Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
viisystems

--Opgelost

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om voor iemand een pokerspel te maken.
Het spel zelf is geen enkel probleem, en is al af, maar nu wil die persoon een extra server aanschaffen om meer uptime te kunnen garanderen.

Zijn DNS ziet er als volgt uit: (TTL staat op 30, als verzoek langer dan 30ms erover doet om server te bereiken gaat hij naar server 2)

Plaatje

Het login-gedeelte maakt gebruik van cookies.
Maar nu was mijn vraag dus, stel dat de gebruiker op server 2 terecht komt in plaats van server 1, wordt die dan uitgelogd? en hoe kan ik dit voorkomen?
Want als hij op server 1 inlogt, heeft server 2 die cookie dus niet

Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op server 1 moet je een script schrijven dat als de gebruiker naar server 2 word gestuurd dat die gebruiker zijn gebruikers id meegestuurd word en dan op pagina van server 2 die gebruikersid automatisch laten inloggen als je snapt wat ik bedoel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
Op server 1 moet je een script schrijven dat als de gebruiker naar server 2 word gestuurd dat die gebruiker zijn gebruikers id meegestuurd word en dan op pagina van server 2 die gebruikersid automatisch laten inloggen als je snapt wat ik bedoel

Zou kunnen, maar server 1 kan niet weten of de gebruiker naar server 2 gaat gestuurd worden of niet, hangt van de ping af

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Config.php zit op elke pagina lijkt mij. Bouw daarin een script die checkt welke server je bent. En als je naar andere server word gestuurd dat hij dan automatisch laat inloggen en daarna weer verder laatstonline bijhoudt. Het is simpeler dan je denkt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
Config.php zit op elke pagina lijkt mij. Bouw daarin een script die checkt welke server je bent. En als je naar andere server word gestuurd dat hij dan automatisch laat inloggen en daarna weer verder laatstonline bijhoudt. Het is simpeler dan je denkt

Ik zat te denken misschien het ip op te slaan in een database, en als dat ip matcht dat je dan ingelogd bent(ze gebruiken dezelfde database)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Viisystems (link):
Krm (link):

Ik zat te denken misschien het ip op te slaan in een database, en als dat ip matcht dat je dan ingelogd bent(ze gebruiken dezelfde database)

Maar als ik dan op een andere pc met hetzelfde ip op je website kom ben ik ook ingelogd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
setcookie("waarde", "data", tijd, "pad (meestal gewoon /)", ".fictiefdomein.be");
dat kan toch ook gewoon? Cookies gaan per domein, niet per server dacht ik..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zijn toch juist zoveel discussies omdat de cookies op de gebruikers computer worden opgeslagen? Ik denk dus dat dat geen probleem zal zijn. Wel gaan sessions via de server.. Die zou je, dacht ik, ook nog kunnen overdragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft hij niet meer aan een loadbalancer in dat geval? Want in de tussentijd staat server 2 uit de neus te eten, of is server 1 dan zo instabiel dat hij het vaak laat afweten, waarna server 2 het over kan nemen?

Cookies zijn client side, zolang de URL maar hetzelfde is, maakt het toch geen ene fluit uit?

Met sessies zit je met een ander verhaal. Dan moet je zelf maar wat interessants schrijven: http://www.php.net/session_set_save_handler
Of memcache gebruiken, dat is ook een optie. Dan kan je centraal de sessies opslaan (oké, het gaat niet om de PHP-sessions)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Krm (link):
Je kan beter op mijn manier doen. Is meest veilige

Juist niet want dan komt alles binnen op server 1 waardoor die het zwaar kan gaan krijgen.
Wat Aarclay zegt is dan beter, een loadbalancer gebruiken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een loadbalancer doet niets anders dan kijken welke server in de pool het het minst zwaar te verduren heeft en zin heeft om de site te serveren.

Zodra er op een server in die pool bijv. de webserversoftware Apache uitvalt, of de load op de machine veels te hoog is, dan haalt de loadbalancer de machine uit de pool totdat deze weer tot rust is gekomen, en laat hij de gebruikers overschakelen naar een andere machine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus het zou geen probleem mogen vormen, zolang het domein gelijk blijft?
Want hij heeft die server nog niet gekocht, hij wou eerst wachten op een antwoord...

Nog een vraagje, moet je het domein opgeven bij setcookie() of is dit niet verplicht in dit geval?
(Ik werk niet vaak met cookies)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan je a.u.b. je vraagstelling terugplaatsen? Topics zijn bedoeld als knowledgebase voor anderen, en op deze manier help je dit om zeep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen