettend veel mensen een game-engine in plaats van er een zelf te schrijven).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
De host-actie ingebouwd; gezorgd dat hij enkel loopt van 19:15 tot 19:45, en een aantal meldingen in de header voorgeprogrammeerd zodat hopelijk zoveel mogelijk leden van de actie profiteren smiley

En gister: een router gemaakt die urls kan matchen aan een lijst met zulke urls:
Codeblok:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
array(
    /forum/forum/{forumid}-{forumtitel}   => forum/forum.php,
    /forum/topic/{topicid}-{topictitel}/  => forum/topic.php,
    /profiel/{username}/                  => leden/profiel.php,
    /profiel/{username}/{actie}/          => leden/profiel-actie.php
);

enz.

en als je dan naar /profiel/lennard/bewerk/ gaat, dan laadt hij leden/profiel.php in en zorgt dat je $username = lennard en $actie = bewerk hebt, zodat je niet alle url-varianten in een htaccess documentje hoeft te hebben, en gewoon alles naar index.php kan redirecten en toch super-SEO bent smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb m eigenlijk meer ergens anders voor gemaakt, maar misschien dat hij hier ooit in komt.
Alleen moet ik dan het systeem heel erg aanpassen, dus denk dat ik o2x voorlopig ongeseod laat op dat gebied. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat content aan Treinenweb toegevoegd met wat scriptjes, die ik in enkele gevallen her en der even moest aanpassen, en een editor om de treinseries te kunnen bewerken.

Beetje ranzig gebouwd, maar die is ook alweer één jaar oud, zelfs voordat ik deze versie van Treinenweb inclusief zijn admin backend af had. Ik moet hem van de week maar een integreren.... smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Samen met een naamgenoot van de vorige poster in dit topic een site voor een klant gebouwd. Resultaat verschijnt wel een keer bij livegang.

Moet nog een hoop aan gebeuren.... ombouw van HTML+CSS template naar CMS template smiley
Altijd leuk werk, template schrijven in Smarty smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rogier (link):
ik heb echt een hekel aan smarty smiley

Als ik een nieuw CMS zou bouwen, zou ik dat ook zonder Smarty doen, maar ik vrees dat voor een backwards compatibiliteit dat dit er toch in zal komen.

Ik zit wel te denken aan een mogelijkheid per site in de config om te switchen tussen Smarty of PHP-templates...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen