Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kingunit

Kleine Vragen Topic #2

Aanbevolen berichten

Nielsjojo (link):
Sanderc (link):
Ik wil terug gaan beginnen aan een soort UBB voor mijn robot gedoe.

Nu, kan iemand mij precies een het verschil uitleggen tussen str_replace en str_ireplace.
Als ik op PHP.net kijk, doen ze precies hetzelfde?

Ik wil dus dat als iemand ":)" typt dat het zich bijvoorbeeld veranderd naar "*blije smiley*"

Bedankt smiley

Str_replace is hoofdlettergevoelig, str_ireplace niet.
Dus:
Codeblok (voorbeeld.php):
1
2
3
4
5
<?php
$string
= AAP;
echo str_replace(aap, monkey, $string); // Geeft AAP
echo str_ireplace(aap, monkey, $string); // Geeft monkey
?>

toevoeging op 7 september 2013, 13:43:07:
Dylanh (link):
Welke jquery functie doet dit:

Wanneer er een input (type text) word veranderd POST die de value naar data.php, die daarna data.php weergeeft.

Misschien kun je met onChange een ajax oproep laten doen, weet niet of dit precies is wat je bedoeld?

Ik heb voor http://livetrein.nl/ nu een iframe staan, alleen wil ik dit niet via een iframe doen.

Ik wil dus eigenlijks een functie maken dat wanneer de input veranderd de div data veranderd naar de output van data.php met een GET/POST (die als waarde de input value heeft)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Nielsjojo (link):
Sanderc (link):
Ik wil terug gaan beginnen aan een soort UBB voor mijn robot gedoe.

Nu, kan iemand mij precies een het verschil uitleggen tussen str_replace en str_ireplace.
Als ik op PHP.net kijk, doen ze precies hetzelfde?

Ik wil dus dat als iemand ":)" typt dat het zich bijvoorbeeld veranderd naar "*blije smiley*"

Bedankt smiley

Str_replace is hoofdlettergevoelig, str_ireplace niet.
Dus:
1
2
3
4
5
<?php
$string
= AAP;
echo str_replace(aap, monkey, $string); // Geeft AAP
echo str_ireplace(aap, monkey, $string); // Geeft monkey
?>

toevoeging op 7 september 2013, 13:43:07:
Dylanh (link):
Welke jquery functie doet dit:

Wanneer er een input (type text) word veranderd POST die de value naar data.php, die daarna data.php weergeeft.

Misschien kun je met onChange een ajax oproep laten doen, weet niet of dit precies is wat je bedoeld?

Ik heb voor http://livetrein.nl/ nu een iframe staan, alleen wil ik dit niet via een iframe doen.

Ik wil dus eigenlijks een functie maken dat wanneer de input veranderd de div data veranderd naar de output van data.php met een GET/POST (die als waarde de input value heeft)

Dat kan toch met ajax?

Als de ajax-oproep succesvol is zet je de data in een div

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
bij een onkeyup op die textbox een AJAX request doen en de data die de ajax request teruggaf zetten in een div

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik doe het wel met een popup. Andere vraagje:

Waarom werkt deze query niet?

1
"SELECT * FROM station WHERE fullname LIKE = %".mysqli_real_escape_string($link, $_GET[s])."% OR code = ".mysqli_real_escape_string($link, $_GET[s])." LIMIT 1"

Quote:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near = %Amsterdam% OR code = Amsterdam LIMIT 1 at line 1

Syntax: http://www.w3schools.com/sql/sql_like.asp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):
Ik doe het wel met een popup. Andere vraagje:

Waarom werkt deze query niet?

1
"SELECT * FROM station WHERE fullname LIKE = %".mysqli_real_escape_string($link, $_GET[s])."% OR code = ".mysqli_real_escape_string($link, $_GET[s])." LIMIT 1"

Quote:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near = %Amsterdam% OR code = Amsterdam LIMIT 1 at line 1

Syntax: http://www.w3schools.com/sql/sql_like.asp

Dat kan je testen in PHPMyadmin met de mysql function. Dan kan je zien wat er niet werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Antonn (link):
WHERE fullname LIKE =

Maak een keuze, en gebruik niet beide.

Fixed. Thanks

toevoeging op 8 september 2013, 13:42:20:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan ik alle cijfers en speciale tekens uit een string filteren?

304890Amsterdam20$#@@))@)(@$(@$)((@)$$(@)(@$)$(‘’¾’¾‘¾¼¾¼½¾€€³€³²€²²¤€¤½¼¼¾‘½¥¥«««¥’‘’½¾½¼¼¾

word dus

Amsterdam

binnen 1 functie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dylanh (link):

304890Amsterdam20$#@@))@)(@$(@$)((@)$$(@)(@$)$(‘’¾’¾‘¾¼¾¼½¾€€³€³²€²²¤€¤½¼¼¾‘½¥¥«««¥’‘’½¾½¼¼¾

word dus

Amsterdam

binnen 1 functie?

preg_replace(#W#, , $string); (al weet ik niet of deze ook nummers weghaalt). Maar iig kan het met een regex.

Ik denk deze: preg_replace(/[^a-z]/i,,$string);

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Dylanh (link):

word dus

Amsterdam

binnen 1 functie?

preg_replace(#W#, , $string); (al weet ik niet of deze ook nummers weghaalt). Maar iig kan het met een regex.

Ik denk deze: preg_replace(/[^a-z]/i,,$string);

Toevallig ben ik bezig met regex en heb ik een regex tester open staan, de 2de werkt (Alleen niet met hoofdletters)

Het zou A-z moeten zijn i.p.v. a-z (En dan heb je ook geen spaties)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben bezig met een slider maar ik krijg de bullets niet in het midden.

Ik heb de div bullets die is net zo breed als de slider zelf, en daarin staan 3x .bullet die zijn 25px breed en hebben float: left meegekregen
Hoe krijg ik nu die 3 bullets in het midden van de slider?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nielsie (link):
Ik ben bezig met een slider maar ik krijg de bullets niet in het midden.

Ik heb de div bullets die is net zo breed als de slider zelf, en daarin staan 3x .bullet die zijn 25px breed en hebben float: left meegekregen
Hoe krijg ik nu die 3 bullets in het midden van de slider?

Als je een div hebt die heel breed is, en je geeft daar alles een float left geeft zal het nooit in het midden komen.

Je moet de div 75px breed maken en een margin van "0 auto" meegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Wouterr (link):
Welk framework raden jullie aan? cakePHP, codeigniter, zend oid?

Bekijk ze eens, en zie de verschillen eens op: http://matrix.include-once.org/framework/table
Laravel of Symfony 2 is ook een goede. Tweakers gebruikt de laatste overigens voor hun site.

Hmm.. Ziet er allemaal leuk uit; ga toch is met CakePHP proberen. Bedankt voor die site!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Aarclay (link):
Wouterr (link):
Welk framework raden jullie aan? cakePHP, codeigniter, zend oid?

Bekijk ze eens, en zie de verschillen eens op: http://matrix.include-once.org/framework/table
Laravel of Symfony 2 is ook een goede. Tweakers gebruikt de laatste overigens voor hun site.

Hmm.. Ziet er allemaal leuk uit; ga toch is met CakePHP proberen. Bedankt voor die site!

Laravel. smiley Ik hou van Laravel smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen