Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
kjeld

Het wat heb jij vandaag ontworpen-topique

Aanbevolen berichten

Niet slecht gemaakt, maar door inspiratie op te doen leer je ook. Dus probeer eens iets nieuws te maken, of een mix van het oude logo. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aarclay (link):
Niet slecht gemaakt, maar door inspiratie op te doen leer je ook. Dus probeer eens iets nieuws te maken, of een mix van het oude logo. smiley

Het viel me inderdaad op dat het ontwerp "bedenken" ook erg lastig is, maar in ieder geval bedankt voor de tip! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is lastig, dat geef ik toe, maar maak daarom eens meerdere schetsen. Er zit vast wel een goede bij.

Na het project even op de plank te hebben gelegd, ben ik vandaag echt begonnen met het verbeteren van de databasestructuur waarin ik mijn fotos opsla: Van een 1-op-1 relatie naar een 1-op-meer relatie.....
Een enkele regeltje code was al voldoende voor een migratie, waarna ik nog wat velden moet verwijderen smiley
Op zich bleek een regeltje SQL-code al voldoende te zijn voor de conversie.

Uiteraard trekt deze aanpassing een hoop nieuwe mogelijkheden open:
* Zo bouw ik in dat ik binnenkort ook fotos kan taggen met oneindig veel keywords
* En dat de oude opslag van fotos (die niet in de database vermeld staan) ook naar de database gaat verhuizen. Het enige nadeel is dat er iets van 350 fotos moeten worden uitgezocht, maar daar kan ik wel het één en ander in automatiseren, hoewel dat nooit helemaal vanzelf zal gaan omdat de auteurs en eigenaren moeten worden opgezocht.

Eindresultaat: Een enorme database met ruim duizend fotos die makkelijk doorzoekbaar zijn voor de redactie van Treinenweb, en die vaker kunnen worden gebruikt binnen de website.

Hopelijk voor kerst af.. het geheel dan. Het technische deel zal over enkele weken wel klaar zijn. Waarbij ik nog een nieuwe backend wil schrijven om fotos realtime op te zoeken a.h.v. keywords.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):
Heb vandaag voor het eerst geoefend met Illustrator en heb gewoon voor de grap het one2xs icoon (geprobeerd) na te maken, het resultaat: http://imgh.us/logoo_2.svg
Hebben jullie nog tips?

Eerlijk gezegd dit logo is veel strakker dan de huidige met gradient maar die past weer bij de layout.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Plaatje

Plaatje

toevoeging op 21 juni 2016, 01:39:08:
Mijn inzending voor een ontwerpcontest:

Plaatje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen