Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
caner

Garrys Mod

Aanbevolen berichten

Wat is Garrys Mod? (GMOD)
Garrys Mod (of GMod) is een sandboxspel voor de Source engine.
In Garrys Mod kan de speler objecten bouwen, vijanden of vrienden (NPCs) doden en experimenteren met de diverse mogelijkheden van de Source engine. Garrys Mod werd ontworpen door Garry Newman en voor het eerst uitgebracht in 2004 als mod voor Half-Life 2. Sinds 2006 is Garrys Mod beschikbaar via Steam. Garrys Mod heeft ook Half-Life 2 Mod of the Year 2011 gewonnen op ModDB.[4]

Om Garrys Mod te gebruiken moet de speler een of meer spellen hebben die gebruikmaken van de Source Engine. De objecten (props genoemd) van deze spellen zijn dan ook beschikbaar voor gebruik in Garrys Mod.

(Bron: Wikipedia)

Populaire gamemodes
Meest populaire gamemodes zijn op dit moment Trouble in Terrorist Town, DarkRP, Stop it Slender! en prophunt.

Trouble in Terrorist Town
Innocents: Deze mensen moeten de traitors vinden en ze vermoorden. Wanneer alle traitors dood zijn, winnen de innocents.

Detective: Heeft een DNA scanner waarmee hij de moordenaar van een persoon kan vinden. Heeft toegang tot de detective shop.

Traitor: Deze mensen moeten alle innocents en detectives vermoorden om het spel te winnen. Heeft toegang tot de traitor shop.

DarkRP
DarkRP is een roleplay gamemode waar je alle hedendaagse dingen kan doen op Garrys Mod.

Stop it Slender!
In feite gewoon een multiplayer versie van Slenderman.

Prophunt
Twee groepen: Hunters en props.
Hunters moeten de props zien te vinden en vermoorden en props moeten een prop zoeken om er in te kruipen en ergens verstoppen.

Serverlijst:
Heb jij een Garrys Mod server (maakt niet uit welke gamemode!)? Stuur me een PM met het IP en wat voor gamemode het is en ik voeg m toe! smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de middelbare school speelde ik ook Garys mod, heb wel zin om het weer eens te spelen smiley (Alleen toen wist ik er nog bijna niks vanaf)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik speel het heel veel. Prop hunt is inderdaad een van de betere spelmodes. Samen met "Build a x"-games. Of mini-game servers. Die zijn ook best wel nice smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Streedie (link):
Heb hem nu ook smiley

Nice! smiley

Rik (link):
Ik speel het heel veel. Prop hunt is inderdaad een van de betere spelmodes. Samen met "Build a x"-games. Of mini-game servers. Die zijn ook best wel nice smiley

Prophunt en mini-game servers zijn inderdaad geniaal, alhoewel ik zelf meer TTT speel dan de overige gamemodes smiley
Soms ook DarkRP

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij is nu in de sale voor €2,50 smiley
Ik heb m gekocht smiley
Maar ik mis veel textures, weet iemand hoe dat komt? Een vriend zei dat ik Counter Strike moet installeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stefvdwel (link):
Ik heb m gekocht smiley
Maar ik mis veel textures, weet iemand hoe dat komt? Een vriend zei dat ik Counter Strike moet installeren?

Je moet een (of meerdere) source games hebben voordat je het echt goed kan spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rik (link):
Stefvdwel (link):
Ik heb m gekocht smiley

Je moet een (of meerdere) source games hebben voordat je het echt goed kan spelen.

Oh smiley
Weet jij welke?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Streedie (link):
Ik host heel vaak lobbies met wat vrienden, vooral TTT. We hebben 250+ maps en superveel guns.

Ik snap echt niks van die verschillende gamemodes. Bij Sandbox sta je op een plateau en thats it?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stefvdwel (link):
Streedie (link):
Ik host heel vaak lobbies met wat vrienden, vooral TTT. We hebben 250+ maps en superveel guns.

Ik snap echt niks van die verschillende gamemodes. Bij Sandbox sta je op een plateau en thats it?

Sandbox is letterlijk gewoon een sandbox. Je kan alles spawnen en bouwen wat je zelf wil ^^

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Videotube (link):
Iemand nog leuke servers? Vroeger waren er heel veel prophunt servers, nu een stuk minder..

Komt omdat mijn community er onder andere tijdelijk eruit ligt, wij hadden tientallen prophunt servers smiley. Hij komt binnenkort weer online smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Caner (link):
Videotube (link):
Iemand nog leuke servers? Vroeger waren er heel veel prophunt servers, nu een stuk minder..

Komt omdat mijn community er onder andere tijdelijk eruit ligt, wij hadden tientallen prophunt servers smiley. Hij komt binnenkort weer online smiley

Dan zal dat het vast zijn smiley. Mooi smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben even singleplayer aan het spelen maar begrijp er nog steeds niks van smiley
Hoe moet ik nu bouwen? Rechterklik is freeze maar dan zit het toch nog niet aan elkaar vast?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stef (link):
Ik ben even singleplayer aan het spelen maar begrijp er nog steeds niks van smiley
Hoe moet ik nu bouwen? Rechterklik is freeze maar dan zit het toch nog niet aan elkaar vast?

Q ingedrukt om dingen te spawnen en rechts heb je een soort menu waar je tools kan kiezen, o.a. touw, assen, elestiek, ..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites