Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kingunit

Kleine Vragen Topic #2

Aanbevolen berichten

Om het in het normale Offtopic-topic wat overzichtelijk te houden, hebben we besloten dat kleine vragen die webwereld gerelateerd zijn (dus bijvoorbeeld korte vragen over een script, of over hoe je iets makkelijks in Photoshop moet doen, hoe die ene PHP functie ook alweer heette, enzovoort) voortaan in dit topic kunnen.

De bedoeling is wel om het hier overzichtelijk te houden, dus zodra je met iemand een hele discussie wil houden over een bepaald script dan is dat prima, maar maak dan even een eigen topic, en laat dit topic dan voor de mensen met echte kleine vragen. smiley

Voorgaande topics:
Kleine Vragen Topic #1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Azdinnn (link):
Aarclay (link):
Eens een kijkje op php.net www.php.net/mysql_num_rows..

Ik zie daar dit:
Codeblok:
1
2
$result = mysql_query("SELECT * FROM table1", $link);
$num_rows = mysql_num_rows($result);

Zoek het verschil met wat jij doet smiley

Eens zien dan

Je ziet het verschil vast wel. Eerst plaatste je een result uit een array in je resource, maar dit moet een resource uit mysql_query zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je alleen een count van het aantal rijen in de db nodig hebt is het beter om de COUNT() functie van sql te gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
En het is al helemaal slecht om met phpmysql te werken. Beter kijk je eens naar mysqli of PDO. Ik raad PDO aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iemand die weet hoe ik IN omgekeerd kan gebruiken in een MySQL query? Ik heb dus een variable en in de field zit dus een array (123,abc,321).

LIKE %% werkt niet omdat als ik bijvoorbeeld een 1 zoek, dan geeft hij als result de eerste en de laatste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):
Iemand die weet hoe ik IN omgekeerd kan gebruiken in een MySQL query? Ik heb dus een variable en in de field zit dus een array (123,abc,321).

LIKE %% werkt niet omdat als ik bijvoorbeeld een 1 zoek, dan geeft hij als result de eerste en de laatste.

Je zoekt de items waar 1 in staat? ik snap je niet echt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wouterr (link):

IN omgedraaid is NOT IN

Echter snap ik je bericht niet echt. Je hebt een field met een Array? Dan gaat er echt al iets mis in je datastructuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rogier (link):
Wouterr (link):

IN omgedraaid is NOT IN

Echter snap ik je bericht niet echt. Je hebt een field met een Array? Dan gaat er echt al iets mis in je datastructuur.

Klopt, dit systeem is gebouwd door een andere partij alleen nou wilt die klant dat ik er bepaalde wijzigingen in aanbreng.. Hun datastructuur zit zo in elkaar blijkbaar. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sanderc (link):
Ik ga morgen eens beginnen met PDO te leren

toevoeging op 15 april 2013, 20:41:23:
Iemand tips?

Zet een kopje thee, doe je deur dicht zodat je niet gestoord kan worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Sanderc (link):

Iemand tips?

Zet een kopje thee, doe je deur dicht zodat je niet gestoord kan worden.

Begin met een biertje. Dan kan je nooit zeggen dat het een slecht begin was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Sanderc (link):

Iemand tips?

Niet zeuren op het forum en constant zeggen dat je "bezig bent met PDO"... gewoon direct aan de slag voor een paar uurtjes en niet op one2xs komen.

Zo leer ik het beste dingen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een geneste for-loop, waarin ik een afbeelding wil laten tekenen (JS), maar hij wilt niet...
Codeblok:
1
2
3
var img = new Image();
context.drawImage(img);
img.src = "path/to/...";

Het ligt niet aan context of mn for-loops ofzo, want als ik met fillRect probeer, werkt het wel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maartenf (link):
Ik heb een geneste for-loop, waarin ik een afbeelding wil laten tekenen (JS), maar hij wilt niet...
Codeblok:
1
2
3
var img = new Image();
img.src = "path/to/...";
context.drawImage(img,0,0);

Het ligt niet aan context of mn for-loops ofzo, want als ik met fillRect probeer, werkt het wel?
Dit zou het moeten doen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik werk dus met HTML5 canvas. Nu probeer ik een .png afbeelding te tekenen. Werkt perfect. Nu probeer ik er een andere (zelfde extentie, zelfde map) en die werkt niet? smiley smiley smiley

Ligt het aan de instelling van Photoshop?

EDIT: Ik dacht dat het aan de laadtijd lag, maar de verkozen image is zelfs kleiner.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maartenf (link):
Ik werk dus met HTML5 canvas. Nu probeer ik een .png afbeelding te tekenen. Werkt perfect. Nu probeer ik er een andere (zelfde extentie, zelfde map) en die werkt niet? smiley smiley smiley

Ligt het aan de instelling van Photoshop?

EDIT: Ik dacht dat het aan de laadtijd lag, maar de verkozen image is zelfs kleiner.

Code??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen