Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kingunit

Kleine Vragen Topic #2

Aanbevolen berichten

Robiin (link):
Poedeltje (link):
Raaoul (link):
En dan nog iets: gebruik aub geen classes voor MySQLi en dergelijke, maak gebruik van PDO, dat is al een class + je hebt prepared statements.

toevoeging op 12 januari 2014, 15:31:12:
Klik om eerdere quotes te tonen

Zeker dat je t opgelost hebt? localhost staat gewoon gelijk aan 127.0.0.1 smiley

Stond op stackoverflow dat localhost slomer was dan 127.0.0.1 (Een of andere redenen, geen idee wat).

Misschien omdat hij localhost door dat IP moet vervangen, weer een extra stap.

Dat zijn echt nanoseconde, dat gaat zo verschrikkelijk snel dat kun je nooit merken. Het probleem is waarschijnlijk dat localhost niet naar 127.0.0.1 wees in het hosts file. Dan heeft hij waarschijnlijk in de DNS gekeken waar in sommige gevallen ook localhost wijst naar 127.0.0.1 maar waarom dit zo lang duurt weet ik ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kleine vraag, zonder code, maar misschien klinkt het de SimpeXML kenner wel bekend:

Ik vind het vreemd dat SimpleXML met een print_r() niet een verwachtte array wilt uitlezen, maar alleen het eerste element? Bekende issue?

Code kan ik nu atm niet geven, tenzij ik even de boel naar pseudocode ofzo kan omzetten, wat ik anders op aanvraag doe. Tenzij het probleem iemand bekend klinkt, en een oplossing kan geven smiley

toevoeging op 15 januari 2014, 00:23:05:
Dylanh (link):
Wat bedoelen ze met LEFT en RIGHT tables?

In de context van MySQL?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
In mysql ja^

JOINS

Aarclay (link):
Kleine vraag, zonder code, maar misschien klinkt het de SimpeXML kenner wel bekend:

Ik vind het vreemd dat SimpleXML met een print_r() niet een verwachtte array wilt uitlezen, maar alleen het eerste element? Bekende issue?

Code kan ik nu atm niet geven, tenzij ik even de boel naar pseudocode ofzo kan omzetten, wat ik anders op aanvraag doe. Tenzij het probleem iemand bekend klinkt, en een oplossing kan geven smiley

toevoeging op 15 januari 2014, 00:23:05:
Dylanh (link):
Wat bedoelen ze met LEFT en RIGHT tables?

In de context van MySQL?

Zijn het geen objecten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
JOINS ja maar wat zijn nu linkse en rechtse tabbellen?

Je hebt left join en right joins. Afhankelijk van welke je gebruikt heeft ofwel de linkse tabel de prioriteit ofwel de rechtste. Als je bijvoorbeeld een ON conditie hebt die bij een left join bij de rechtste tabel niets oplevert, zal de linkse tabel nog wel zijn data laten ophalen (volgens mij).
Een beetje vaag utigelegd, I know.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Antonn (link):
Aarclay (link):

Zijn het geen objecten?

Jep, maar ook als ik het hele geheel typecast met (array) gebeurt het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Aarclay (link):
Antonn (link):
Aarclay (link):

Zijn het geen objecten?

Jep, maar ook als ik het hele geheel typecast met (array) gebeurt het.

Je kan geen object typecasten naar array, daarvoor heeft SimpleXML een extra argument dat je kan meegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
een lelijke fix is:

$array = json_decode(json_encode($object));

volgens mij kan je bij de simpleLoadXML (o.i.d.) de 2de parameter true/false zetten om in te stellen of het een array moet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Dylanh (link):

Je hebt left join en right joins. Afhankelijk van welke je gebruikt heeft ofwel de linkse tabel de prioriteit ofwel de rechtste. Als je bijvoorbeeld een ON conditie hebt die bij een left join bij de rechtste tabel niets oplevert, zal de linkse tabel nog wel zijn data laten ophalen (volgens mij).

Codeblok (voorbeeld.php):
1
LEFT JOIN logs ON logs.uid=users.uid

Is de LEFT table dan logs?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rogier (link):
een lelijke fix is:

$array = json_decode(json_encode($object));

volgens mij kan je bij de simpleLoadXML (o.i.d.) de 2de parameter true/false zetten om in te stellen of het een array moet worden.

Die tweede parameter is om de SimpleXML class te extenden met een andere class.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Rik (link):
Dylanh (link):

1
LEFT JOIN logs ON logs.uid=users.uid

Is de LEFT table dan logs?

Nee. De left join is dus de tabel die LINKS van de join staat. Als logs de prioriteit heeft moet je die ofwel links zetten, ofwel RIGHT JOIN gebruiken.

Lees dit eens door. Dat maakt het simpeler om te begrijpen:
http://www.w3schools.com/sql/sql_join_left.asp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ligt het aan mij of word ik gek?

Plaatje

Het is hetzelfde, maar het matcht nietsmiley

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$home
= setHome( "nl", $_GET[habbo] );
$missie = getHabboMotto( $home ); // Geeft habbo missie weer
print_r($_GET);
if($_GET[missie] == $missie) {
        $aQuery = $mysql->query("UPDATE users SET valid = 1 WHERE habbo = ".$mysql->real_escape_string($_GET[habbo])."");
        echo Je account is geactiveerd.;
}
else {
    echo $missie;
}

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sjoerd (link):
Doe eens:

var_dump($missie);
var_dump($_GET[missie]);

1
2
3
string zkYLSAkvvO
(length=11)
string zkYLSAkvvO (length=10)

Hoe haal ik die enter weg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Sjoerd (link):
Doe eens:

var_dump($missie);
var_dump($_GET[missie]);

1
2
3
string zkYLSAkvvO
(length=11)
string zkYLSAkvvO (length=10)

Hoe haal ik die enter weg?

http://nl1.php.net/trim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Ik wil niet dat alles aan elkaar komt, dus trim is geen optie.

Trim haalt alleen de whitespaces voor en achter een string weg, en is dus wel een optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen