Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
mounssif

Ideeën voor afbeeldingen op afstand bekijken

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een klein probleempje, ik zelf wou mijn laatst geuploade afbeeldingen zien op Scrshot.com,
en op mijn school had ik een ander IP dus ik zag geen fotos, wat zou ik doen?
Ik had paar ideeën

Oftewel:
1. Dat je je ip moet invoeren en dat je dan je afbeeldingen ziet
oftewel:
2. Een "SecretKey" moet instellen en dat je die moet invoeren op andere computers.
Of als jullie nog een idee hebben, mogen jullie dat nogaltijd zeggen smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een loginsysteem, dat lijkt me het eenvouwdigst. Je hebt toch ook geen speciale key om je host van One2xs te wijzigen of er nog een te kopen, daar heb je een account voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Antonn (link):
Een loginsysteem, dat lijkt me het eenvouwdigst. Je hebt toch ook geen speciale key om je host van One2xs te wijzigen of er nog een te kopen, daar heb je een account voor.

Niet iedereen wil een account maken, daar in tegen is een key veel sneller

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mounssif (link):
Antonn (link):

Niet iedereen wil een account maken, daar in tegen is een key veel sneller

Als iemand echt je site blijvend wil gaan gebruiken, gaat die echt wel registreren hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je er ooit wel eens rekening mee gehouden, dat als ze een nieuwe internet provider nemen,
ze een nieuw IP Adres krijgen? Ik heb er al een stuk of 5 gehad, in 2 jaar.

Dus registreren lijkt me inderdaad heel erg handig... (:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een secret key per afbeelding gaat niet werken. Als je ergens de afbeelding wilt bekijken zal je waarschijnlijk je secret key niet hebben onthouden.

Je kunt er dan voor kiezen om die automatisch te mailen naar de gebruiker. Echter is het dan nog een kleine stap om de gebruikers zelf een wachtwoord te laten kiezen in combinatie met hun mailadres.

Dus hoe zou ik het doen:
Na het uploaden van de afbeelding geef je een directe link naar de afbeelding met daarin dus een secret key. Daarnaast geef je de optie een account aan te maken (alleen naar e-mail en wachtwoord vragen) of de afbeelding toe te voegen aan een bestaand account/mailadres.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alef (link):
Heb je er ooit wel eens rekening mee gehouden, dat als ze een nieuwe internet provider nemen,
ze een nieuw IP Adres krijgen? Ik heb er al een stuk of 5 gehad, in 2 jaar.

Dus registreren lijkt me inderdaad heel erg handig... (:

Heb zelf een Dynamic IP haha, en registreren is inderdaad handig

toevoeging op 10 september 2013, 22:01:54:
Arjan (link):
Een secret key per afbeelding gaat niet werken. Als je ergens de afbeelding wilt bekijken zal je waarschijnlijk je secret key niet hebben onthouden.

Je kunt er dan voor kiezen om die automatisch te mailen naar de gebruiker. Echter is het dan nog een kleine stap om de gebruikers zelf een wachtwoord te laten kiezen in combinatie met hun mailadres.

Dus hoe zou ik het doen:
Na het uploaden van de afbeelding geef je een directe link naar de afbeelding met daarin dus een secret key. Daarnaast geef je de optie een account aan te maken (alleen naar e-mail en wachtwoord vragen) of de afbeelding toe te voegen aan een bestaand account/mailadres.

Je snapt het denk ik niet smiley

De key is een code voor toegang tot al jou upgeloade afbeeldingen, met die key kan jij op vakantie je afbeeldingen nog bekijken via de key in tevoeren, je kan een key opvragen via mail die moet je dan uitteraard bewaren en gebruiken als je een ander IP hebt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mounssif (link):

Arjan (link):

Dus hoe zou ik het doen:

De key is een code voor toegang tot al jou upgeloade afbeeldingen, met die key kan jij op vakantie je afbeeldingen nog bekijken via de key in tevoeren, je kan een key opvragen via mail die moet je dan uitteraard bewaren en gebruiken als je een ander IP hebt

Ik snap je wel, geef alleen even de voor- en nadelen van de verschillende manieren aan.
In dat geval vult een gebruiker dus zijn/haar e-mailadres in. Vervolgens wordt er een secret key (wachtwoord) gegenereerd en gemaild naar de gebruiker.

Waarom de gebruiker niet zelf de secret key oftewel het wachtwoord laten kiezen? Vervolgens de combinatie e-mailadres en wachtwoord gebruiken om in te loggen. Dat is vele malen veiliger dan alleen een secret-key.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Arjan (link):
Mounssif (link):

Arjan (link):

Dus hoe zou ik het doen:

Ik snap je wel, geef alleen even de voor- en nadelen van de verschillende manieren aan.
In dat geval vult een gebruiker dus zijn/haar e-mailadres in. Vervolgens wordt er een secret key (wachtwoord) gegenereerd en gemaild naar de gebruiker.

Waarom de gebruiker niet zelf de secret key oftewel het wachtwoord laten kiezen? Vervolgens de combinatie e-mailadres en wachtwoord gebruiken om in te loggen. Dat is vele malen veiliger dan alleen een secret-key.

Inderdaad, ben de systeempje al aan het maken , aangezien ze het toch kunnen bruteforcen waarschijnlijk. smiley

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien kun je dat je automatisch een account hebt gelinkt aan je ip, je kunt als je dat wilt een gebruikersnaam + wachtwoord toevoegen om ook op andere lokaties te kunnen kijken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
Log in om dit te volgen